Nå sitter jeg er i bussiness lounge på CDG og har noen timer til overs helt alene så da tenker jeg å dele litt av hvordan jeg har havnet på den sykeste CT oppsettet hittill for meg. Hele begynte i august ifjor da jeg fant ut å ta med familen på 5 på tur til Japan. Ønsker også å kombinere dette med en liten tur til Pakistan og være turist der. Vår nye statsminister vil at turismen skal blomstre i landet så da passet det bra med å se hva det er å tilby. Startet med å se hva som var ledig og fant raskt ut at å få 5 pax i first er mer eller mindre umulig og jeg hadde også kun 2 CT til rådighet. Enden på visa var at jeg trengte minst 3 CT fra noen andre. Og det var da jeg fant ut at det å være medlem her og ha skrevet litt i forumet hjelper ganske mye. Min ene CT kjøpte jeg for 25000,- som ble brukt til å bestille first. Både selger og jeg var skeptiske til hverandre og begge hadde gjort til bakgrunnsjekk på hverandre. Facebook og felles venner var til stor hjelp. Men jeg opplevde også å tilbud om å kjøpe CT billigere enn budet fordi jeg var aktiv meldlem er i forhold til folk som hadde en eller to innlegg. Første reise ble bestilt slik: Familen fikk ruten OSL-CDG økonomi CDG-BKK First med Thai 380 BKK- HND med Bussiness 747 Mens jeg fikk OSL- CDG bussniess SAS CDG-PEK first 777 Air China PEK-HND bussiness 787 med ANA Jeg vil da ankomme 1 time før resten av famlien på HND hvis alt går etter planen. Returen ble da fra Lahore: LHE-BKK-LHR-OSL der BKK-LHR er first for 4 av familen og for meg ble det LHE-BKK-CDG-OSL der BKK-CDG er first. Begge rutene var på samme tid så vi ankommer Oslo ca samtidig. I tillegg måtte jeg ha reisen fra Tokyo til ISB. Da ble løsningen igjen CTer. Vi booket NRT-BKK-ISB. Eneste forskjellen er at NRT avgangen er forskjellige for oss. Så nå sitter jeg i Paris. Familien tok Thai og har reist mot BKK mens jeg venter på min reise mot PEK. Det blir spennede å se om vi får dette til å fungere. Av CDG må jeg si at first class loungen var den mest tragiske jeg har sett. Og ble veldig skuffet. Skal laste opp noen bilder av det før jeg går mot flyet. Det som bil ekstra spennende i det hele er at Pakistan har steng luftrommet mot India siden februar. Derfor kansellerte først Thai flighten fra BKK til ISB. Tallin tvang meg til å finne nye bonus billetter. 5 bonus billetter i Juli er ikke lett. Så avreisen ble flyttet til Osaka-PEK-ISB. Min retur er 21 juli og jeg tror også at LHE-BKK kommer til å bli kansellert men THAI gjør det kun 14 dager før avreise altså 7 juli kommer nok en kjedelig mail om ikke Pakistan gjør noe med luftrommet. Det blir spennende fremover.
Jøje meg, her har det vært mye planlegging involvert! Imponerende og jeg håper alt går på skinner (!) for dere. God tur!
God tur! Virkelig imponerende standhaftighet og gode logistikkevner for å få alt dette i boks - spesielt med tanke på rotet fra Thai sin side.
Herlig! Lykke til. Det blir spennende å høre om det løser seg med fly over India. Skuffende at CDG ikke klarer å levere på F en gang.
Til dere som har fulgt med. TG 665 via Bangkok ankom Haneda nøyaktig 35 min etter at jeg landet via Peking og vi ble gjenforent hele familien før vi gikk gjennom pass kontroll. Ikke dårlig synes nå jeg.