Mens det fortsatt er noen timer igjen av lillejulaften der hjemme. Er det som seg hør og bør for et forum av reisegale Noen som allerede har tippet over. Her på New Zealand er klokken 7:35 julaften morgen. Vi skal forlate eventyrslottet hvor vi har tilbragt natten og kjøre ned til Auckland for å tilbringe de neste to dagene i et moderne eventyrslott i glass og stål, Hilton Auckland. Med middag ikveld på The Sugar Club.
Her er det «Kvelden før kvelden» på NRK og snart kommer «Hovmesteren og Grevinnen», dere går glipp av mye ... Huset er pyntet og maten er klargjort ...
Her er det lenge igjen av lille julaften, mens jeg sakte men sikkert forflytter meg nærmere @RoadKing Klokken er nå ca kl 13. Men god jul til @RoadKing , og alle andre som har kommet seg over på andre siden av midnatt!
God jul og nytt år til alle på forumet! La 2020 bli et galnere år og flere First ruter for eurobonus poeng, blir tilgjengelig
Jeg må innrømme. Trass i alle julaftener jeg har feiret i sydligere strøk. Det er gildt, men det er aldri det samme som å se ut vinduet og se snøen dale forsiktig ned. Legge en kubbe på peisen. Snuse inn duften fra fruas julemat og høre ungenes forventningsfulle hvin, når de rister lett på pakkene under juletreet. Dog, som en veteran i julefeiring, med svart belte i det, jeg vet å verdsette en varm ettermiddag i et hjørnerom på Princess Wharf med utsijkt over Auckland harbour. (courtesy Hilton Honours, courtesy venn av @milehigh ), med et glass hvitvin i den ene neven, en cubaner i den andre. Lytter til Eva Cassidy og K.D.Lang på wifi høytaleren (dere som ikke har hørt om dem, de finnes på Spotify, utvid horisonten med respektive Tall Trees in Georgia og Halleluja. Jeg får si som reklamen, livet er ikke det værste man har. God jul alle sammen
Solkysten har på julaften morgen regn og 5 grader .. ha en flott dag alle sammen God jul alle sammen fra verdens vakreste by!!
God jul fra den lokale gym’en. Igjen må litt svette ut før uante mengder mat og drikke skal inn. Nytt av året er et tips om en lek / konkurranse jeg fikk fra en kollega: Før middag veier alle seg. Deretter veies man igjen mellom middag og kaker og igjen etter kaker. Den som har gått opp mest vinner. Ellers ønskes det en riktig god jul til alle på IF! T-53 Zanzibar
God formiddag fra Oslo. Her i hovedstaden er det grått, men inne på T-banen er det tørt og greit. Her er man på tur hjem til opphavet for julefeiring, 3 stopp igjen før jeg er hjemme til jul. Riktig god jul alle sammen
Så har Askepott (Tři oříšky pro Popelku for fagfolk) starta, og jula 2020 er offisielt i gang. 200 g Fazermint til frokost, og fyrste skjorta er søla til av sikkel og klistrete barnehender. Gledeligt joleblot alle sammen!
Her i det sørlandske har julefreden senket seg. Det har regnet i natt, men klarner gradvis opp. Eneste trøsten i gråværet er at snøen kommer ferdigmåket. Juletorsken er hentet og det var litt rogn med i år (glory halelujah). Snart skal torsken skjæres i skiver og få noen fingerspissen salt et par timer, så den «knytter seg« før trekking. Førstedag er uten middag men med brunch fra ca 11-15 (eller så lenge vi orker). Vi rekker akkurat å sette til livs en tiur og orrhane 2.dag før vi vi drar til KRS og neste flight. WF skal vispe oss til Bergen på kvelden 2. dag. God jul til alle IF’ere hvor dere måtte være i verden.
Her er julestrømpen åpnet hos svigerfamilien (hvor jeg feirer jul for første gang). Det kom masse snø i natt, så våknet til et helt hvitt landskap – veldig hyggelig! Og noe helt annet enn julaften i Brisbane i fjor! Nå har jeg fått vært med i siste luken i InsideFlyers julekalender (gullkort hos Qatar ), så skal jeg ned og skrape de 15 lukene i Flax-kalenderen jeg har glemt og så blir det nok noen tradisjonelle julefilmer GOD JUL!
God ettermiddag fra Trondheim. Har vært på kirkegårder med kidsa og tent lys til foreldre/besteforeldre/oldeforeldre - en fin tradisjon i julehøytiden. Er blitt sjuk så blir rolig kveld for meg. Ha en strålende juleaften og en riktig god jul og godt nyttår
En riktig god jul ønskes fra Trondheim! Her har man noen rolige timer før avreise til opphavet for feiring av kvelden! Nyt høytiden og ta vare på gode minner!