Når folk tar seg til rette?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Robamu, 18. aug 2015.

  1. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    I går kveld hadde jeg en reise nordover, Osl- Eve og hadde booket sete 1c på SAS plus.
    Satte meg godt til rette og registrerte at det va ledig midtsete, deilig!
    Flyet var vel ganske fullt og det var bare 2 rader med plus. Helt sist i boardingen kom en svensk mann i arbeidsklær og tøfler (ja slippers) løpende inn i flyet. Han så ganske fortumlet ut og var tydeligvis ikke vant med å fly. Han visste heller ikke hvor han skulle sitte.. Så han hoppet like greit inn å presset seg godt til rette på 1b og tok begge armlenene uten å mukke.. Jeg kjente jeg ble smålig irritert, for jeg visste at han ikke hadde plass der! Jeg hadde betalt ekstra for å sitte der også skulle det komme en fortumlet svenske å nye samme godene som meg uten å ha betalt for det og i tillegg ta midtsetet på en reise på 1t 30 min.

    Så før vi taxet, løftet jeg på rumpa og tipset persern om min svenske nabo som jeg ikke trodde skulle sitte der..
    Pursern tok så kontakt med vedkommende og det viste seg at han skulle plasseres på 14b :)

    Pursern takket meg og jeg var igjen VELDIG fornøyd med ledig midtsetet :)
    Hadde du gjort det samme?
     
    Last edited: 18. aug 2015
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Det forundrer meg litt at personalet ikke fant ut av det før takeoff.
    De skal jo telle både foran og bak plus/GO skiltet og få det til å stemme i tilfelle noen har satt seg feil.
    Eller heiv han seg ned etter de hadde telt.

    Tror nok sikkert jeg hadde sagt fra jeg også ja.
     
  3. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, de hadde talt og for dem virket alt ok. Hvis ikke jag hadde sagt ifra, så tror jeg ingen andre hadde lagt merke til det.
     
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig bra. Dette er jo i grunnen den eneste måten å drive voksenoppdragelse på. Dersom man lar slik passere, så vil jo aldri de som mangler enkelte sosiale ferdigheter noensinne lære.
     
  5. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    hør hør.. Bra!

    I gamle dager I eco extra fra LHR-OSL der det var godt om plass opplevde jeg regelmessig at noen "hoppet" frem etter at alle pax var telt opp. Så lenge de ikke kom og "ødela" min plass ga jeg f...
    Men det gikk bra, de ble aldri "avslørt" Så ut som der var bevisst også I og med at de satt rett bak og hoppet frem da personalet var fremme og ordnet trallene..
     
  6. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde uten tvil sagt ifra. "Sniking/ stjeling" av goder er noe jeg ikke liker. Og spessielt vis det fjernet mitt gode med ledig midtsete. Hehe
     
    travellers4fun liker dette
  7. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Ja at jeg mistet midtsetet var kanskje den viktigste årsaken til at jeg sa ifra
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Frekkhetens nådegave :), kisen tenkte sikkert at den som intet våger, intet vinner.
     
  9. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Ja. Greit å følge med på setekartet før avgang. Sånn at man vet at det ikke har blitt plassert noen i midtsete :)
     
  10. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Hehehe, ja det er sant. Men i dette tilfellet var det SOLEKLART at han ikke satt på plus. Så ut som han trodde han var på en buss å kunne sitte hvor det passet han.
     
  11. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Vel. Utifra beskrivelsen din om bekledning og alt så kan de faktisk være at han ikke viste bedre. Hadde bestilt seg en billett og alle stolene ser jo like ut :p
     
  12. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    I SAS appen da eller?
     
  13. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Ja. Du kan hele veien gå inn i appen via check inn og se på setekart og bytte sete :)
     
    BangkokBob liker dette
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Siste 30-45 minuttene før avgang forsvinner denne muligheten, så den mest kritiske tiden er denne funksjonen blokkert..
     
  15. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Hæ? Sist jeg var i Hamburg så tror jeg at jeg titta siste gangen typ 15 min før avgang :O
    Glemte å titte i dag på OSL.
    Men blokkerer expertflyer da? Vis ikke så kan man vel titte der da?
     
  16. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Seatmap i appen er tilgjengelig frem til go to gate/please wait dukker opp på tavle/skjerm :)
     
  17. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Det høres mer ut som det jeg har erfart ja :) Takk @Cecilie
     
  18. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg hadde helt klart sagt i fra, om det hadde vært til ulempe for meg. Mange som er veldig "forvirret", men jeg mistenker ofte at de vet godt hvor de egentlig skal sitte...
     
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Expert flyer har jeg ikke, men kvs viser ofte fullt fly.
    Jeg antar at dette i mange ganger kommer av softblock.
    Jeg har kun ledig sete ved siden av meg i kvs om flyet er 90%+ fullt.
     
  20. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Opplevde noe lignende hos BA en gang. Fløy CLub Europe, og der selger BA kun vindu- og midtgansetene. Jeg hadde 1F i en full kabin, og det var bare 1C og 1D som "manglet". De var et par, som så ut som de ikke hadde flydd så veldig mye busines class før, så de dumpet likegodt nedi 1D og 1E.

    CSD'en skjønte fort tegninga, og lurte på om vi tre reiste sammen. Siden jeg ikke reiste sammen med de to andre, fikk jeg tilbud om å flytte meg til 1C. Her kunne jeg slått meg vrang, men valgte å flytte meg over, og de så ut til å kose seg med en treseter helt for seg selv (de endte forøvrig opp med å sitte i 1E og 1F).
     

Del denne siden