Hvor lenge før legges bonus billetter business class LH ut?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av zeala, 06. mai 2017.

  1. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Ønsker å booke EB CT med Lufthansa for avreise i januar neste år. Ønsker å fly business med Lufthansa, men finner ingenting ledig. Vet at det legges ut i LH F 14 dager før, men er det tilfelle for business billetter også ?
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Synes det er ganske stusselig med Lufthansa C generelt sett.
    Er vel samtidig ikke så farlig, finnes mye bedre C produkt enn det :)
     
  3. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Vi tenker oss til Buenos Aires og LH er en av de få som flyr der direkte i SA fra Europa. Og de har baby bassinet til barn som er 83cm og 13/14 kg. Så LH er vært eneste reelle alternativ dersom vi skal ta med en 14 mnd baby på CT og ikke ønsker å ha barnet på fanget hele tiden.
     
    Schlandy liker dette
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hva med Turkish?
     
  5. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Turkish har max vekt på baby på 8 kg. Er kun LH som har såpass store bassinets dessverre. Og BA, men de er ikke SA...
     
  6. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Når jeg sitter og leker med ExpertFlyer har jeg inntrykk av at det finnes billetter 4-8 uker før avreisetidspunkt. Jeg sjekket litt til EZE og det ser ut til å være tilfelle nå også, men at det kan være litt langt mellom åpningene.
    Nå har jeg ikke hatt gleden av å teste noen av de i C enda, men er Turkish virkelig bedre enn Lufthansa i C? Av det jeg har lest her på forumet har jeg inntrykk av noen lovpriser Turkish sitt businessprodukt, mens andre nærmest beskriver det som ubrukelig. Samtidig virker det som om LH leverer et helt greit produkt hvis man er to som reiser sammen.
     
  7. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
    Ahh... Vente-på-tilgjengelighet-i-Lufthansa-F-følelsen :cool: Det er ikke så mye som overgår den spenningen :D
     
    CrotchRocket and Misterix like this.
  8. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    316
    Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    Greit, men ikke stort mer er min oppsummering etter to turer med Lufthansa biz til IAD. Mulig jeg hadde for høye forventninger, men hverken jeg eller hun jeg reiste med var særlig imponert. Seter med lite privatliv, ganske muggen betjening og mat på grensen til å være uspiselig - og det fra en som spiser nesten alt.
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke testet Lufthansa C, men Turkish fungerer fint. Fordelen med Turkish er at du har god plass til beina, trenger ikke stappe de inn i en liten "hule" som på LH, spesielt kurant om man reiser alene eller med noen andre enn partneren.
    En annen ting er jo at C er toppklassen til Turkish, mens det et bare "nest best" hos Lufthansa.

    Jeg kan si at jeg var skeptisk til å fly Turkish til Kina i fjor, 2+3+2 konfigurasjon med en kollega.
    Vi fikk en 2-seter mot vindu og det var absolutt ingen dårlig tur. Spesielt med tanke på at det var markant billigere enn andre selskap synes jeg det var knall business for penga. Bare dårlig med poeng etterpå.. :/
     
  10. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har testet Turkish C fra Istanbul til Sri Lanka, og det var veldig bra. Bedre enn C i Air India, SAS, Thai Airways.
    Men synes KLM C er bedre enn Turkish..
     
  11. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    ...live Champions League på LH-C ble en høydare (bokstavleig talt)...
     
    Robamu liker dette
  12. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Hva med via Rio eller sao paulo? Det finnerjeg plenty med seter hos lifemiles hvert fall
     
  13. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Turkish er veldig bra.
    Om man overlever flyvningen.
    Ingen her som tar sikkerhet og ulykkesstatistikk med i beregningen når man vurderer selskap?
     
    Last edited: 07. mai 2017
    Fly med oss liker dette
  14. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor mange har dødd siste 10 år da? Vet de har hatt en noen episoder, men å kaste ut en sånn påstand uten noen form for dokumentasjon er jo litt uheldig
     
  15. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
  16. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    SAS er for øvrig 47 så de er i teorien (i teorien der altså) nesten like farlige som turkish
     
  17. CB1

    CB1 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    282
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Vi fant LH C billetter ca 2 mnd før avreise i vinter til JFK. Fikk de dog endret til F 14 dager før:)
     
  18. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    De crashet en 737 i Amsterdam fordi tre piloter i cockpit ikke fløy flyet, men lot hastigheten synke så lavt at det ikke var mulig å redde flyet.
    De gikk av banen i Kathmandu da de forsøkte å lande uten å se banen.
    De landet så hardt i Istanbul at understellet ble presset opp gjennom vingen og motoren ble ødelagt.
    Fellesnevneren er dårlig håndtverk, og dårlige vurderinger.
    Bare 9 stykker drept, så da er det nok ikke så farlig?

    Noen ulykker skjer til tross for alt som gjøres for å forhindre dem, andre fordi pilotene ikke vet hva de gjør. Eller hva de burde gjøre. Eller fordi de ikke kan bedre.
     
  19. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bare påpekte at det er dumt å kaste ut påstander uten dokumentasjon. Jeg la jo ut etterpå.. Og SAS er 3 plasser over, men jeg vet ikke om du anbefaler folk å tenke seg om før de booker med SAS?
    3 hendelser over hvor mange år? I og med at Turkish er på 50 så er de jo ikke akkurat i toppen, og jeg har vurdert å fly med dem, men ikke gjort. Eller hva med Asiana? De hadde jo en stygg en på SFO.
    Ser i den nyeste at SAS faktisk er på 49 plass på årets ranking
    Du kan lese om hvordan de lager disse tallene og si meg om du vil revurdere å fly SAS eller ikke..
    http://www.jacdec.de/about-safety-ranking/
     
  20. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Ble litt OT. Kan godt flyttes hvis noen mener det. Jeg aner for øvrig ikke hvor lenge i forveien LH legger ut billetter
     

Del denne siden