Formeninger om OSL Lounge

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av jens97, 11. april 2016.

Tags:
  1. jens97

    jens97 Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Hei Flygale!

    Har gjennom min bank mottatt Priority Pass, med mulighet for besøk av OSL lounge.
    Det har sikker vært skrevet om det her på siden tidligere, men jeg lurer på hva deres vurdering av OSL lounge er.

    Takk for respons :)
     
  2. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Er det innenriks-loungen du mener? Det er nok fint lite å skrive hjem om. Potetgull, blomkål, og suppe. Gratis øl og vin.
     
    no-backpacker liker dette
  3. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    OSL Lounge er passe habil. Er faktisk litt variasjon i smårettene der, og de fleste smaker overraskende godt. Ikke noe gourmetmåltid, men man kan sette sammen en rimelig habil salat der. Ikke like gode kjeks som SAS har (hadde?) i København-loungen, men de har litt småsnacks også.

    Kjip øl og vin på tapp, men utover dagen settes det frem sterkere saker. Ikke alltid de gidder å fylle opp hvis noe blir tomt, men er du heldig og de faktisk gjør det kan du ihvertfall mekke deg noen enkle drinker.
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg brukte OSL lounge mye da jeg reiste fast på SAN (BA Gold) og likte den godt. Sjeldent fullt og greit nok av mat og drikke.
     
    Bjoern In America liker dette
  5. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,448
    Likes mottatt:
    29,531
    Bonuspoeng:
    183
    Tror ikke du kommer inn på OSL Lounge med Priority Pass. Den er ikke med på listen de legger ut, og på direkte spørsmål så svarer de at de ikke har planer om tilgang i Norge.

    Men ellers er loungen OK(solgt ved Cava), greit med en liten matbit og roligere enn i terminalen. Om man har litt tid og lyst på ett glass så er det mulig å kjøpe seg inn for 150NOK.,
     
  6. jens97

    jens97 Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har loungeaccess spesielt for OSL lounge, via private banking Nordea. Forstod jeg rett går det under samme betingelser som Priority Pass ( Noe spesiell avtale).
     
  7. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Avtalen Nordea har med OSL Lounge er utenom Priority Pass, og du kommer inn ved å vise ditt Nordea Platinum/Black.

    Kjenner godt til dette da jeg selv har Nordea Black. Jeg benytter SAS Gold Lounge istedenfor, men OSL Loungen er nesten like bra. Før de delte inn i en egen Business Lounge-del var OSL Loungen faktisk bedre enn SAS Gold vil jeg påstå.

    Edit: Bruker fortsatt OSL når jeg ikke flyr SAS.
     
  8. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    SAS Lounge har alltid vært todelt mellom *AG og Business/Pluss, men uten "grensekontroll" inntil nylig.

    Selv foretrekker jeg OSL Lounge, færre fjompenisser som finner veien dit ;)
     
    Robert H and Bjoern In America like this.
  9. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Du misforstod.

    Det er OSL Lounge'n som nylig ble delt i to: "OSL Lounge" og "OSL Business Lounge". Samtidig flyttet de cava, sprit og noe av maten inn i "OSL Business Lounge".

    Og da ble SAS Gold Lounge (som samtidig ble freshet opp) bedre enn OSL Lounge, mens "OSL Business Lounge" er den beste loungen på OSL i mine øyne.
     
    Bjoern In America liker dette
  10. Radio

    Radio Medlem

    Innlegg:
    167
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Flyr som regel direkte fra TRD - CPH når jeg drar til utlandet. Skal innom OSL i juli, når jeg drar til VNO. Er det slik at en kan velge begge lounger, når en reiser GO, eller må jeg holde meg på "gull loungen"?
     
  11. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan benytte begge. Ville gått i den med minst folk, nesten samme utvalg av mat og drikke.
     
  12. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93

    Nå er det viktig å skille mellom OSL Lounge og Sas loungen på OSL. Tråden handler om OSL Lounge og her har du ikke adgang med Sas billett, da er det SAS loungen som gjelder. Den er delt i 2, men slusen mellom gull og den vanlige delen virker ikke for tiden så der er bare til å spasere inn i den innerst delen ;)
     
  13. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    SAS Loungen har fungerende sluser, senest fredag, og de har fungert i flere måneder siden den var ferdig bygget om.

    Og jeg må bare si at dette er sannsynligvis den mest forvirrede tråden på Insideflyer noensinne. Mange klarer ikke å forstå at OSL Lounge er noe annet enn SAS Lounge og snakker langt forbi hverandre…
     
  14. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93

    Merkelig, jeg var der igår og forrige torsdag og da virket ikke den slusen mellom business og gull, gikk bare utfra at det var et problem ;) men hvis den var operativ fredag så er det vel bare tilfeldig :)
     
  15. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,263
    Bonuspoeng:
    113
    Enig.

    OSL lounge er opp trappen og til venstre.

    SAS lounge er opp trappen og til høyre.

    SAS lounge er todelt, en gull del hvor man nå må gjennom en port og en business del.

    OSL har jeg aldri vært inne i, så har ikke peiling på hvor mange deler den er delt inn i:p
     
  16. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    OSL-loungen er også delt i to (skjedde på slutten av fjoråret om jeg husker rett). Biz-delen er kun for de som reiser på... biz, men den har ko-ko åpningstider. Har forsøkt å komme meg inn (med biz-billett), men fått beskjed av typen "vi åpner ikke før du har reist, uansett når du reiser".

    Og, æda-bæda, vi har flyttet alt du egentlig vil ha over i biz-delen, og siden du gikk inn uten lov før vi hadde åpnet, kunne du ved selvsyn se at vi hadde alle godsakene, både mat og drikke, på plass - men vi skal bare vente til du har reist før vi åpner... (hva har de egentlig loggført om meg? Sannheten? Uff, da er det ikke håp uansett).
     
  17. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Hm, da er den visst litt av og på da :oops:
     
  18. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,263
    Bonuspoeng:
    113
    Får prøvd denne i august når jeg skal reise med Qatar i C....noe jeg gleder meg stort til (reise med Qatar C altså.....:p)
     
  19. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Du har virkelig grunn til å glede deg. Kabinen er helt fabelaktig, spør du meg, og service, mat og drikke er også veldig bra.

    Det var forøvrig QR jeg også fløy med når jeg ikke slapp inn i biz-delen av OSL-loungen. De passet på å åpne etter vi som skulle fly QR hadde forlatt loungen, selv om all mat og drikke allerede var satt fram... nokså eksentriske regler .. men kanskje var det godt ment, ettersom det kan tolkes som en oppfordring til ikke å tylle innpå pærebrus i loungen når det serveres champis på flyet :)
     
  20. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93

    Fjompenisser ja, det er noen av de....

    fikk selv ta den "nye" sas loungen i øyesyn her om dagen. Har faktisk ikke vært innom siden ombygging. Men må si jeg er skuffet. Selv bruker jeg OSL Loungen da jeg stort sett bare bruker BA/AA over til USA.

    I Gold loungen var det ikke musserende vin, og ingen sprit. De hadde en god pinot grigio, men jeg var også skuffet over at det ikke er noe mer spennende mat der.

    Og når det gjelder fjompenisser. Som nevnt er det en stund siden jeg var i SAS gold loungen, men han som snakker høyt i telefonen om hvor mye han reiser, og hvor smart han er i forretningslivet, han hører liksom hjemme der. Er det en fyr som liksom tilhører SAS loungen?
     
    Last edited: 14. april 2016

Del denne siden