Innenlands i sommer - avganger

Tråd i 'Reisemål' startet av sirwinston, 05. juni 2020.

  1. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har bestilt billetter(bonus) TOS-OSL i juli for familien.

    Når jeg bestilte var det masse avganger å velge i.

    Noen fortalte meg at SAS 14 dager før avgang vil bestemme seg for antall avganger den aktuelle dagen skal ha og flytte passasjerer mellom avganger. Noen som vet om dette stemmer?

    I så fall må man ta litt forbehold ved bestilling av bil osv.
     
  2. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Mitt inntrykk er at SAS ligger omtrent to uker fram i tid. Tidligere (april bl.a.) var det tydelig at planleggingen kun skjedde uke for uke, dette ble vel også uttalt (orker ikke å søke opp kilde her i solveggen).

    Nå ser det ut til, som du selv sier, at planlegginga ligger cirka to uker inn i framtida, ja. Så jeg ville ha forventet mulige kanselleringer, men der kan du vel gjøre en kvalifisert gjetning ved å se på hvilke avganger som ikke blir kansellert framover mot avreise.

    Hvordan folk blir flyttet mellom avganger etter eventuell kansellering har jeg ingen formening om...
     
    Last edited: 05. juni 2020
  3. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    De kan vel ikke kansellere min tur i det hele og store? At man blir flyttet om til en annen avgang samme dag er greit, men avlysning?
     
  4. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Et annet spørsmål er jo hvorfor det skal avlyses i det hele tatt om flyene allerede er fulle mtp skyhøye billettpriser - som media i Tromsø melder om.
     
  5. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Det stemmer nok at det forsøker å ligge på ca 14 dager, men de holder det ikke helt er min erfaring. Fløy fra Bodø forrige onsdag, og fikk kun 7 dager før beskjed om at flyet var innstilt og at vi var flyttet til neste fly, ca 1,5 time senere.
    Så selv om de nok forsøker å bli bedre på å ligge på ca 14 dagers info så virker det fortsatt som om de ikke klarer det...
     
  6. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Problemet er vel at flyene faktisk ikke er fulle, bare utsolgt... stikkordet her er ledig midtsete, så lenge det er et krav er det lite lønnsomt å gi gass igjen innenriks
     
    sirwinston liker dette
  7. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    WF og DY har vel bekreftet ruteplanen sin for i sommer, så hvis man vil unngå usikkerhet er det bare å booke med de :)
     
  8. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Skulle vel tro at de tjente penger på 2/3 fulle fly også med de prisene som de nå har :)
     
    Travellingalf liker dette
  9. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Da ble en annen tur jeg har i august endret med avreise slik at jeg ikke rekker siste ferge dit vi skal etter flyturen. De skriver i eposten at jeg kan få en voucher om jeg endrer eller kanseller innen fem dager. Når jeg skal kansellere turen, så kommer det ikke opp noe om en voucher.

    Når jeg trykker kanseller, vil det komme opp et valg etter dette - om refusjon/voucher, eller må jeg kreve dette på annet vis?

    Har ikke lyst å trykke kanseller og så får jeg ingenting.

    Noen som har vært gjennom denne prosessen her, regner jeg med.
     
  10. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,092
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde aldri godtatt noen voucher. Man har krav på å kansellere billetten å få pengene igjen dersom endringen er vesentlig og en ombooking ikke er ønskelig. Du kan imidlertid selvsagt ikke kreve at de skal fly på et mer gunstig tidspunkt.

    Best å ringe inn med en gang kundesenteret åpner på morgenen.
     
    sirwinston liker dette
  11. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg kan gjerne ta voucher. Men blir skeptisk når det siste valget er: Om du trykker kanseller har du sagt fra deg..... Osv osv. Ingenting om noe voucher der.

    Kanskje best å ringe.
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,696
    Likes mottatt:
    32,607
    Bonuspoeng:
    293
    Del gjerne erfaringen fra tlf samtalen her.
     
  13. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Kom da til slutt gjennom. Må avbestille billetten og SÅ søke om voucher. I og med at endringene ikke er store(samme dag avreise, ingen endring retur) - så mente svensken at jeg ikke kunne få voucher(innenfor normale forsinkelser blant annet).
     

Del denne siden