God torsdag fra ICN

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av KristianR, 25. april 2019.

  1. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Her har jeg rukket å sjekke inn hos Asiana i F, og fått ned dagens første frokost. Nå over på flytende føde.

    Ønsker alle en god dag! IMG_20190425_094433.jpg
     
  2. benjaminbr13

    benjaminbr13 Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    100
    Bonuspoeng:
    33
    Godmorgen fra flanke nord i nordsjøen...her er det lyn og torden inatt..så spent på om morgen helikopter går til boligplattformen på morgenkvisten, hvem vet? Superpumaen fikser det meste
     
    drsyk, NilsernNilsen, Berlioz and 2 others like this.
  3. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Grorud. Straks settes kursen mot OSL for en liten tur OSL-ARN-CPH-HAM, en tur som opprinnelig var en MR booket under forrige F&F med retur fra HAM i ettermiddag, men slik skulle det ikke gå.

    Min noe eldre og noe slitne Mercedes C180 må nemlig noen dager på personbilsykehuset for utskifting av noen litt vel slitte deler i diverse understillinger, eller for- og bakstillinger er det vel det heter. Et bilsykehusopphold som er beregnet å ta 3-5 virkedager, altså til litt uti neste uke.

    Siden jeg er avhengig av bil i jobben måtte jeg så ut på leiebiljakt, og det var da det begynte å bli morsomt. Hvorfor leie bil i Norge, med det kjedelige utvalget som finnes her? Jeg sjekket litt hos SIXT, Avis og Hertz i Hamburg, og siden jeg nå engang er ekte Platinum hos SIXT fikk jeg opp et ganske greit tilbud på en XDAR (S-klasse, 7-serie eller lignende), 10 dager for rett over 6.000 kroner med fri kilometer og redusert egenandel til 450 Euro. Så da var det bare å sjekke om det var mulig å booke om billetten, noe det skulle være ifølge infoen når vi bestiller SAS VIP Plus, og det var det. Men jeg fant ingen passende flighter før 7/5, så da ble det den dagen. Hele 12 kroner måtte jeg ut med i mellomlegg. :D

    Så da blir det altså en liten kjøretur opp fra Hamburg til Oslo i ettermiddag og kveld, og jeg regner med at jeg setter kursen nedover igjen neste fredag. Eller lørdag. Vi får se. Noen dager i Hamburg for å besøke gamle venner er helt innafor også.

    Blir spennende å se om jeg er like heldig med oppgradering som tidligere, det hadde ikke vært dumt med en S 500 L igjen, eller en SL. Vi får se, om en 7-8 timer vet jeg mer.

    Forøvrig er dagens første frokost inntatt, 2 stk knekkebrød med rekeost:

    20190425_044526.jpg

    Frokost nummer 2 blir i Gullstua, nummer 3 på flyet, nummer 4 på ARN og nummer 5 på flyet igjen. Noen nummer 6 i CPH blir det nok ikke, det er såpass kort opphold at jeg ikke gidder å stresse bort i loungen. Og siste flight til HAM er jo ikke før 12:00 så da kan det vel ikke kalles frokost lenger? :p
     
  4. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,560
    Likes mottatt:
    4,286
    Bonuspoeng:
    113
    God tur:) husk å forhåndsmelde til skatteetaten at du tar med deg tysk bil til Norge
     
    ArthurDent liker dette
  5. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,994
    Likes mottatt:
    10,938
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra gullstua hvor dagens første frokost består av havregrøt. Fikk flyttet fram turen min til LAX til i dag og nå ser jeg at jeg har fått endret billettklasse fra I til C. Betyr det at jeg kan forvente bonusopptjening på denne flypremiumturen til 60k poeng?
     
    NilsernNilsen liker dette
  6. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Trondheim
    Her starter jobben med å få systemene til å virke , noe de p.t. ikke gjør...
    Forhåpentligvis blir det kontrakstskriving på ny bil i ettermiddag....:)

    Ha en nydelig dag :D:D
     
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Møller Vest sin kundelounge!
    Her serveres kaffe og frokostblanding, men det er dårlig med champagne.

    Tilbake til hverdagen, med andre ord. Bilen får på sommersko, og jeg måtte stå opp tidlig. Heldigvis er det bare to arbeidsdager denne uken. Snart helg!

    Og neste uke er det jo to korte arbeidsuker på to dager. Våren er deilig!

    Liker at IF er representert på ICN hver dag nå. :p
     
    Earl, EndreD, drsyk and 4 others like this.
  8. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Det er allerede gjort. :D
     
    Schlandy liker dette
  9. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå Aust-Finnmark!

    Grått ute, men snøen smelter i rekordfart og det er snart dagslys døgnet rundt. I tillegg er det berre litt over ei veke til neste flytur. Grunnpoeng skal sankast!

    Ha ein fin-fin dag, folkens! :)
     
  10. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,909
    Likes mottatt:
    12,913
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen. Straks igang med egenkokt havregrøt, gir liksom loungefølelse for oss som reiser litt mere i ny og ne :).
    Mye bilprat idag, og det er vel greit? Skal skifte til sommerhjul utpå ettermiddagen.
    Ha en fin dag, båret frem av vinger eller gummihjul!
     
