Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

  1. kartham

    kartham Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Hotel Oleana, Bergen
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradering: Ja, til superior dobbeltrom
    Romnummer: 404 (ja, det finst :p)
    Lengde opphold: 2 netter

    Oppgradering synleg i appen fem dagar før innsjekk, same dag som eg oppnådde platinumstatus. Romnummer synleg i appen natt til innsjekkingsdagen.

    Kul stil på Oleana, vil eg påstå, med lilla fargetema. Rom 404 er det einaste rommet i fjerde etasje med rund dusj med glasveggar, som ein slags romdelar mellom bad og resten. Skulle sjølvsagt tatt bilete!

    Men eg forstår ikkje heilt fascinasjonen for glassdør til toalettet, rett nok delvis foliert.

    God frukost, til og med wienerstang! Det er aldri feil. :)
     
    Ololsen, Baldrick, Flymunda and 7 others like this.
  2. MariusJS

    MariusJS Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Clarion Collection® Hotel Hammer
    Status: Platinum
    Rom booket: Superior dobbeltrom
    Oppgradering: Ja, til deluxe
    Romnummer: 327
    Lengde opphold: 4 netter
    Andre fordeler: Brus alle dager + kveldsmat de dagene jeg rakk det

    Oppgraderingen var synlig fra et par timer etter jeg booket.
    Svært rom med svært bad, både dusj og badekar, kanskje litt "uheldig" utsikt for noen, da det til tider også var litt bråk, men for oss som kunne sovet gjennom en invasjon så var det ikke noe problem.

    Må faktisk nevne at frokosten var god, men kveldsmaten var etter min smak utrolig god de dagene jeg rakk den, og de hadde noen alternativer så de fleste burde kunne finne noe de liker


    20220502_194340.jpg 20220502_194353.jpg 20220502_194407.jpg 20220502_201049.jpg 20220505_193529.jpg 20220505_193535.jpg

    Fikk også lov til å lade elbil på "tesla laderen", og det virker også som jeg fikk gratis parkering når jeg sto på den plassen (betalte iaf bare for den ene natta jeg sto i kjelleren selv om jeg sa ifra at jeg sto ute ved laderen de andre dagene)
    20220503_204323 (1).jpg - Tesla Model S(koda)? :D
     
    Ololsen, Baldrick, Peregrin and 8 others like this.
  3. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,368
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Quality Airport Hotel Gardermoen
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradering: Ja, til Suite
    Romnummer: 3059
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Brus og sen utsjekk til kl 18.00

    Sjekket inn sent på kvelden og skulle videre med fly neste dag.
    Litt skuffende at jeg ikke fikk restaurantkupong. Her kunne jeg faktisk fått brukt den i lobbyshopen. Det har nok sammenheng med at jeg sjekket inn etter midnatt. Det kunne helt sikkert blitt fikset manuelt, men innstillingen til resepsjonisten var "Computer says no..."

    Rom.jpg
     
    Bolle, Ololsen, Baldrick and 9 others like this.
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Folketeateret
    Status: Platinum
    Rom booket: Superior dobbeltrom
    Oppgradering: Ja, til suite
    Romnummer: 709
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: nope

    For noen uker siden bestilte jeg billigste rom tilgjengelig, og relativt raskt var oppgradering til superior synlig i appen. Hadde jo håpet på suite, men man kan jo ikke alltid få som man vil.

    For to dager siden sjekket jeg hva som var tilgjengelig på hotellet, og suite var ledig, men jeg hadde ikke fått det. Samtidig så jeg at superior rom kostet nå mindre enn standard rommet jeg hadde bestilt opprinnelig.. Så da kansellerte jeg det første rommet, og booket et nytt. To timer senere sto det suite i appen.

    Fikk tildelt 704, som er duplex, men uten balkong. Spurte om de hadde noe med balkong, og da ble jeg flyttet over gangen. Rommet er litt mindre (ikke separat toalett i første etasje), men balkongen er fin, med morgensol.

    Synes disse duplex suitene er litt teite, egentlig, for "stuen" nede bruker jeg ikke, og soverommet oppe blir for varmt. Men men, smaken er jo som kjent som baken.

    Heisen bråker noe innmari, også her på andre siden av gangen. Heldigvis kjøres det ikke veldig mye heis midt natten, og jeg har et godt sovehjerte.

