Som nevnt i tidligere tråder er jeg både ny på forumet og som eurobonus-kunde. Prøvd å lese meg godt opp, men er ikke alt som gir like god menig, eksempelvis flyvningen min sist helg, hvor jeg fikk følgende poeng. 15 feb 2015 Stockholm - Bergen SK 0899E SAS Go Basic Points 250 15 feb 2015 Paris - Stockholm SK 2572E SAS Go Basic Points 500 12 feb 2015 Bergen - Oslo SK 0272E SAS Go Basic Points 250 12 feb 2015 Oslo - Paris SK 0839E SAS Go Basic Points 500 tidligere har jeg fått 500 poeng for Oslo-Bergen, er dette noe nytt jeg ikke har fått med meg? Att opptjeningen har gått såpass mye ned? Alle strekninger var operert av SAS
Hei og velkommen til Bonusfeber Det stemmer dessverre. Fra 1. januar gikk opptjeningen kraftig ned. Du har derfor opptjent riktig mengde poeng, forutsatt at billetten var booket etter 27. november 2014. Hvis den var bestilt før denne datoen, ville jeg kontaktet SAS for å få dem til å endre dette. De har kommunisert at billetter kjøpt før 27. november ville tjene poeng etter gamle regler.
Det gjør dessverre det...750 i plus (norden og norge) https://www.flysas.com/en/eurobonus/point-charts/sas-points-charts/#tab4/?NSSEXC=true&logout=true
Heisann! Ja, det gjelder over hele "fjøla" - de eneste som tjener marginalt flere poeng med denne endringen, er de som reiser på de dyreste businessbillettene til USA og Asia. Eller som kommunikasjonssjefen i SAS, så fint sa det: "disse endringene vil nesten ingen merke" http://bonusfeber.no/sas-forandrer-eurobonus/ Jeg vet ikke med dere, men jeg tror nok de langtveisfarende med SAS Business er i sterkt mindretall når det kommer til SAS' totale passasjertall
Hadde det vært veldig få som hadde merket disse endringene, så hadde SAS aldri gjort disse endringene heller. På forespørsel om negative endringer, så svarer kommunikasjonssjefen heller med noe som kun er delvis relatert til spørsmålet og som ikke har like negative følger. Klager folket på dårligere poenginntjening, så svarer han at antall gullkunder vil holde seg noenlunde stabilt. By the book, med andre ord
Trur nok det er mange her som reiser business, men ikke mange som gidder å betale for de dyre billettene - selv reiser jeg ofte med business med begrensninger og må betale litt hvis den kansleres eller forandres. Det som irriterer litt er at prisen på eurobonusbiletter og oppgraderinger koster det samme. Det er nok engang vi som reiser mye som må betale for dette. I tillegg blir vi premiert med mange flere gullkort da gavekort er innført som kjemper om de få fordelene som tilbys fasttrack - lounge - priority boarding.