God onsdag!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Bizflyer, 24. aug 2016.

  1. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Sså varr'e onsdag igjen.

    Just boardet dy272 og skal videre til sjøs for noen hektiske arbeidsdager.

    100 ledige på dette DY flyet. Er jo aldri feil å få en 3 seter for seg selv!

    Fortsatt god dag ønskes!
     
    tommy777 liker dette
  2. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Onsdag og lillelørdag. Ikke at sistnevnte har noen betydning lenger, men hyggelig for noen, tenker jeg. Avdelingsmøte i dag, så da får man forberede seg litt til det. Ellers blir det trening på kidsa, mens jeg kanskje får klippet gresset i ettermiddag. Ble en løpeøkt i går, så det merkes allerede. Morgendagen kommer sikkert til å bli et helvete, men det er ingen vei utenom. Oslo Maraton nærmer seg med stormskritt og mila skal gjennomføres. Vurderer også et løp første helgen i september i Rondane, men må se an været. Gidder ikke hvis det er meldt regn og surt vær.
    Ha uansett en brillefin dag!
     
  3. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    @Kjakan heng deg på Nordmarkstravern om to uker. Kan velge 30 eller 15 km. Kjempefin tur uansett :)
    Og god onsdag. 22 dager til avreise Chicago. det gledes og alt er krysset for at Plusgrade går gjennom. Utreise ser ok ut mtp. 17 av 32 ledige. Retur er litt med usikkert med 10 ledige
     
    Kjakan liker dette
  4. PlusGo

    PlusGo Medlem

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    28
    God onsdag fra Trondheim.

    Tok en spontant roadtrip, kjørte fra Oslo i går kveld kl 21. Har kikket litt i Trondheim før turen nå går til Hegna Festning. Dette er bokstavelig talt en svipptur ettersom turen går hjem igjen i ettermiddag.

    Ønsker dere en toppers onsdag :)
     
  5. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Trondheim
    Det regner i bøtter og spann - hurra for regndress på MC :D
    Hadde nettop en hyggelig prat med @vegardg ....vi sees igjen ( det var jobbrelatert for min del...) :p:p:p

    Ha en fortreffelig ettermiddag -her blir det overtid :):):)
     
    vegardg liker dette
  6. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Fant du ut av hva galt han hadde gjort på turen da? :cool:
     
  7. KatManDu

    KatManDu Senior Medlem

    Innlegg:
    574
    Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
    God ettermiddag fra Bizflyer-land!
    Tilbake på jobb uke 2. Prøver å lære navnene til 74 elever, det klarer jeg vel i løpet av året. Hvis de holder seg på plassene sine...
    På flyfronten er det alt for stille, men det blir en svipptur til CPH på lørdag.

    Ha en fin ettermiddag, enten det er oppoverbakke eller nedoverbakke der du er ;)
     
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jobbrelatert, ja. Dersom det er VAG relatert, har jeg virkelig hatt en interessant opplevelse med dem i det siste.

    God morgen fra California. Morran i dag har gått med til en samtale med sjefen hos den lokale Audiforhandleren, en ny forhandler siden vi akkurat har flyttet. I helgen skulle vi bytte inn vår Q5 med en Q7 for litt bedre plass. Noe relativt interessant skjedde:

    Selger: "beklager, vi kan ikke ta bilen din i innbytte siden det er en recall ifm airbagen."
    Tommy: "og når kan dere fikse airbagen?"
    Selger: "vel, det er ikke noe fiks enda, det er en stor recall, du kan sette deg på en liste"
    Tommy: "så om en måned, neste år?"
    Selger: "vanskelig å si, det kan bli mange måneder"
    Tommy: "så hva gjør jeg da?"
    Selger: "vi kan selge bilen din på auksjon, men siden vi ikke har lov å selge en bil som har en recall, blir innbytteprisen din auksjonpris, ikke det bilen er verdt, det vil i praksis si 5000 USD mindre i innbytte. "
    Tommy: "ehhh. så en av leverandørene deres har driti på draget og jeg er den som må betale for det?"
    Selger: "vel, det er mange som har fått denne recallen. Du kan stikke ned gaten til Carmax og selge bilen der. Det gir deg sikkert 2500 under hva bilen er verdt i direkte salg"
    Tommy: "men jeg kjøper biler hos forhandler, bytter biler inn hos forhandler og tar service hos forhandler, de siste 12 årene har det betydd 7 Audi og jeg har en til. Jeg har ingen interesse å dille med alle disse greiene dere skal holde på med"
    Selger: "vel, beklager, men Audi gjør det vi kan med Takata, det er der feilen ligger
    Tommy: "har dere noen spesielle rabatter eller incentives for kunder som er ofre for at en leverandør dere har valgt forårsaker tap for kundene, bilen min er nesten 20% mindre verdt"
    Selger: "beklager."