    PXL_20220506_132259433.MP349.jpg

    PXL_20220506_132453938.MP350.jpg

    PXL_20220506_132524637.MP352.jpg

    PXL_20220506_132520329.MP351.jpg

    PXL_20220506_132738511.MP353.jpg

    PXL_20220506_132752760.MP348.jpg
     
    Ololsen, Baldrick, KRS and 6 others like this.
  5. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Strand, Gjøvik
    Status: Gull
    Rom booket: Standard
    Oppgradering: Ja, Deluxe
    Romnummer: 537
    Lengde opphold: 3 netter
    Andre fordeler: Mineralvann, fri spa inngang

    Tilbake i Gjøvik en tur. Bra hotell som alltid oppgraderer romkategori og uoppfordret gir beskjed om at du kan ta mineralvann.
    Spa inngang skal være fri for de som bor på deluxe rom, men en av dagene ble jeg belastet for dette pga "det gjelder ikke dersom du er oppgradert fra en lavere kategori". Det er første gang det har skjedd etter kanskje 15 spa-besøk totalt, så jeg mistenker det ble gjort av ei ny jente som jobbet der.

    Frokost er god, restauranten er fortsatt ganske dårlig. Kremer, shampoo og slik var ikke fylt opp da jeg kom til rommet, så det er litt slapt. Utenom det er det ingenting å utsette på renholdet.
     
    Last edited: 07. mai 2022
    Ololsen, Baldrick, Peregrin and 7 others like this.
  6. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Det var veldig rart. Var der for få uker siden, på bonus opphold. Platinum.

    Valgte billigste rom, fikk upgrade til Deluxe - og gratis spa inngang.

    Sendte dem, uavhengig av dette forsåvidt, en meget god tilbakemelding etterpå og fikk et veldig hyggelig svar fra manager om at de satt pris på kommentarene.
     
    Baldrick liker dette
  7. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    1,827
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Hotel Arlanda Airport
    Status: Sølv
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradering: Nei
    Romnummer: 130
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Nei

    Mulig jeg gjorde en tabbe med å sjekke inn i app 2 timer før ankomst 00:20 uten synlig romnummer på forhånd, med preferanse "rom høyt oppe" har jeg i hvert fall aldri før fått rom i første etasje. Rommet jeg fikk var også med to enkeltsenger og ikke med dobbeltseng som bestilt. Likevel godt fornøyd med rommet for kun 895 SEK. Også grei frokost, god bakst og romslig frokostsal.
    IMG20220507002944.jpg
     
    Ololsen, Baldrick, EndreD and 5 others like this.
  8. Audi_a4

    Audi_a4 Gladlaks

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    28
    Litt på etterskot, opphaldet var i midten av mars 2022.
    Hotell: Quality Sogndal
    Status: Platinum
    Rom booket: Usikker, ikkje eg som booka
    Oppgradering: Usikker men fekk suprerier med innsjekk.
    Romnummer: 352
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Den tradisjonelle vassflaska
    Quality Sogndal vart renovert og oppussa for rundt 2 år sidan. Hotellet er no eit flott og moderne hotell med fleire gode resturantar. Låg på hotellet i forbindelse med eit årsmøte. Fekk rom 352, eit suprerierrom i den “nye” delen. Rommet var moderne og flott, og hadde ein liten luftebalkong. Første og sannsynligvis siste gang eg er på eit hotellrom der “dusjavdelinga” er skikkelig godt bygd og det ikkje spruta vatn ut øve heile badet, stort pluss!
    Var innom å besøkte nokon so budde på eit suprerierrom i den gamle delen (rom 320?), dette rommet var mykje dårligare standar enn mitt eige - dette og naboromma er ikkje oppussa og det merka ein! So kort oppsumert: be om rom i den nyaste delen!




