Lufthansa starter FRA-TOS

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av SASlovah4evah, 26. april 2016.

  1. HURRA!!! En gledens dag! Ruten er foreløpig rettet mot vinterturisme og går fra 26 November til 25 Mars. Flys med en A319 med 138 seter. Jeg håper den selger som hakka møkk, og utvides til year round. Dette kommer på et perfekt tidspunkt for meg :D

    http://www.aerotelegraph.com/lufthansa-fliegt-neu-von-frankfurt-direkt-nach-lappland

    Forøvrig åpner de også en rute til Ivalo i Finland. But who cares. TROMSØ-FRANKFURT!! VØKK YESS!!!!!! (med tysk uttale på v'en)
     
    Avixlo, Kristian, Jørgen and 8 others like this.
  2. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Spennende og gutsy av Lufty...... Håper de får det til !!
     
  3. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Tøft! Håper det lykkes :)
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Helt konge!
    Skulle gjerne sett en rute til Kristiansand også men takket være massive oppsigelser som følge av dårlig oljepris er det vel bare å legge ned den tanken..
     
    Xflipper liker dette
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,584
    Bonuspoeng:
    293
    FRA-TOS? Jøsses, i svarteste vintertida? Skal tyskera nordover og få depresjon? :)

    Spøk til side, artig stunt. Daglige avganger?

    Skal vel holde hardt om dette er liv laga.
     
  6. oddmartinsn

    oddmartinsn Medlem

    Innlegg:
    63
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Tenkte oss på en juletur til Tyskland i år. Berlin eller München var alternativ pga tilgjengelighet og pris (bor utenfor tos). Noen som erfaringer fra en juletur til Frankfurt? :)
     
  7. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Men nå skal den bare gå på lørdager da, så veldig godt tilbud er vel så som så. Kommer med alle detaljer på forsiden i morgen tidlig.
     
    milehigh liker dette
  8. Er det noen som har skrevet at det er et veldig godt tilbud?

    All info finnes forøvrig i åpningsposten, men jeg kan godt slenge inn litt ekstra så man slipper lese linker.

    Vanlig lufthansa to klasse-system. Economy og Business. Gode tider i forhold til connection til/fra Frankfurt, her inkludert rutenummer:
    LH870: FRA 09:50 – 13:15 TOS
    LH871: TOS 14:10 – 17:35 FRA

    Ruten er tilpasset vinterturisme. Ching ching. Men pass på så du ikke skriver at Lufthansa reduserer antall avganger til sommeren, for det har de nemlig ikke planlagt å ha i det hele tatt (enn så lenge) ;)
     
    RoadKing liker dette
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Uventet og spennende. Har mine tvil med ukentlig frekvens

    Tidene er bra ut av Frankurt ifm intercont, men andre veien er det håpløst for det meste.

    Så turistrute, men du må jo påregne ett stopp en av veiene dersom du ikke planlegger å være borte en uke
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,584
    Bonuspoeng:
    293
    Men de skal ha for initiativet. Bra at ikke alt på død og liv må via de tre store.
     
  11. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Hva med TRD da? TRD-FRA, DET hadde vært spennende :)
     
  12. Ble litt nysgjerrig... Mener du at tidene ut fra Tromsø er dårlig? :) SAS sin lørdagsavgang til Longyearbyen går klokka 18:40 på Lørdager. Eller tenkte du på håpløst ifht Widerøe-avganger til kreti og pleti i Finnmarka?
     
  13. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Vinterturismen har jo eksplodert nordpå de siste årene, så denne ruten er nok mest tilrettelagt for folk som vil til, og ikke fra, Tromsø. Men spennende lell!
     
