Gjøre om to enkeltbilletter med SAS

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Ulf, 13. aug 2018.

  1. Ulf

    Ulf Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Etter å ha lagt inn søk på Expertflyer har jeg med noen ukers mellomrom funnet award enveisbilletter i Business med SAS OSL-MIA-OSL i mars 2019. Nå er jo enveisbilletter 60% av tur/retur. Kan SAS gjøre om dette på telefon og booke en tur/retur billett? Alternativet er vel å avbestille, og så håpe at plassene fremdeles er der...
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Har hørt at folk har fått "merget" 2 en veis. men også mange som ikke får det til.

    Nøkkelen er og bestille enveis, for så og ringe og "endre" en veisen til tur retur når det åpner seg ;) litt sent i ditt tilfelle. Kanskje det åpner seg en dag +- så kan du booke en av dem og endre til den du nå har om det blir award igjen ved kansellering?
     
    Ulf liker dette
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,854
    Bonuspoeng:
    293
    Slenger meg på svaret over. Det er absolutt best å ringe inn når billett nr to blir tilgjengelig. Selv har jeg fått avslag over telefon på å få slått sammen to enkeltreiser, men for meg fungerte agentruletten. Så på forsøk nr 2 ble det 120K poeng til Miami :) for to...
     
    Gullars liker dette
  4. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Et alternativ jeg brukte var å bestille openjaw retur og så håpe det skulle bli ledig sånn at jeg kunne ombooke returen. Det får en alltid lov til hos agentene.

    Det ble ikke åpnet noe for min del, men jeg fikk en fin togtur mellom byene istedet :) (Jeg beholdt altså returen)
     
    Gullars and 1884derby like this.
  5. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan er praksisen her?
    Skal begynne å jakte billetter til Black Friday neste år med SAS til New York.
    Tenkte å booke 2x biz billetter for 25 november når de blir ledige. Så er det jo slik at jeg ikke skal hjem før på søndagen den 29 nov. Booker jeg disse to også som enveis også kontakte gullmailen å få de slått sammen som t/r eller må jeg ringe inn? Slippes SAS billettene 00.01 eller vilkårlig i løpet av natta?
     
  6. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,227
    Likes mottatt:
    5,400
    Bonuspoeng:
    183
    Sånn jeg husker fra de erfaringene jeg har lest så er det svært unntaksvis noen har fått slått sammen to enveisbookinger. Men det er relativt vanlig å få til å legge til en hjemreise på en allerede booket utreise. Hvis du er tøff så kansellerer du utreisen, håper den kommer opp igjen, og booker t/r. Min erfaring er at billetter så langt frem i tid nesten alltid blir tilgjengelige igjen, så jeg har gjort det med hell flere ganger.

    K
     
    paramberg liker dette
  7. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    For billettene som slippes ca. 120 dager før avreise så skjer dette ved midnatt i tidssonen til avreiseflyplassen, altså midnatt for flyvninger fra Skandinavia og tidlig morgen for retur fra USA. Slippet 330 dager før følger antagelig samme mønster.
     
  8. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Det tørr jeg ikke satse på, da blir det månelyst her...

    Takk :D
     
    democomputer liker dette
  9. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,227
    Likes mottatt:
    5,400
    Bonuspoeng:
    183
    Da booker du først tur når den dukker opp. Dagen etter ringer du inn og får lagt til en retur dagen etter tur. Så kan du endre selv på nett midt på natten og slipper å vente på sas sine åpningstider eller kø det minuttet returbilletttene slippes.

    K
     
    induktans, paramberg and trygveat like this.
  10. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Ahhh!! Sweet, da gjør jeg det :D Gjør det noe om feks retur dagen etter er ledig i kun eco når jeg jakter Biz retur noen dager etter?
     
    democomputer liker dette
  11. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,227
    Likes mottatt:
    5,400
    Bonuspoeng:
    183
    Neida, book gjerne retur i eco. Du kan endre klasse og dato så ofte du vil uten kostnad på reine sasbilletter.

    K
     
    paramberg liker dette
  12. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Fantastico. Takk :D
     
    democomputer liker dette

Del denne siden