     
  9. Audi_a4

    Audi_a4 Gladlaks

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    28
    Også ein post frå denna veka/helga:)
    Hotell: Clarion the Hub
    Status: Platinum
    Rom booket: Standarrom med bonuspoeng
    Oppgradering: Delux
    Romnummer: 1322
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: leskedrikk og resturantkupong
    To daga før annkomst kunne eg velge rom i appen. Fekk då moglegheit til å velje standarrom med utsikt i 15. etasje og valgte detta. På annkomstdagen vart eg oppringt av hotellet og spurt om eg ønska ei betre oppgradering, og sånt seie ein jo ikkje nei til! Fekk då tildelt eit delux rom i 13. etasje med stor balkong. Rommet var bra størrelse på, men eg sakna arbeidsplass og skrivebord.
    Var mykje folk på hotellet og dette merka ein spesielt under frukosten. Valgte derfor og stå opp tideligare enn vanlig og nyte dagens første måltid i ro før det store innrykket kom. Utvalet på frukostbufeeten var stort og varierande.
    Einaste eg vil trekke hotellet på er enkelte annsatte sin oppførsel. Når eg skulle skjekke inn på annkomstdagen var det kø, men ikkje i priority skranken. Gjekk derfor bort og presenterte meg, men fekk då beskjed om og gå vekk derifrå og stille meg i køa ilag med dei andre. Vart så paff av den “ordra” at eg ikkje tenkte tanken på og dra fram platinumkortet og kreve kompensasjon. Vart også temmelig oppgitt når ein annan hotellansatt, som var nordmann og prata norsk ikkje skjønna dialekta mi og slår over til engelsk for å kunne føre ein samtale med meg..
     
    Bolle, Baldrick, oggaman and 10 others like this.
  10. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,368
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Skrekk og gru! :eek:
    Å måtte snakke engelsk er 'gale nok' i Danmark, men at det skjer i Norge har jeg ikke hørt om.
    Personen bør sporenstreks bli sendt på hospitering på samtlige hoteller på vestlandet! :D
    Helt seriøst, dette bør du ta opp med hotellet når du gir tilbakemelding.
    Og så hadde det vært interessant å vite hva som egentlig menes med priority. Dette er jo egentlig ikke en fordel NCC, men om det ikke gjelder Platinum, hvem gjelder det da?
     
    Baldrick liker dette
  11. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg selv forstår Svensk og Dansk bedre en noen dialekter i Norge, spesielt indre Sogn og enkelte deler av Rogaland :D
    Dansk skriftspråk er også langt enklere lese for meg en nynorsk:)
     
    freddyen liker dette
  12. Wilbur_Wright

    Wilbur_Wright Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    28
    Hotell: Clarion the Hub
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradering: Deluxe
    Romnummer: 1206

    Jobbtur med kolleger. Var innom kl 12 for å betale så kollegene kunne sjekke inn på egen hånd etter hvert, resepsjonisten forsvant og kom tilbake med en annen som opplyste om at det ikke var mulig å betale før alle rommene var rengjort. Mystisk.
    Tok en god halvtime å få sjekket inn alle kl 16, var noe rot denne gangen også: kansellerte rom som ikke var kansellert og omvendt. Hadde nok tross alt flaks med resepsjonisten, som ordnet opp og til og med pustet lettet ut da jeg avslørte at jeg skulle betale med gavekort.

    Fint rom med balkong mot Jernbanetorget. Firesifret beløp inn på trumf-kontoen og får refundert alle utlegg, så fornøyd med oppholdet!
    ---

    Hotell: Quality hotel Strand, Gjøvik
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom med bonuspoeng
    Oppgradering: Deluxe
    Romnummer: 535

    Innsjekk unnagjort på 30 sek, fikk nøkkelkort og hyggelig beskjed om at det var gratisbrus i lobbybaren og at vi kanskje kunne hoppe over kart over Gjøvik, hotellinfo, etc. siden jeg har bodd der før. Kunne ikke vært bedre.
     
    Flymunda, Baldrick, EndreD and 6 others like this.
  13. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    1,827
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Nordic Light Hotel, Stockholm
    Status: Sølv
    Rom booket: Standard
    Oppgradering: Ja, Superior
    Romnummer: 715
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Tidlig innsjekk, og ikke benyttet restaurantkupong eller sen utsjekk.

    Heldigere her, rom 601 var synlig i app før ankomst 12:45, men fikk oppgradering når jeg spurte om mulighet for tidlig innsjekk. Fikk også beskjed om at jeg kunne ta sen utsjekk. Tror kanskje utsikt ville vært bedre i 601 som jeg tror er hjørnerom, mens 715 var midt på baksiden.

    Lyst og moderne hotell, praktisk at det er rett ved inngang til Arlanda Express. Nesten litt for anonymt utenfra, gikk litt forbi inngangen når jeg først ankom fra nord. Noen snedige detaljer i rommet utenom belysning, som kjøleskap-skuff og skjult kildesortering. Benk-setet ved siden av sengen ser fint ut, men var dessverre ikke særlig godt å sitte på.

