Helvetic Airways for Swiss

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av GinTonic, 20. mars 2015.

  1. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Ser at to turer som skulle ha vært med Swiss har blitt "nedgradert" til selskapet med det finurlige Helvetic Airways.

    Antar at opptjening av poeng blir as-is. Men de bruker Fokker 100 fra OSL, så det betyr vel bussgate og ingen C-service. I tillegg blir det vel et helvetics leven for å slippe inn i SAS loungen da det egentlig ikke er en *A carrier?

    Noen som har erfaringer med denne gjengen?
     
    Last edited: 20. mars 2015
  2. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Tviler på at det blir noe problem. Fløy selv med Helvetic for Swiss i fjor. Null stress med lounge og fast track...

    Fløy Eco da, så vet ikke hvordan C-servicen blir. Men regner med at det blir det samme.

    Blir noe ala Cimber for SAS.
     
    SASDC8 and GinTonic like this.
  3. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hater denne oppdelingen av selskap man ser overalt. Germanwings/Eurowings/Lufthansa Cityline for Lufthansa.. Don't fancy it. Ofte veldig vanskelig å vite hva man skal forvente når man kjøper en reise.
     
    GinTonic and KristianSk like this.
  4. ErikNiklas

    ErikNiklas Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg fløy med helvetic C-for et par uker siden (men da i en helt ny Embraer 190). Ikke noe problem med tilgang til lounge. God og personlig service ombord. Maten var noe av det bedre jeg har fått i C i Europa. Selv var jeg trøtt og drakk bare en Cola Zero, men mannen på andre siden av midtgangen fikk sikkert etterfyllt en hel flaske rødvin i glasset sitt - siste påfyll lenge etter at innflygingen hadde startet. Egen buss på ZRH for C-passasjerer, så vi var bare fire stykker ombord og ble kjørt avgårde uten venting. Jeg var også skeptisk på forhånd, men mendte opp som kjempefornøyd!
     
    GinTonic liker dette
  5. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Eurowings flyr på egne flightnummer, Helvetic flyr vel på LX?
     
  6. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Korrekt. Helvetic er 'ren' LX-flight. Akkurat com nevnte Cimber for SAS.
     
  7. Muts

    Muts Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Akkuratt flydd med Swiss operated by Helvetic og vanlig Swiss, og det var same same! Ingen forskjell på de flightene
     
    GinTonic, Hamburgersmauet and SASDC8 like this.
  8. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen ting å frykte med tanke på alt som nevner, LX er LX uansett. Se heller på det som kul mulightet til å fly Fokker 100 før de parkeres for godt i en ørken et sted ;)
     
    GinTonic, mhsalv and Hamburgersmauet like this.
  9. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Er mest dette med buss på ZRH som er kjipest da jeg har en ganske så tight connection til USA. Men egen buss for C-pax kan man like:)

    Hva er erfaringene fra OSL, Fokker eller Embraer? Veldig begrenset med info under "my bookings" på Swiss sine sider.
     
    Hamburgersmauet liker dette

Del denne siden