    NilsernNilsen, Avixlo and Kristian like this.
  11. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,909
    Likes mottatt:
    12,913
    Bonuspoeng:
    183
    Det er Aust-Finnmark, det :)!
     
    OttoL and Kristian like this.
  12. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Yo fra Oslo. Ruller inn på P10 og tar SK over fjellet senere i dag, og så har jeg mine mistanker om at det blir DY og ikke SK som tar meg tilbake lørdag kveld.
     
  13. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sandefjord
    Til søndag blir det flytur via TRD og BOO for å komme seg til TOS.
    Igår ble det bestilt KLM og Delta til Toronto via AMS og DTW og jeg er klar for tur!

    Idag er det ikke mye planer, det blir ikveld å dra på kino for å se Avengers: Endgame

    Alle får ha en fin torsdag uansett hvor den tilbringes
     
    TravelManBiz, OttoL, drsyk and 3 others like this.
  14. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,654
    Bonuspoeng:
    183

    C til LAX gir deg i følge tabellen til SAS 12 000 grunnpoeng.

    Lucky bastard.. :)

    God tur!
     
    EndreD liker dette
  15. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    God ettermiddag fra HKG! Vi er snart klare for 16 timer i Cathay First Class! :)

    170F7189-72D1-467C-BD25-723CA48D1C02.jpeg
     
    TravelManBiz, geddi, paron and 22 others like this.
  16. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,994
    Likes mottatt:
    10,938
    Bonuspoeng:
    183
    Takk!

    Og siden returen også ble endret (fra Chicago til LA X) så er den også i klasse C. Med gullbonus på toppen burde det bli 30.000 grunnpoeng + poengene til/fra Stockholm. Ikke verst for noe jeg betalte 60.000 poeng for til/fra Chicago i utgangspunktet.

    Sitter nå på gullstua i Arlanda og har dagens tredje frokost og får melding om at flyet videre til LA X er forsinket. Foreløpig med en time. Hadde ikke gjort noe om det var enda mer forsinket siden jeg har 7 timer på LA X før neste flight og ekstra 60.000 poeng i erstatning hadde gjort turen komplett :)

    Hvis jeg faktisk får disse grunnpoengene er jeg plutselig diamant nesten uten å jobbe for det, men jeg tror ikke helt på det før jeg ser det.

    Begynne å få en god streak med SAS langdistanse. Forrige tur var med gamlekjerra hjem. Jeg sov som en baby på turen hjem fra DC, og var egentlig strålende fornøyd. Men takket være forumet her visste jeg jo at en slik tur automatisk gir minst 30.000 poeng, så nå er det nesten blitt tradisjon at en tur til USA i business ikke skal koste mer enn 30k poeng t/r. :)
     
  17. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,243
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    God tur frå eit kontor i Sunnfjord. Her bistår EDB-avdelinga med hjelp til å få ordna opp på EDB-maskina. Snart på tide med ein kaffipause. Vurderer å tinge bonustur med EVA i bis. Folket her på forumet veit å føre andre ut i freisting.
     
    Avixlo, Kristian, drsyk and 1 other person like this.
  18. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Drammen.

    Sikler på reisebrev og ser febrilsk på awardfares og planlegger ferie i F, en blanding av mulig SQ, OZ, LH? Utfordringen er bare 14 dagers vindu hos enkelt av dem... får melde meg på den virkelig IF og legge inn alerts og stå opp enda tidligere og sa hva som passer med hva.

    Utfordringen er life partner: Meget givende diskusjon igår:

    "Jeg driver og ser på F-reiser til fjerne østen, skal se om får koka sammen noe skikkelig stas"

    Kona: Himler med øyene: "Har vel ikke lært noen nye triks fra INSIDEFLYER IGJEN???"

    Liten pause: "kan vi ikke bare ta et direkte fly" .Avslutter hun...

    "Men kjære, det er jo halve opplevelse på F-loungene og F award seter, og ikke minst service fra innsjekking til landing,mate og drikken helt magisk"

    Litt utålmodig svarer hun små irritert: "Klikka for deg igjen, vi mista jo baggage til Italia, glemt det, priority røde tags hjalp lite, 1 dag bortkasta for bare noen poeng hos SAS?"

    "Ja men du fikk jo shoppa på forsikringen, dine essensielle ting, vi hadde jo det artig og koselig der?"

    Smiler og svarer "Italia ja, vil tilbake ditt"

    " Men nå ser jeg på Sør Korea og Singapore pr dager hver der...?

    Igjen svarer litt sarkastisk: "Håper det blir noen dager til shopping også og ikke bare fly, her og der????"

    "Ja da vi ordne det..."

    Det betyr vel grønt lys for å bestille :D:D:D

    Ha en god dag i luften som på bakken
     
    Bolle, geddi, Earl and 16 others like this.
  19. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,461
    Bonuspoeng:
    350
    Hallo fra OSL premiumlounge.
    Etterpå går turen til Berlin for øl og kringle i noen dager!
     
    Wiolenze, Earl, Avixlo and 3 others like this.
  20. Monkeycat

    Monkeycat Mmmm...beer...

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Husk is til dessert! Står i skapet helt til venstre på samme benk som drikkevarene :)
     
    drsyk and Kristian like this.

Del denne siden