LoungeKey - strengt personlig eller knyttet til kort?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av gert, 16. juli 2022.

  1. gert

    gert Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har to kort som gir tilgang til en del lounger via LoungeKey, deriblant OSL Lounge. Nå skal jeg ut og fly med samboeren i morgen, og lurer på om det er mulig å la henne få tilgang med et av mine kort? Begge skal ha tilgangmed fysisk kort, ikke app. Det er OSL Lounge det er snakk om. Om det ikke er mulig, er det greit nok å betale. Vi kommer til å være ute i særdeles god tid i morgen, så å betale for én er i og for seg OK, selv om jeg ellers ikke synes det er verdt å betale for lounge. Men om det er greit å komme seg inn med hvert sitt kort, er jo det enda greiere.
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Det kommer an på kortet. I en annen tråd her om dagen ble det sitert fra en side som viste at DNB Private banking hadde «upersonlige» besøk, mens Saga var gratis for kortholder og betaling for gjester
     
  3. gert

    gert Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Det viste seg at det ene kortet ikke hadde tilgang til OSL Lounge via LoungeKey, for det er det visst bare norske kort som har. Så jeg fikk ikke testet det likevel.
     
  4. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,393
    Bonuspoeng:
    113
    Kan man tilknytte flere MC til en mastercard experience konto? Jeg har i dag dnb saga mc tilknyttet mastercard experience. Dette gir to lounge besøk pr år. Bestiller straks Nordea Premium MC som gir ytterligere fire lounge besøk pr år. Får man da seks besøk opp i appen?
     
  5. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    DNB PB har 8 inkluderte besøk i året som du kan fordele selv til gjester.

    Kortholder må alltid ta 1 av plassene, men om du har 4 barn og kone, så kan du svi av 6 av besøkene på èn gang om du vil :)
     
    Upsaker liker dette
  6. BDUflyer

    BDUflyer Medlem

    Innlegg:
    134
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Har DNB Saga og 2 inkluderte besøk i året. Kan jeg da ta med kona som gjest når hun reiser sammen med meg?
     
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Det trodde jeg, men noen uker senere trakk de kortet mitt for 25 dollar og ga meg et gratis besøk tilbake i appen.
     
    tobeornot999 and BDUflyer like this.
  8. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Her er jeg redd du må belage deg på å ha 2 brukernavn / pålogginger.

    Selv overgang fra Saga til PB viste seg å være en umulighet for denne appen, og det fantes ingen annen mulighet enn å lage nytt brukernavn. Heldigvis gikk det greit å bruke samme e-post som før, det var bare selve brukernavnet som måtte endres.
     
  9. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, av en merkelig grunn gjør de forskjell på PB og Saga der. Så du kan gjerne ta henne med, men da blir kortet belastet for hennes inngangspris og du går gratis.

    På PB er det som jeg nevnte før, fritt frem med gjester innenfor antallet "klipp" man har igjen.
     
    BDUflyer liker dette
  10. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,393
    Bonuspoeng:
    113
    Måtte opprette en ny mastercard experience konto for det nye MC fra Nordea. Men som du skrev kan man bruke samme mailadresse men to ulike brukernavn.
     
    Last edited: 08. sept 2023

Del denne siden