Lounge-tilgang CPH med ankommende C-billett?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Gresshopper, 10. mars 2016.

  1. Gresshopper

    Gresshopper Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,

    Dama og jeg ankommer OSL kl 7 den 29.3. og skal videre til Berlin.
    Direkteflyet går ikke før kl 11, og det er jo litt kjedelig.

    Jeg tenkte å fly via CPH kl 9 og tilbringe litt tid i SAS-loungene både på OSL og CPH.
    Dessverre har jeg ikke gullstatus enda (bare A3- og SAS-sølv), så vi må nok fly i SAS Plus for å få lounge-tilgang.

    I den forbindelse lurte jeg på om det hadde vært mulig å bestille Go-billetter for så å bare oppgradere OSL-CPH til Plus via OptionTown.
    Får man da likevel lounge-tilgang på Kastrup, selv om billetten videre til TXL bare er i Go?

    Jeg tipper svaret er nei...
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan jo kjøpe deg inn for 299, tror det er 249 ved innsjekking og 299 i loungen :)
     
  3. Gresshopper

    Gresshopper Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Det er vel omtrent det oppgraderingen koster i OptionTown?
    Greia er at jeg ikke gidder å betale 300 x 2 personer x 2 flyvninger = 1200 kr ekstra, så mye er ikke de ekstra poengene verd.
    Da reiser jeg heller OSL-TXL direkte og betaler bare 600 kr for en oppgradering til SAS Plus (og dermed lounge-tilgang).
    Det er bare så kjedelig å sitte på OSL i 4 timer... Hadde vært litt hyggeligere å sjekke ut to forskjellige lounger i hvert fall...
    Tidsmessig er det ingen forskjell.
     
  4. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, du får ikke lounge ved ankomst med med SAS Plus billett på kortdistanse, kun EBD og EBP har den tilgangen.
     
  5. Gresshopper

    Gresshopper Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Ok, takk.

    Nå kom jeg på en annen ting - jeg får ikke tilfeldigvis tilgang til OSL-loungen eller noe med en C-billett DOH-OSL fra QR?
     
  6. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Etter hukommelsen så tror jeg rimelig sikkert at du kan gå i OSL lounge når du reiser med Qatar på den billetten.
     
  7. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Forøvrig koster det "kun" 2500 eurobonuspoeng å kjøpe seg inn i SAS business lounge. Omgjort til trumfkroner blir jo det bare 180 NOK, en av de bedre tingene å bruke poengene på med andre ord, foruten selvfølgelig point bargain flybilletter.
     
  8. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Kan man ikke kjøpe seg inn i SAS-loungen ved innsjekk på nett or 179 kr? Det gir jo større mening å gjøre det enn å betale 44 euro for OT.

    Men, med dette sagt: Jeg synes overhodet ikke det er verdt 179 kr for SAS-loungen, spesielt ikke å betale 179 kr. to ganger (som du må hvis du skal i begge loungene). Hvis jeg på liv og død skulle i loungen, om så bare for å prøve, så hadde jeg kanskje prioritert SAS-loungen på Gardermoen foran CPH, selv om jeg synes forskjellen mellom businessloungene er mindre enn mellom gullstuene, hvor OSL nå klart har et fortrinn - og hvor det på meg nærmest virker som om loungen på CPH befinner seg i økonomiske problemer, ettersom utvalget er skrellet kraftig ned i løpet av det siste halve året. Men hvis det går et direktefly til Berlin kl. 11 og du er på OSL kl. 7, så ville jeg selv - hvis jeg som sagt på liv og død ville i lounge - betalt 179 for lounge på OSL og blitt der til direkteflyet går. Når du har drukket sju-åtte kopper kaffe og gaflet i deg et rundstykke og en bolle havegrøt, så har du kanskje tjent det inn - også kan du jo naturligvis kaste deg over tøysevannet også.

    Når du har EBS, så ville jeg kanskje helst ventet med alle disse loungegreiene til sommeren, når du får loungetilgang gratis.
     
  9. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg får tilbud ved innsjekk til kr 179,-. Koster litt mer ved døra. Har begynt å bruke poeng.
     
  10. Gresshopper

    Gresshopper Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Takk.
    Jeg har bare 11k poeng hos SAS, har begynt å samle hos A3 istedenfor.
    Tenkte egentlig å bruke 11k på en tur til Svalbard eller noe.

    Jeg synes fortsatt 179 kr er ganske dyrt - med OT får jeg jo også dobbelt så mange poeng.

    Men jeg tror kanskje vi bare bruker OSL-loungen hvis vi får tilgang der.

    Jeg har vært i SAS-loungen på Gardermoen før, jeg synes den er veldig fin til frokost f. eks. (ok, nå kommer vi jo til å være mette fra C-turen med QR).
    Det er i hvert fall mye bedre å sitte i en rolig lounge i 3-4 timer enn ved gaten...
     
  11. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Businessloungen er faktisk rolig, og slik sett kanskje verdt 179 bare for å slippe maset ved gatene. Det er mer enn man kan si om gullstua, som ikke bare er stappfull, men hvor overrepresentasjonen av middelaldrende menn kappes både om å rope høyest i telefonen eller til hverandre, og om være dårligst i muntlig engelsk.
     
    Sooninson liker dette
  12. Bolle

    Bolle Senior Advisor

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Vil si meg helt enig med kommentaren over. Liker veldig godt Business-loungen i CPH. Synes det er koselig med en slags "peiskrok", og i tillegg lyst og oversiktelig og stort sett god plass. Går heller dit enn til gulloungen
     
    mfretheim liker dette
  13. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Businessloungen i CPH er jo jævlig klaustrofobisk i forhold til gullstuen som er luftig og fin. Største problemet og som gjelder begge deler er den utolig ustabile ineternett tilkoblingen.
     

Del denne siden