  14. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Dårlige tider ut fra TOS om man skal videre fra FRA tenker jeg :)
     
  15. Tja... Spørs jo litt hvor man skal? Jeg får fint opp f.eks TOS-FRA-BRE... Avreise Tromsø 14:10 (?? ikke spør hvorfor), Ankomst Bremen 22:00. 3000 kroner for TOS-FRA-BRE-FRA-TOS, synes det er en bra pris :)
     
  16. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Ikke så mye intercont ut av Bremen du, som er det jeg regner med han mener "Tidene er bra ut av Frankurt ifm intercont"
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,584
    Bonuspoeng:
    293
    Luftwaffe vurderte en periode en sommerrute (angivelig pga mange tyskere som reiste på fisketur, men det ble vel også sett på at mange trøndere reiser på ferie sørover). Aner ikke hvorfor det ikke ble forsøkt. Kanskje fant de andre mål mer attraktive.
     
  18. Jeg refererte til "Tidene er bra ut av Frankurt ifm intercont, men andre veien er det håpløst for det meste."

    Det er jo mer til verden enn bare intercont, så jeg tolket "det meste" som "det meste". Bokstavelig talt. For meg er det da særlig interessant med destinasjoner som tidligere ikke har vært tilgjengelig med én mellomlanding fra Tromsø... :)
    (Mao destinasjoner tilgjengelig fra Oslo, Stockholm, Trondheim etc...)
     
    RoadKing liker dette
  19. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jo mer ting er tilpasset til connections, desto bedre sjanser har ny ruter til å overleve, det kan vi være enige om. Litt usikker på hvor mye trafikk det årlig er mellom Tromsø og Bremen, men tipper det er deg og en kar fra Norkjosbotn som tar turen. ;)

    Dersom man utelukkende satser på innkommende trafikk, blir det selvsagt tøffere. At det er ett marked for tyskere som ønsker å tilbring en uke i nord Norge midt i mørketiden, overrasker meg. En uke er mye.

    Lørdagen er nededagen der lite skjer, som eksempel har ikke SAS en eneste avgang fra Evenes lørdager, Norwegian har kun en flight ut. Det er også betraktelig mer stille i Frankfurt.

    Når ankomst er 1735, rekker du ingenting vestover til USA etc. Det meste er gått til Asia/Afrika/Midtøsten også, men du kan f.eks. komme deg videre til Johannesburg, Tokyo med ANA (LH har gått) etc.

    I Europa er lørdagen den verste dagen med suverent minst frekvens, men du har en del muligheter selv om det blir en del venting og denne ruten gir ingen fordeler man ikke allerede har med en enstopp i Oslo.

    Er den nye ruten praktisk for Tromsøværinger som skal ut i Eurpa? Vel, det er ikke akkurat praktisk for folk som vanligvis jobber mandag til fredag å reise sent på ettermiddagen lørdag og ankomme hotellet ved midnatt etter ett stopp i Frankfurt. Skal jeg til London, Paris, Milano, Wien, Geneve etc etc. er det jo ingen fordeler med denne ruten. Jeg kan liksågodt ta ett stopp i Oslo istedetfor, fly nonstop derfra og ankomme tidlig ettermiddag og tilbringe lørdagskvelden ute på byen med litt god mat og drikke over å lounge 3 timer i Frankfurt og ankomme hotellet knust ved midnatt.

    For at det skal være bra for Tromsøværingene, hadde man stått MYE sterkere om avgangen var bare en time tidligere. Da kunne man hatt en enstopp connection til Chicago, New York og en haug med andre longhaul destinasjoner. Det hadde vært en stor fordel. Hadde jeg brukt ruten dersom jeg bodde i Tromsø? Ja, oppover garantert. Nedover? Da blir det ett stopp på veien for å rekke ting.
     
    Last edited: 28. april 2016
    Avixlo and milehigh like this.
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Synes det er spennende at Lufthansa setter opp denne ruten, håper det blir en stor suksess.

    Jeg savner direkterutene som Lufthansa hadde fra Bergen til Frankfurt. Nå er det mer "krunglete" å komme til Frankfurt og dermed går det enten via London eller Amsterdam.

    Jeg reiser helst ikke med SAS i Europa pga. sterkt redusert service ....
     
    tadagast liker dette

Del denne siden