Har du mer enn litt reise nerver?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av peterfox, 11. sept 2015.

  1. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,
    Starter en tråd med litt mer enn reise nerver,
    Har du dette ?
    Sover du dårlig dagen før lang-tur??

    Del dine "vibber" her.
     
    mhsalv liker dette
  2. mhsalv

    mhsalv 278 and counting!

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    Sover litt urolig før langtur/morgenavgang en gang iblant, men det er hovedsakelig i frykt for å ikke høre alarmen og dermed misse flyet... Sikkert et produkt av at jeg reiser på studentbudsjett, så dersom jeg skulle kuke det til så... eh... svir det litt ekstra på pungen... (!)
     
    peterfox liker dette
  3. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,067
    Likes mottatt:
    5,992
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg pleier å våkne tidlig når jeg skal ut og reise, brått 0400 eller 0430, hvis jeg ikke skal opp før 0530. Det er nok et lite tilfelle av reisefeber. Eller kanskje det er underbevisstheten som er livredd for at jeg skal misse flyet, ref. kommentar fra @mhsalv ovenfor.
     
  4. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    For min del har det ingenting med distanse å gjøre, men jeg sover forferdelig dårlig før morgenavganger mellom 6 og 7. Begynner gjerne å våkne av meg selv allerede mellom kl. 2 og 3, og våkner gjerne hver halvtime fram til alarmen(e) ringer.
     
  5. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Sover dårligere og har alarmer på hvert eneste hjørne av rommet, har nesten mistet et fly en gang og det vil jeg ikke gjenta. Bruker gjerne halve dagen før på å kryssjekke at jeg har med alt, selv om Air Bossen som oftest står klar med alle nødvendigheter til en hver tid.
     
  6. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Samme her reisenerverene er bestandig til stede før reisen og noen ganger under ;)
    Søvn er det som de fleste her minimalt av her også
     
  7. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Lider av lett flyskrekk så jeg blir smånervøs rett før boarding. Er en grunn til at jeg tar en øl eller tre før en flytur uansett klokkeslett:cool:
    Ellers hjelper det å fly biz/first. Er ikke så stressa da )
     
  8. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,918
    Likes mottatt:
    12,993
    Bonuspoeng:
    183
    Bruker alltid to alarmer, så reisefeberen er normalt under kontroll. Det jeg derimot ikke har kontroll på er de rare ord-delingene. F.eks "reise feber" (hvor skal feberen reise?) og "lamme koteletter" (stakkars koteletter).
     
    geddi and kosvines like this.
  9. titocosta

    titocosta Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Tydelegvis heldig eg då. Sover som regel veldig godt dagen før - og hittil har eg våkna tidsnok alle gonger.
     
  10. m.normann

    m.normann Bring back the dragon!

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Det er godt jeg ikke er alene om å sove dårlig før tidlige avganger. Faktisk hender det at jeg ikke får sove noe natta før, slik som nå på torsdag. Hadde SK1461 til CPH (06.10) og videre connection 08.40, så da var det å passe på hele natta.
     
  11. Scandi

    Scandi Medlem

    Innlegg:
    131
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har reist en del med 06:XX flyene fra Sola i år, men sover like dårlig hver gang, uansett hvor mye jeg vet jeg kommer til å våkne fint av alarmen. Jeg sover heldigvis svært enkelt ombord i fly, uansett sete. (kanskje med unntak av midtseter som krever litt mer innsats)
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,713
    Likes mottatt:
    32,633
    Bonuspoeng:
    293
    Sover lett hvis jeg skal reise interkontinentalt med tidlig avgang. Ikke for short haul eller senere avgang.
    Liker å ha goood tid på/til flyplass i tilfelle ullfille.
     
  13. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,843
    Likes mottatt:
    2,413
    Bonuspoeng:
    113
    Kan bare slutte meg til resten, sover urolig natten før på IC-avganger siden det som regel er grisetidlige avganger med tilslutning. Gambler noen ganger på to separate billetter, og det er jo en stressfaktor, selv om jeg legger inn god buffer.
     

Del denne siden