Hjelp med SAS EU 261 Erstatningssak

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av yakasobi, 21. aug 2023.

  1. yakasobi

    yakasobi Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Ta SAS fly i juni og bli kansellert etter innsjekking, på grunn av mangel på ansatte.
    Vi må bruke ombooket tid 2 dager senere.
    Saken er garantert EU 261-saken.
    Problemet her er at SAS svarer hva som helst i saken min. etter 8 ukers venting.
    Hva burde jeg gjøre?noen forslag?
    Mange takk først!
     
    Berlioz liker dette
  2. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,260
    Likes mottatt:
    36,922
    Bonuspoeng:
    293
    Wiolenze and Meursalt like this.
  3. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    435
    Likes mottatt:
    534
    Bonuspoeng:
    93
    Som nevnt over, pleier det å være standardsvada, gjerne fra kunde"service" i India i håp om at du gir opp.
    Svar saklig og gi klar beskjed om at du sender saken til Transportklagenemnda om de ikke innfrir kravet.
    Om du må ta saken via nemnda må du legge ved korrespondanse.
    Det tar alltid noen måneder hos nemnda, men du får medhold om du har rett på erstatning.
     
    furlong liker dette
  4. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,134
    Likes mottatt:
    3,511
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke kødd en gang, de har funnet masse forskjellige kundeservice rundt om i verden som er billige åsså sender dem svada svar i håp om du gir opp. Opplevd mye av det i det siste.
     
    Monkeycat liker dette
  5. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    2,284
    Bonuspoeng:
    113
    Det vi faktisk trenger hjelp til, er jo å forstå hvem/hva/hvor som sitter med "fasit" for forsinkelsen, samt prosessen for å melde årsaken.

    Er det Luftfartstilsynet? Avinor? Samferdselsdepartementet? Er alt selvrapportering fra flyselskapet? Må det godkjennes av flyplass? osv osv osv

    Jeg rettet dette skriftlig til Luftfartstilsynet, men fikk aldri svar.
     
    kiev liker dette
  6. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    435
    Likes mottatt:
    534
    Bonuspoeng:
    93
    Det er flyselskapet som er pliktig til å bevise at de ikke kunne noe for det, og det må de gjøre overfor nemnda om dere ikke blir enige.
     

Del denne siden