Kan noen forklare dette

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av petterfp94, 23. febr 2015.

  1. petterfp94

    petterfp94 Nytt Medlem

    Innlegg:
    43
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Som nevnt i tidligere tråder er jeg både ny på forumet og som eurobonus-kunde. Prøvd å lese meg godt opp, men er ikke alt som gir like god menig, eksempelvis flyvningen min sist helg, hvor jeg fikk følgende poeng.

    15 feb 2015
    Stockholm - Bergen
    SK 0899E SAS Go
    Basic Points
    250

    15 feb 2015
    Paris - Stockholm
    SK 2572E SAS Go
    Basic Points
    500

    12 feb 2015
    Bergen - Oslo
    SK 0272E SAS Go
    Basic Points
    250

    12 feb 2015
    Oslo - Paris
    SK 0839E SAS Go
    Basic Points
    500

    tidligere har jeg fått 500 poeng for Oslo-Bergen, er dette noe nytt jeg ikke har fått med meg? Att opptjeningen har gått såpass mye ned? Alle strekninger var operert av SAS
     
  2. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Hei og velkommen til Bonusfeber :)

    Det stemmer dessverre. Fra 1. januar gikk opptjeningen kraftig ned. Du har derfor opptjent riktig mengde poeng, forutsatt at billetten var booket etter 27. november 2014. Hvis den var bestilt før denne datoen, ville jeg kontaktet SAS for å få dem til å endre dette. De har kommunisert at billetter kjøpt før 27. november ville tjene poeng etter gamle regler.
     
  3. petterfp94

    petterfp94 Nytt Medlem

    Innlegg:
    43
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Kjedelig. Dette har jeg ikke fått med meg. Gjelder dette kun Sas GO? Eller plus og?
     
  4. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Last edited: 23. febr 2015
  5. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Heisann! Ja, det gjelder over hele "fjøla" - de eneste som tjener marginalt flere poeng med denne endringen, er de som reiser på de dyreste businessbillettene til USA og Asia.
    Eller som kommunikasjonssjefen i SAS, så fint sa det: "disse endringene vil nesten ingen merke"

    http://bonusfeber.no/sas-forandrer-eurobonus/

    Jeg vet ikke med dere, men jeg tror nok de langtveisfarende med SAS Business er i sterkt mindretall når det kommer til SAS' totale passasjertall ;)
     
    vegardg liker dette
  6. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde det vært veldig få som hadde merket disse endringene, så hadde SAS aldri gjort disse endringene heller.

    På forespørsel om negative endringer, så svarer kommunikasjonssjefen heller med noe som kun er delvis relatert til spørsmålet og som ikke har like negative følger. Klager folket på dårligere poenginntjening, så svarer han at antall gullkunder vil holde seg noenlunde stabilt. By the book, med andre ord ;)
     
  7. TGjr64

    TGjr64 Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Trur nok det er mange her som reiser business, men ikke mange som gidder å betale for de dyre billettene - selv reiser jeg ofte med business med begrensninger og må betale litt hvis den kansleres eller forandres. Det som irriterer litt er at prisen på eurobonusbiletter og oppgraderinger koster det samme. Det er nok engang vi som reiser mye som må betale for dette. I tillegg blir vi premiert med mange flere gullkort da gavekort er innført som kjemper om de få fordelene som tilbys fasttrack - lounge - priority boarding.
     

Del denne siden