Skal til California på sensommeren, 30. Aug til 23. Sept. Tenker å leie bil for hele oppholdet, men hva anbefales? Avis direkte (10.0000 EBP), gjennom Expedia med 11% ViaTrumf-kickback eller kanskje Turo som en outsider? Skal kjøre PCH til San Fran, så videre til Reno, gjennom Yellowstone og Death Vally til Vegas og tilbake til Los Angeles. Har lyst til å leie en Mustang eller lignende, ser at både Avis og Expedia ligger på ca 12k for denne leieperioden. Mens en kan få en bil som er en to tre år eldre noe rimeligere gjennom Turo.
Overhodet ikke svar på spørsmålet, men Mustang-drømmen er ikke alltid ideell. Misforstå meg rett - cabriolet er dødsdigg når du kjører i 30 mph langs Highway 1. Når du skal krysse Central Valley og du ligger enten på I-5 eller en mindre highway i 70 mph bråker det ganske mye med taket oppe. Taket nede er heller ikke et reelt alternativ. 700+ miles fra Reno til Yellowstone (og tilbake igjen) med såpass mye bråk hadde fått meg til å gå på veggen, ihvertfall. Ville sett på å bytte bil underveis. Lei en morsom bil uten tak fra Los Angeles til San Francisco eller Sacramento, og så bytter du til en som kan sluke mil etter mil på motorveier når du får de lengre strekkene.
+1 på denne. Kan legge til at hvis du kjører med taket nede, har du ca null plass i bagasjerommet. LA til SF er veeeldig langt å kjøre cab.
Droppet cab på samme strekning, valgte en stor suv for lite støy, komfort og godt med plass. Brukte autoeurope og avis. Landet på Avis direkte.
Er Yellowstone egentlig Yosemite? Stemmer bedre med resten av reiseruta, selv om Yellowstone er verd å kjøre langt for å få med seg
Sjekket du pris hos Sixt? Jeg opplevde som som halvparten så dyre som Hertz og Avis. Ps: Vi kjørte CAB t/r Miami - Key West og det var helsmooth.. Ihvertfall hvis du har sånn vindskjerm i baksetet. Eneste minuset er bagasjeplassen.
Is Turquoise the new Black? Det er noe avstand mellom de to nasjonalparkene. Google Maps is our friend. goo.gl/maps/QmRuMcHxBfN2 Har også begynt å bruke Sixt overalt hvor de finnes.
Ahhh. Da har du ikke 700 grusomme miles foran deg, i det minste. Hvis du skal fra San Francisco-området og opp til Reno, er SR4 gjennom Ebbetts Pass ganske morsom å kjøre. Marginalt mer spennende enn interstates oppover. Kan med fordel kombineres med en rask tur til Mt. Diablo og overnatting i den overraskende sjarmerende byen Murphys; det er en fin dagsetappe. Fra Murphys kan du gjøre opp SR4 over Ebbetts Pass (dobbeltsjekk med Caltrans - de stenger iblant veien, som akkurat nå, så Google Maps vil ikke rute deg der, så håndtegning må til). Da kommer du etter litt svinger ut på sørsiden av Lake Tahoe, og du kan cruise via Carson City og opp til Reno, eller kjøre på vestsiden og stoppe i Emerald Bay (som definitivt gir deg bedre utsikt). Koster deg et par-tre Hamiltons å leie et SUP-brett for å padle ut til øya i midten, som også er et fint avbrekk fra å sitte bak rattet.
Har gode erfaringer med Alamo. Når man oppgir at man er norsk på alamo.com får man lavere priser enn amerikanere får (mer inkludert i prisen).
Strålende biltur. Stikk også innom Squaw Valley om du liker olympiahistorie. Ikke noe storslått, men gøy å ha vært der. Man kjører rett forbi.
Skal leie bil ved LAX i September. Noen som har kjennskap til SUVer som har integrert GPS? Med Hertz kjøpte jeg en gang med GPSen deres, men bilen hadde integrert GPS så det hadde vært helt unødvendig.
99kr inkluderer kart i USA? Hørtes nesten for godt ut til å være sant. Skal absolutt testes om du sier det stemmer
TomTom Go Mobile appen er gratis. Så må du betale for navigering. Du kan velge mellom 59 kroner for en måned eller 189 kroner for ett år. Gjelder iOS. Jeg kom akkurat hjem fra en 9550km tur i USA og Canada der TomTom Go fungerte utmerket hele veien. Spesielt nyttig er Live Traffic som hele tiden oppdaterer trafikkbildet og foreslår ny rute hvis det er raskere.