Ser at to turer som skulle ha vært med Swiss har blitt "nedgradert" til selskapet med det finurlige Helvetic Airways. Antar at opptjening av poeng blir as-is. Men de bruker Fokker 100 fra OSL, så det betyr vel bussgate og ingen C-service. I tillegg blir det vel et helvetics leven for å slippe inn i SAS loungen da det egentlig ikke er en *A carrier? Noen som har erfaringer med denne gjengen?
Tviler på at det blir noe problem. Fløy selv med Helvetic for Swiss i fjor. Null stress med lounge og fast track... Fløy Eco da, så vet ikke hvordan C-servicen blir. Men regner med at det blir det samme. Blir noe ala Cimber for SAS.
Hater denne oppdelingen av selskap man ser overalt. Germanwings/Eurowings/Lufthansa Cityline for Lufthansa.. Don't fancy it. Ofte veldig vanskelig å vite hva man skal forvente når man kjøper en reise.
Jeg fløy med helvetic C-for et par uker siden (men da i en helt ny Embraer 190). Ikke noe problem med tilgang til lounge. God og personlig service ombord. Maten var noe av det bedre jeg har fått i C i Europa. Selv var jeg trøtt og drakk bare en Cola Zero, men mannen på andre siden av midtgangen fikk sikkert etterfyllt en hel flaske rødvin i glasset sitt - siste påfyll lenge etter at innflygingen hadde startet. Egen buss på ZRH for C-passasjerer, så vi var bare fire stykker ombord og ble kjørt avgårde uten venting. Jeg var også skeptisk på forhånd, men mendte opp som kjempefornøyd!
Akkuratt flydd med Swiss operated by Helvetic og vanlig Swiss, og det var same same! Ingen forskjell på de flightene
Ingen ting å frykte med tanke på alt som nevner, LX er LX uansett. Se heller på det som kul mulightet til å fly Fokker 100 før de parkeres for godt i en ørken et sted
Er mest dette med buss på ZRH som er kjipest da jeg har en ganske så tight connection til USA. Men egen buss for C-pax kan man like Hva er erfaringene fra OSL, Fokker eller Embraer? Veldig begrenset med info under "my bookings" på Swiss sine sider.