    Akkurat.

    Og det er selvsagt ingen andre bilforhandlere som tar bilen i bytte siden policy er ikke å selge biler som har active recalls.

    Har en online chat med Audi USA som kunne fortelle samme historien, men hintet at jeg burde ringe forhandleren igjen og be han sjekke med Audi direkte.

    For å dobbelsjekke tok jeg kontakt med en annen Audiforhandler via telefon.

    Der fikk pipen en helt annen lyd. Det er en spesialrabatt på 3000 USD på Q7 for folk med recall, i tillegg betaler de selvsagt innbytte siden Audi USA betaler 200 daler i måneden til forhandlere for hver bil de har stående til nye airbagger er tilgjengelig.

    Så da var det klart for en prat med sjefen hos Audi Rocklin som skulle sjekke alle fakta og komme tilbake.

    Masse bortkastet tid med andre ord.

    Nå back to work ;)
     
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,729
    Bonuspoeng:
    293
    OSL ... Innenlands (gull) Lounge ..
    Gulasjsuppe og cola ..
    SK277 returnerte til OSL pga tåke ... håper det går bedre med SK291 ..

    Lurer på om det har gått bra for Fredrik i dag? Maskiner fra SVG har også returnert ..
    Han burde få to tellende flygninger siden det egentlig er tur/retur (uten å lande) ????
     
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,729
    Bonuspoeng:
    293
  11. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Høres ut som gode argumenter for heller å velge Mercedes neste gang! :p
     
  12. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Jobbrelatert for min del ja.....jeg jobber på skadeverksted , og unge @vegardg kom med jobb til meg..... ;)

    Høres helt horribelt ut at de ikke kan ta en bil med tilbakekalling som innbytte....spiller ingen trille om du har den elle r de har den. Dette er vel noe Audi uansett skal fikse uten kostnad for kunde så det har ikke noe si.... Bønder ass.... :confused::mad:

    Nye Q7 er brilliant - fikk prøve rett etter jeg kom fra ferie for et par uker siden...
    Hva sier de... #tommelopp :D:D
     
  13. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen som er riktig vel bevart som vil kjøre rundt i en drosje, vel! :p:cool::D
     
    Blaa liker dette
  14. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    God onsdag kveld fra hovedstaden!
    Grått i kveld, men ikke noe regn så vi slipper vel unna den store regnstormen som skulle ramme vestlandet får vi tro...

    Kjøleskapet begynner å bli tomt, så burde nok vært i butikken en tur, men ettersom det er trippeltrumf i morgen så har jeg utsatt handlingen et par dager. Har da pålegg til frokost i morgen så da holder det akkurat... samtidig så betyr jo det at man får handlet enda litt mer med trippeltrumf i morgen og det er jo flott :)

    Ha en fortsatt fin kveld alle sammen :)
     
  15. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Vent heller på BMW X7, det kommer til å bli en schläger i Cali...
     
    Travellingalf liker dette
  16. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Det ordnet seg. Forhandleren er helt ny, åpnet for litt over en måned siden.
     
  17. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Tja hun gikk jo for en 2012 ML sist gang. D

    et at pakningene til bakluka løsnet etter 9 måneder / 4000 miles var ikke akkurat tillitsvekkende. Fruen synes MLn hennes var som å "drive a sack of potatoes" ;)

    Legg på at annenhåndsverdien er 36% dårligere enn Audi, da blir det nok ikke noe stjerne her i gården.

    For lenge å vente. Den kommer ikke før om over ett år
     
  18. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    "Kjærringa sin feil", eller noe sånt ;)

    Men når det først skulle bulkes var det greit å kunne jabbe litt fly og points med @LN-FHU mens en venta på takst :)
     
    tommy777 liker dette
  19. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Pass på at hun ikke leser her. For det er aldri kjærringa sin feil. Ever
     
    vegardg liker dette
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    God kveld fra Oslo. Sitter og pønsker på en liten MR i september. Dere som skal på megado i Athen og er kjent. Hvor dyrt er det med Ubertaxi fra flyplassen til sentrum?

    Edit: det var da som bare, jeg så plutselig at jeg kommer ned samme dagen som dere er der..
     
    Last edited: 25. aug 2016
    Travellingalf liker dette

Del denne siden