Ikke helt fornøyd med In-flight entertainment, eller flyr så mye at innholdet ikke rekker.

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Fredrik81, 04. des 2016.

  1. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Er du ikke helt fornøyd med In-flight entertainment, eller flyr så mye at innholdet ikke rekker så har du kanskje et alternativ i bakhånd.
    Noen leser bøker, hører på musikk eller podcast, men hvilke alternativer bruker dere til Filmer og serier.
    Hvor kjøper dere innholdet og hvilken plattform bruker dere til å se dette på.
    Følgende strømmetjenester har offline modus:
    -Viaplay
    -Netflix(fra 2 des)
    -Canal digital
    Noen velger kanskje å kjøpe ser filmer via Itunes.

    Jeg har en Ipad mini 2 med 32gb som jeg laster ned filmer jeg har på Itunes(SD) og Viaplay. Vil nok også bruke Netflix nå når de også åpner for denne løsningen.
     
  2. Fomp

    Fomp FNG

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    18
    Via ipad og podcast har man også mulighet til å laste ned en rekke gode podcaster både på lyd og video!

    Ipaden begynner forøvrig å synge på siste verset, og lurer på å kjøpe meg nytt nettbrett. Da ikke apple. Syntes både samsung og asus sine nettbrett ser snasne ut, dog uten 3g/4g og det er litt kjedelig.
     
  3. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde blitt stor plus i boka fra meg dersom noen hostet opp et IFE-system som støttet streaming fra egne enheter. Tenk å kunne vise ting fra mobilen på skjermen heller enn akkurat det flyselskapet liker der og da ;) Muligens kunne det blitt et problem at noen viste ting som ikke er direkte barnevennlig...
     
    Fredrik81 liker dette
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Mange har det allerede, inkludert Norwegian
     
  5. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Kindle er fast følgesvenn på alle turene mine, bøker tar tid å pløye gjennom og jeg har flere uker med uleste ting på brettet.

    Som alle på min alder med minimal respekt for seg selv, Netflix har jeg rundet.
     
  6. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Nesten så man kan vurdere de på neste langtur da, men bare nesten ;)
     
  7. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Kommer vel nytt innhold der også, men kjenner følelsen, har også sett det allermeste som er noe på Netflix.
     
  8. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Kindle rundar ein i alle fall ikkje. Det er beste julegava eg nokon gong har fått (kanskje nest etter slalomski då eg var 12).

    Korleis finn ein tid til å runde Netflix? :)
     
    Mbj liker dette
  9. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Streaming til egne enheter er det 'hotte' hos leveramdørene nå, og vi vil raskt få se stor utbredelse av dette - særlig på shorthaul. Fordelene er mange - ikke minst at man slipper å installere skjermer og nettverk i flyene annet enn det trådløse. Mye rimeligere for selskapene, og man slipper irritasjonen og vedlikeholdet med skjermer som ikke funker.
    På longhaul vil det nok i større grad forbli skjermer i setene.

    Selv er jeg fornøyd med min Kindle og musikkspiller, men det er nå meg ...
     
  10. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    Støtter Kindle-gjengen over her, jeg er særdeles fornøyd. Masse spennende bøker, og det eneste jeg har å utsette er at jeg ikke kjøpte den med 3G; jeg hater å skrive inn lange passord med tall og store bokstaver på Kindle for å koble til WiFi for å laste ned en liten bok.

    Har en iPad Mini også, men har aldri tatt meg bryet med å laste ned filmer til denne, og har aldri hatt abbonement hos streamingtjenester som støtter offline-modus; men nå som Netflix åpner for det tror jeg kanskje at jeg skal gi det et lite forsøk.
     

Del denne siden