Gleder du deg til å fly FlyViking?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av thecoldfish, 07. aug 2016.

?

Gleder du deg til å fly Flyviking?

  1. Ja, endelig en konkurrent til Widerøe som kan presse ned prisene!

    28.1%
  2. Ja, hvis jeg får bonuspoeng i en av de store alliansene

    23.6%
  3. Meh, flyr aldri nord for polarsirkelen

    19.1%
  4. Er du gal, flyet er bygd i 1985!

    29.2%
  1. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    NRK retter lyset mot lav inntjening hos nykommeren i nord. ;)

    https://www.nrk.no/nordland/flyviking-tjener-18-kroner-per-billett-1.13595381

    Litt unyansert om lojalitet fra transportforsker. Han må skille mellom bestemor Gunlaug fra Vardø, som skal besøke barnebarnet i Alta, og direktøren fra Tromsø som skal på jobbreise til Trondheim.
     
  2. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    For å komme med et lite drypp fra min samtale med Ola (som kommer i sin helhet når jeg får tid), så sa han at illojale kunder er de beste kundene og at lojale kunder skaper lite konkurranse.

    Så da må jo FlyViking være fornøyd med spådommen til transportforskeren.
     
  3. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
  4. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Lanseringen av ruten er ikke mye å hoppe i taket over med mindre du skal til eller fra SKN. Ruten TOS-SKN-BOO-TRD og tilbake igjen blir brutal når den flys i en Dash 8, tar du hele strekket så vil jeg si at du er spesielt interessert og har en time og kaste bort.

    Prisene lagt ut nå må også være et slag i trynet på fansen, 2399,- er langt dyrere enn SAS hvis du planlegger turen i god tid. Er prisingen en feil eller har FV satt prisene på et nivå som reflekterer hvor dyr Dash 8 er i drift?
     
  5. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Nå tar jeg meg friheten til å være litt useriøs og sette det på spissen.

    De sluker det faen meg rått og tar det som en gave fra oven. Prisen kommenteres ikke, fordi Widerøe-monopolet skal drepes og sistnevnte er jo kjøpt og betalt av staten. Hvis noen kaller en spade for en sapde og en dyr flybillett for en dyr flybillet, så får du høre det, for enten tror de at prisene går ned eller så er det et spill fra Widerøe for å prise dem ut av markedet.

    Sjefen selv mener det er det siste og ber konkurransetilsynet komme på banen.
     
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Har ryddet en del her, la oss holde oss til saken. C'mon folkens..

    Hilsen en som er i en tidssone der det er lenge til Happy Hour ;)
     
  7. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg prøver på en helt saklig måte. Hva menes med menigheten? Har jeg misforstått tidligere kommentarer når det virker som spørsmålsstiller vet dette meget godt?
     
    kalleballer, mrhaakon and Shyneno like this.
  8. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Da var det definitivt slutt, sjølv om herr Giæver har andre planar:

    Heile saka her.
     
    Last edited: 13. jan 2018
  9. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Gievær opnar for comeback.

    "Giæver har gått inn med mellom 40 og 50 millioner kroner i morselskapet Viking Air Norway. Han åpner for å satser mer penger hvis det blir et comeback på kortbanenettet.

    Giæver ser nå på små propellfly av typen PC-12 fra sveitsiske Pilatus Aircraft, hver med en listepris på 40 millioner kroner."
     
  10. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Samme flytype som Surf Air bruker i USA forøvrig. Nekter å tro at det kan være lønnsomt med så små fly i dette segmentet av markedet.
     
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,731
    Bonuspoeng:
    293
    Flyet tar ni -9- passasjerer!
    De har nok erfaring med at det er maksbehovet per strekning.

    Dersom flyet koster 40 MNOK vil ett fly bli dekket av 10 000 flygninger med fulle fly og hver betaler 444 kr/billett ....og da er ingen kostnader til besetning, finansiering, vedlikehold og driftskostnader tatt med ...

    Dette er jo selvfølgelig et enkelt ingeniørregnestykke ....
    Ola ... du får ha lykke til!
     
    mathiasfe and Kristian like this.
  12. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    I Ola sitt forsvar så er vel regnestykket ditt over gjennomsnittet enkelt, det forventes ikke å betale ned en investering som det. Det vil være en restverdi som flyet selges for etc.

    MEN jeg har heller ingen tro på at dette lykkes!
     

Del denne siden