    Planen om å ta lunsj i byen og litt sen utsjekk ble dessverre ikke noe av, etter det tikket inn melding fra SAS kl 22:30 i går kveld om kansellering av SK491 slik at jeg måtte velge en tidligere avgang.
    IMG20220507125222.jpg IMG20220507125259.jpg IMG20220507125422.jpg IMG20220507125502.jpg IMG20220507132617.jpg
     
    Flymunda, Baldrick, EndreD and 7 others like this.
  14. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    216
    Likes mottatt:
    427
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Comfort Trondheim
    Status: Platinum
    Rom booket: Superior
    Oppgradering: nei (superior er høyeste romkategori)
    Romnummer: 502
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: ingen

    Bodde to netter ved dette sentrale hotellet. Har også tidligere bodd her, og vært fornøyd. Rom 502 var stort og spartansk innredet. Fikk aldri varmekablene på badet til å fungere, noe som gjorde dusjingen til en kald fornøyelse. Frokosten var veldig bra, med hjemmelaget smoothie, egg, bacon, pannekaker, ferske sjokolade croissanter (som betjeningen gikk rundt og "pushet"). Tydelig at helgen var en konfirmasjonshelg. Fullbooket hotell med høy bunadsfaktor.
     
    Flymunda, Baldrick, EndreD and 4 others like this.
  15. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Comfort Hotel Vesterbro
    Status: Platinum
    Rom booket: Billigste
    Oppgradering: Ja, til standard double i forveien
    Rommnummer: 587
    Lengde opphold: 1 natt.
    Andre fordeler: To bokser med drikke ved innsjekk

    God plasseringer, ok rom, tålelig frokost.
     
    Ololsen, Flymunda, Baldrick and 4 others like this.
  16. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Comfort Hotel Arlanda Airport Terminal
    Status: Platinum
    Rom booket: Billigste
    Oppgradering: Ja, til superior twin i forveien
    Rommnummer: 535
    Lengde opphold: 1 natt.
    Andre fordeler: Nei

    5 min lenger unna enn Radisson og Clarion, men ok plassering allikevel, veldig bra rom for prisklassen, prøvde ikke frokost.

    A8050A4A-21BA-4920-8E14-72231634D8D7.jpeg
     
    Flymunda, Baldrick, KRS and 3 others like this.
  17. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Clarion Hotel Visby
    Status: Platinum
    Rom booket: Billigste med poeng
    Oppgradering: Ja, til superior twin
    Rommnummer: 573
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Restaurantvoucher

    Trivelig hotell med god plassering i Visby, rom som forventet, grei frokost, men litt pes å måtte booke tid, Avis bilutleie rett over gaten.

    C3E5AB0E-B41A-4197-B8DF-900126BDDD03.jpeg
     
    Ololsen, Flymunda, Baldrick and 5 others like this.
  18. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,530
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel Air
    Status: Gold
    Rom booket: Standard
    Oppgradering: Nei
    Romnummer: 2070
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: ingen

    Som nevnt ein anna plass litt bråekte ved innsjekk pga arrangement, dette roa seg etterkvart. God frokost og hyggelig betjening!
     
    Ololsen, Flymunda, Baldrick and 4 others like this.
  19. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,530
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel Bergen
    Status: Gold
    Rom booket: Standard
    Oppgradering: Ja, superior
    Romnummer: 324
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Personlig velkomsthelsing med kort og småkaker på rommet.

    Hyggelig mottakelse der Gullstatus blei anerkjent og leskedrikk utlevert ved innsjekk. Positiv overraskelse med personlig helsing og småkaker på rommet :)
     
    Ololsen, EndreD, Flymunda and 5 others like this.
  20. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    6,504
    Bonuspoeng:
    163
    Hotell: Comfort Square Stavanger
    Status: Platinun
    Rom booket: Standard
    Oppgradering: Ja, Deluxe
    Romnummer: 239
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Minnet på at jeg kunne ta mineralvann i skapet ved resepsjonen.

    CB5A7F06-AE12-4324-AC3F-C535D9D108AF.jpeg
    Det stod superior fra booking. Tre dager før stod det rommummer. Litt ut på innsjekkingsdagen var jeg oppgradert til Deluxe, som ikke synes å finnes på nettsiden. Stort fint hjørnerom. Fint P-hus rett under hotellet. Stavanger var ekstremt dyrt denne dagen hvor Clarion og Atlantic, skulle ha 2700 for et standardrom, og Comfort 1500, men når de leverer Deluxe så absolutt bra opphold.
     
    Ololsen, EndreD, andkri58 and 5 others like this.

Del denne siden