Siden begge trenger en boost med statuspoeng, så passer det bra med en langtur over den store fjorden. Første del av reisen blir OSL-CPH-SFO i Plus. Ifm MR’en vi hadde til MIA i fjor, hvor SAS slet med forsinkelser, ble vi kompensert med 600€ til meg og Jr fikk en voucher på 13230kr. Ved F&F tilbudet i september booket vi reisen og delbetalte med den voucher’en, da ble det en ganske rimelig tur over dammen. Fikk endelig surret meg til å kjøpe 10 klipps kort til når det var dobbeltpoeng på MC sist. Koster normalt 239 kr en vei, t/r billett koster 197,50 kr per vei. Med klippekort blir det 180 kr per vei. Har kommet oss på bussen og klar for morgenkaffe Har ikke fått sjekket inn online, så det blir en strafferunde innom skranken når vi kommer på flyplassen. Vil du værra med på tur, så heng på!
Det blir litt skikjøring ja. Mye folk på OSL i dag, med skrankestopp og sikkerhetskontroll tok det 35 min før det ble litt frokost.
Ble først varslet 20 minutters forsinkelse pga sent innkommende fly. Dags for første flyvning Smekkfullt fly så da fikk vi besøk på 1E. Pga dårlig sikt på CPH fikk vi ny slot tid og rygget først bakover 27 minutter forsinket.
Vi fikk servert både tørt og vått Sprø chips og nøttene var knasende. Han som kom til 1E fikk lov til å bytte plass med meg på 1D. Fikk høre at han skulle videre til SIN med SQ351 kl 12:00, tenkte da hva i huleste gjør han på denne flighten her med opprinnelig ankomst kl 11:15. Han fikk nå ett litt bedre utgangspunkt når han sitter på 1D, men litt tight connection det. Utsikt ned til Råbjerg Mile, Danmark Det er den synlige sand flekken. En stor sanddyne på to kvadratkilometer. Tåkeskyer på vei ned til bakken Parkerte kl 11:41
Hadde 4 timer å slå i hjel på CPH, Ble litt lunsj og snacks i loungen Da er det bare å håpe på en fin flight til Helge Viking som skal bringe oss over til Amerika Plassert oss på 20AB For håpe det Danske crewet tar godt vare på oss.
Vel oppe i luften var det bare å blåse opp puffen Så var det på tide med servering. Fikk beskjed om å bestille all drikke til middagen når serveringsvognen kom. Lurte på om det var overkill med 3 glass bobler. Men det tok jo lang tid før middagen ble servert, så glassene ble tomme. Når middagen kom, hadde de bare rødvin med på trallen. Da ble det litt ventetid før glasset ble fylt opp, og jeg kunne starte på forretten Man kunne velge mellom torsk eller lasagne til hovedrett. Ble lasagne på begge Desserten var en terte tror jeg det heter Ett glass bobler holdt til den treretteren. Måtte vente en stund på påfyll i glasset før osten kunne fortæres. Alt var spiselig, men forretten med reker var den som smakte best.
Etter middagen passet det med en liten middagshvil. Med hjelp av sengetøyet til Jr fikk jeg tettet åpningen mellom setet og puffen Når jeg på 183cm legger meg i fosterstilling passer hofta perfekt ned i gropen mellom sete og puff, og jeg ligger helt flatt. Ble med en time og 15 minutter på øyet. Fortsatt dag utenfor Ble litt tørst så gikk bak i flyet for litt mer å drikke, spurte om bobler men det var de tomme for. Fikk en flaske hvitvin og en forespørsel om ikke Jr også ville ha noe, tok med en øl til han. Nå er vi ca halvveis på turen.
Det så jo riktig behagelig ut i Plus med den puffen Hadde selv hjemreise i Plus fra LAX forrige uke, da var det både vondt og ubehagelig under nattflyging.
Lærte på turen t/r MIA i Plus i fjor at betjeningen liker at man kommer bak for å hente ting, i stedet for å plinge hele tiden mellom serveringene. Ble en tur til bakom for å hente litt til kveldens/dagens oppkvikker Redbull’en er medbrakt Plutselig kom de med en tralle Ble en sandwich på oss Ikke akkurat noe å rope hurra for, polarrull hadde vært så mye bedre.