Kreativ hjelp til Storfamilietur til Sørøst-Asia sommerferien 2017?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Insomnia4u, 22. sept 2016.

  1. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Siden det er mange kloke hoder her inne trenger jeg innspill på ulike alternativ. Noen som har andre forslag?

    10 personer til Thailand/Kambodsja 12-14 dag i perioden 16.juli - 16.August pga låst ferie for enkelte..(grr). Som regel har vel ingen selskap tilbud i denne perioden, så det blir ordinærpris.

    Alt.1 SAS på LongHaul(+LH F CT)
    SK CT x2 XXX-HKG t/r i C Men lite utvalg av awards hos SK. 140K i C er ikke aktuelt, da blir det ev 1 CT i F istedet.
    6-8 pers i GO/PLUS XXX-HKG
    2 dager/1 overnatting i HKG
    HKG-BKK(stop)-REP(stop)-PNH(stop)-HKG

    Alt.2 TG på LongHaul
    1 stk CT TG i C, ev 2 stk om familiepool på poeng gjennomføres i EB 3.0
    6-8 pers OSL-BKK
    HKG-BKK(stop)-REP(stop)-PNH(stop)-HKG

    QR Flyr OSL-DOH-BKK, men de har vel også block på sommerferien.
     
  2. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    De har muligens block på sommerferie i enkelte kampanjer, men det er ikke noe fast. Jeg var i BKK til 10K nå i sommer, booket gjennom "Travel Festival" i januar, hvor de hadde de råeste prisene noensinne.
     
  3. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer det ja, tenkte mest i økonomi på fly(hvis direkteflight) og heller bo godt på hoteller. Jeg fløy SK til HKG i sommer med Plus/Business til ca 11K.
     
    RoadKing liker dette
  4. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, jeg tenkte på dere to (svigermor og deg?) foran i kabinen ... HKG til 11K var jo svært rimelig, jeg kan ikke huske å ha hørt om/sett den så lavt. Du må huske å tipse oss andre neste gang. :D
     
  5. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Haha, svigermor *host* weeeelll...tenkte mine foreldre foran i kabinen, og ev min bror og samboer. De er jo ikke bonusgal som meg, så fint å kunne gi dem en opplevelse.

    Ang HKG var det vel rundt feb det var et tilbud i plus/business saver, plukket det faktisk opp her på forumet..tror jeg. Nå var det en vei Plus og en vei Business, derfor 11K. Men ikke Op-up, hard cash.

    TG er forresten latterlig dyr om sommeren fra OSL. Ca 10K, så det utgår vel. SAS Plus til HKG ligger jo stabilt på ca 7,5K. Hm, kanskje sende mine foreldre i Emirates First HKG-BKK :D
     
    Last edited: 23. sept 2016
    yukho liker dette
  6. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilke hoteller/statuser tenkte du på i de forskjellige byene?
     
  7. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    For at det ikke skal bli for mye pes på turen konsentrerer vi oss om tre byer: BKK, PNH og REP på ca 12 dager. Da tar en høyde for litt regn og sykdom/magesjau.

    I Bangkok har jeg i det siste bodd mye på Hilton Sukhumvit som HHD. Siden jeg legger igjen endel penger på det hotellet gir de meg ganske solide oppgraderinger og service. HHD er jo litt utvannet nå. Foretrekker å bo nær BTS pga jobb, litt stress med transport om en bor ved elven, men skjønner greien med utsikt osv.

    I Phnom Penh og Siem Reap har jeg flere bekjente som eier uavhengige hotellkjeder, som FrangiPani. Får gode priser av dem, men de er forsåvidt personlige så hjelper dessverre ikke andre.

    I Kep anbefaler jeg Knai Bang Chatt Resort. I lavsesong går det an å forhandle direkte med hotellet og få inntil halv pris, i allefall om du kjenner noen lokale som er god å deale for deg. I Siem Reap har jeg bodd noen ganger på Park Hyatt, men siden jeg nå ikke er Hyatt Diamond droppes det. Også pga høy pris. Ellers er det kommet mange boutique hotels i Siem Reap, så en kan få mye ok til en rimelig penge.

    Sianoukville unngår jeg, for mye bagpackers, tiggere og mas. Anbefaler heller noen av de nærliggende øyene da, men i lavsesongen kan man plutselig regne inne et par dager. Ikke å anbefale om en har en schedule å følge.
     
  8. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tipper / antar at CX kommer med en super-mega kampanje. Det gjorde de for 2 år siden, og vi fikk OSL-DOH-HKG-KUL//BKI-HKG/DOH/OSL med stopp i KUL, BKI, HKG
    Alt i Business og mindre enn 10K pr. billett i Business.

    CX-sliter big time, og jeg tror at dette kommer igjen.
     
    Insomnia4u liker dette
  9. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Det er interessant, spesielt med mulighet for stopover. Får følge litt med fremover. Veldig takknemlig for innspill siden det fort blir store summer med 10 stk.
     

Del denne siden