Hvor tror dere smertegrensen til SAS ligger på å oppgradere, og hva er vi villig til å betale. Hvis jeg skulle tippe så vil nok dagens OT prisen nesten garantert blir akseptert. Man får også full poeng opptjening som er meget positivt. https://insideflyer.no/byd-pa-opgradering-hos-sas/
Spennende!! Liker at opptjeningen er som hos optiontown og at man som statuskunde har økt mulighet til å få oppgraderingen mye bra fra SAS om dagen!!
Sjekket OptionTown for en tur/retur Oslo i neste uke. (Fra KRS) og da var det 43 usd på utreisen og 46 usd på hjemreisen. Det synes jeg er noe i overkant for en 35 minutters flytur. Da skal jeg i det minste være sikker på at det gir full pott på poengsiden. Er 1800 ekstra poeng verd ca 700 kr?
Jeg har t/r osl-lax i okt. Vurderer å legge OT fra plus til biz, men etter denne nyheten bør jeg kanskje vente med det
Nei. Plus er ikke verd mer enn fleksibiliteten på denne ruta. Jeg falt for fristelsen og kjøpte en del billetter i Plus på 649kr salget. Opplevelsen så langt er at Go=nødutgang med ledig midtsete 98% av avgangene. Plus= rad 1 med besøk i midtsete ca 50 % av avgangene. Er nok en del travelpass folk på ruta, og tettheten med EBD i Plus er nok høyere enn i Go så seatblock funker bedre bak..
Jeg betalte 1.999DKK fra plus --> biz i går på CPHSFO. Betaling m kort i gate. Var OY-KBC med gammel kabin, men 1H var verdt det for min del.
Dette er gode nyeter! I tillegg til fordelene allerede nevnt i denne tråden kan det tenkes at det blir bedre (transparent?) synkronisering av "upgrade options" versus "courtesy upgrades" - når begge håndteres av SAS selv (?). Ble litt inspirert og ble med på Optiontown - lotteriet for CPH-NRT og NRT-CPH Plus->Biz (29.04. - 01.05.). For det første kostet det bare 215 Euro per strekning (Whoa!), og i tillegg blir det interessant å se hvordan OT, CU og "by på oppgradering" håndteres bare 4 dager etter sistnevnte ble lansert (MWAHAHA....).
Har testet ut dette hos Austrian fra Oslo til Wien i fjor og synes det funket utmerket hos dem. Håper SAS IT har vært på studietur hos dem og sett hvor enkelt og greit dette kan gjøres! Selv så vil jeg si at jeg er villig til å betale det nivå som OT gjerne ligger på idag!
Mitt inntrykk er at rad 1 vanligvis er den første som blir full i Plus, ettersom noen er desperate etter litt mer benplass og heller vil ha midtsete på første rad enn aisle lenger bak. Jeg tror jeg aldri har opplevd å ha ledig midtsete de gangene jeg har havnet på rad 1, så pleier heller å forsøke meg litt lenger bak.
I ren nysgjerrighet spurte jeg i loungen på CPH hva de skulle ha for en oppgradering fra go til pluss. På sk 995 til Pek. 999 kr sa damen. Det vil jeg si er en veldig hyggelig pris for en oppgradering til pluss.