Milano

Tråd i 'Reisemål' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. Darkcho

Darkcho Senior Medlem

Likes mottatt:
    823
    Bonuspoeng:
    113
    Akkurat vært en liten tur i Milano, kan gi noen tips her.

Ganske sjarmerende by, veldig italiensk sånn sett. Ikke verdens letteste å orientere seg i, langt fra det samme "rutenettet" som feks New York. Av severdigheter er det stort sett gamle bygg og statuer, men også flere ting relatert til feks Leonardo Da Vinci. Skal du se bildet "The Last Supper" må du melde deg på via internett, 2 uker i forveien. Dette var ikke vi klar over, mega bummer...

Tog til og fra flyplassen (Malpensa) var veldig enkelt og greit. Kostet 10 euro pr vei ved kjøp på automaten.

Bodde selv på Hilton Milano som ikke var noe å skrive hjem om akkurat, men ligger helt ok til ved sentralstasjonen. Tar ca 30min å gå inn til selve sentrum, eller 5min med tbanen.

Ber du om en "nightclub" i en av taxiene blir du stort sett kjørt til heller shady strippeklubber. Det virket ikke som det var et etablert strøk for nattklubber, de fleste lå veldig sprett fra hverandre. Området rundt gaten Corso Como hadde uansett litt klubber og barer som var ok. 10 Coros Como hadde en veldig fin bakgård for de første drinkene for kvelden!

2. tommy777

tommy777 founder

Likes mottatt:
    5,545
    Bonuspoeng:
    113
    Helt enig, ikke akkurat verdens letteste by aa orientere seg i, men definitivt verdt ett besoek.

Sist gang jeg var i Milano hadde jeg leiebil og det var mildest talt interessant aa komme seg ut av byen.

Liker foroevering Linate mye mer enn Malpensa. Veldig liten og kompakt flyplass mye naermere sentrum og ogsaa mye greiere dersom man skal oestover. Malpensa funker godt til Como og Maggiore, to herlige innsjoeer nord for byen.

3. Darkcho

Darkcho Senior Medlem

Likes mottatt:
    823
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk ikke besøkt noen av innsjøene, det står på listen til neste gang. Sammen med The Last Supper selvsagt ;)

Kan ellers anbefale nattklubben "Old Fashion" som ligger midt i en park, store deler av klubben er utendørs.

4. milehigh

milehigh Senior Medlem

Likes mottatt:
    581
    Bonuspoeng:
    93
    Områdene rundt innsjøene er utmerket for road trips. Nydelig natur (litt norsk) og mye velstand!

Del denne siden