Hei - ny her og trenger råd:)

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Sunni, 10. aug 2014.

  1. Sunni

    Sunni Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Har brukt KLM de siste årene og er gull-medlem der. Vurderer nå å gå over til SAS og trenger noen råd som jeg ikke klarer å lese meg til (mulig jeg er litt treg....) Får man poeng som business om man best SAS Go og oppgraderer? Har en del poeng og lurer på smarteste veien for å gå for å oppnå Diamond:)
     
    Fnate, Cecilie and tommy777 like this.
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Heisann og velkommen til Bonusfeber. Dersom du oppgraderer med Optiontown, mottar du poeng for Business. Dersom du oppgraderer med poeng, mottar du poeng for Go, men jeg har opplevd noen ganger at jeg har mottat poeng for Business, så man vet aldri.

    Skal være sagt at jeg ikke har brukt poeng til å oppgradere med SAS på mange år nå, men etter det jeg har lest gjelder regelen fortsatt.
     
    Sunni liker dette
  3. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Heisann og velkommen hit!

    Det som tommy777 skriver, stemmer fortsatt. Oppgradering fra Go til Business via Optiontown gir poengopptjening som om det var en vanlig bestilt businessbillett. Poengoppgraderinger gir ikke opptjening for ny klasse.

    Ved et par anledninger (maks 3 ganger de siste 2 årene) så har jeg fått poeng for ny klasse når jeg har blitt såkalt "opup'ed" - operasjonell oppgradering grunnet f.eks overbooking i GO.
     
    Sunni and tommy777 like this.
  4. Sunni

    Sunni Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Takker så mye, antar samme reglene gjelder for om en best SAS Plus og oppgraderer?
     
  5. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,
    Det er 200% opptjening i både Biz og Plus - det vil si samme antall EB-grunnpoeng
     
  6. Sunni

    Sunni Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    På mange av turene jeg sjekker får jeg ikke opp ant EB-grunnpoeng turen gir - hva skyldes d og hvordan kan jeg finne ut hva jeg får? Jobber med å få meg EBG før nyttår:)
     
  7. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Har du opptjeningsperiode til nyttår?
     
  8. LCH

    LCH Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg opplever ofte det samme, uten at jeg har funnet ut sikkert hvorfor.
    Jeg har merket meg at det skjer påfallende ofte på avganger operert av Blue1, men det kan selvsagt være helt tilfeldig.
     
    Sunni liker dette
  9. Rune

    Rune Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Du får bare opp poengene dersom rutene opereres av SAS. Dersom en av SK-flightene opereres av f.eks LH, klarer de ikke kalkulere totalpoengene. Da må du regne det ut selv.


     
    Sunni liker dette
  10. Sunni

    Sunni Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Tar gjerne mot tips hvordan jeg regner ut dette selv:)
     
  11. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Du må finne ut hvor mange miles det er mellom flyplassene du reiser fra. Det gjør du greiest på denne linken: http://gc.kls2.com/

    Så la oss si du skal fly Oslo - Frankfurt, da legger du inn OSL-FRA under "Path" og deretter trykke på "display in map".
    Da får du opp at det er 710 miles mellom Oslo og Frankfurt.
    Skal poengene inn på EuroBonus kontoen, runder du oppover til nærmeste hundre. Dvs at for en reise i økonomiklasse får du 800 poeng. Flyr du i business class får du det dobbelte.
     
    Sunni and Henning like this.
  12. Jameson

    Jameson Medlem

    Innlegg:
    169
    Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    43
    Lufthansa har mange 25% booking klasser så det gjør det hele litt mere komplisert
     
    Sunni and Henning like this.
  13. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det er korrekt. Om du har billettklasse G, K, W, S, T, L, E vil du bare få 25% av de 800 poengene. Dvs 200 poeng.
     
    Sunni and Henning like this.
  14. vintagekid

    vintagekid Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    noen som vet hvordan en får registrert Eurobonus poeng på en kjøp av LH billett på deres hjemmesider? er også registrert med Miles&More kort og dette er det enste alternativet som popper opp ved bestilling online, må i så fall poengene registrerers manuelt hos SAS i etterkant av turen?
     
  15. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    Gå til my bookings på hjemmesiden til LH og ta opp bookingen der. Det er mulig å endre bonuskort da.
     

Del denne siden