Beste lounge Newark?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av thecoldfish, 27. jan 2017.

  1. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    For min del som diamant i fem år kan jeg si at det virkelig teller når man har opplever forsinkelser og kanselleringer. Har alltid fått kjapp ombooking og prioritet. Feks har jeg på en tur i Nord-Norge fått en litt ulogisk flyreise med ventetid på en flyplass istedet for å reise i buss sammen med alle andre (hvilket gjorde at jeg kom frem en time før dem også).

    Imidlertid gir medlemskapet på Insideflyer deg ubegrenset tilgang til informasjon om hvordan du kan få maks ut av loungene over hele verden. Herunder den ganske så innfløkte metoden for å nyte Polaris på EWR :)

    Og la oss også bare si det slik: Den tabben der gjør du ikke igjen :D
     
    holmen liker dette
  2. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Loungen til SAS på Newark er så tragisk dårlig. Dagens mattilbud (3t før avgang SK904) består av kalde skiver kalkunpålegg, rå brokkoli, gullerøtter og dressing. Vurderte etter landing med Spirit å ta airtrain til terminal C og Polaris-loungen, noe jeg nå angrer på at jeg ikke gjorde.

    Emigrerte i stedet fra SAS-"loungen" og tok den lange gåturen over gangen til LH sin senatorlounge. Her er det flere varm- og kaldretter som faktisk ser innbydende i tillegg til godt med plass.

    Av og til lurer jeg på om SAS prøver å gjøre kundene misfornøyde med vilje. Det de leverer på EWR er i beste fall imponerende dårlig.
     
    Last edited: 26. aug 2022
  3. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har en reise fra EWR selv om ikke så lenge. Jeg har i det siste lest en del dårlige omtaler om Polaris loungen, som gjelder at folk ikke får sitteplasser. Er dette et reelt problem? Hvilke tidsrom er verst?
     
  4. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,660
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke hørt noe om at man ikke får sitteplass, men det er til tider lang ventetid på å få bord i restauranten
     
    themichael liker dette
  5. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Var like begredelig i SAS Newark loungen i påsken, var sjeleglad for at vi oppholdt oss i Polaris loungen med fin kvalitet på maten i restauranten.

    Det med ventetid på bord i Polaris restauranten er en kjent sak sen ettermiddag og kveld, da United har et lass med longhaul avganger. Men likevel fikser de det bra, du får en pager som piper når bordet ditt er klart (max 30 min venting sier dem) og da har du rukket noen drinker og champis i baren som oppvarming.
     
  6. mrhaakon

    mrhaakon Aktivt Medlem

    Innlegg:
    483
    Likes mottatt:
    1,390
    Bonuspoeng:
    93
  7. MrBonus

    MrBonus Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    49
    Bonuspoeng:
    13
    Takket være dere her inne så fikk jeg oppleve Polaris-loungen på EWR denne uka. (Fløy Biz med SAS) Med litt forsiktig påståelighet så kom jeg inn til slutt, og det er tydelig at kunnskapen blant de ansatte om hvordan alt henger sammen ikke akkurat er 100%.

    For det første så ville ingen av de to damene som sluser deg inn i fasttracken gå med på at jeg hadde tilgang der selv om det stod på boardingkortet at jeg hadde fasttrack på EWR. De ville ha meg inn på økonomi, og mente seff også at jeg var på feil terminal. Etter et par ordvekslinger så fikk jeg prøve meg på fasttracken, men hun slengte med at det var lite trolig at jeg slapp igjennom sikkerhetskontrollen. Personen som sjekket pass rett før håndbagasjen skulle legges på båndet var veldig hyggelig men hadde samme oppfatning, men heldigvis også en scanner som lyste grønt. Spurte også om shuttlebussen etter sikkerhetskontrollen just for fun. Det ble hevdet at denne ikke gikk tilbake til terminal B, kun til A, noe som selvfølgelig viste seg å være feil. Det var jo til og med skiltet rett etter sikkerhetskontrollen.

    Inngang til loungen ble egentlig samme greia, feil terminal, feil flyselskap, feil klasse, feil det meste, helt til scanneren lyste grønt og den forfjamsede damen ønsker meg en god dag og velkommen inn.

    Kan bekrefte at loungen var FULL på denne tiden av dagen (ca 16.00). Fikk dusjet, men ventetiden på bord ble litt for lang for min del.

    Konklusjonen er at det definitivt er verdt den lille turen over til terminal C ift hva Lufthansa og SAS tilbyr, og at de fleste her på forumet lett kunne fått seg jobb på terminal C, for kunnskapen om egen terminal der borte er rimelig lav.
     
  8. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    396
    Likes mottatt:
    709
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor lang tid bør man ha før SASavgang (18:55) til å rekke både mat og evt ny sikkerhetskontroll?
     
  9. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Ny sikkerhetskontroll gjelder kun hvis du tar Airtrain mellom terminalene. Det gjør du ikke, du tar bussen og er tilbake til B på et øyeblikk (husk å si til sjåføren at du skal til B, ellers kjører han bare rett til A).

    Du nevner mat, og jeg antar du skal på Polaris? Møt uansett opp tidlig, for du kommer til å kose deg der og ikke ha lyst til å gå igjen. Regn med litt ventetid for bord i a la carte-restauranten, og der kommer du minst til å ta en 3-retters (jeg klinket like gjerne til med 4 sist).
     
    Fleksnes and tobeornot999 like this.
  10. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    396
    Likes mottatt:
    709
    Bonuspoeng:
    93
    Fantastisk. Jeg tolket det som at jeg måtte ut og ny sikkerhetskontroll.

    Hvor lang tid før avgang bør en ta buss?
     
  11. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vil vel si du har god tid hvis du regner en time, men jeg dro over til B mye tidligere enn jeg behøvde fordi jeg hadde lyst til å se Lufthansa og SAS sine lounger. Ingen av dem kan på noen måte måle seg med Polaris, men fungerer aldeles utmerket for kaffe og kake etter at du har spist deg mett i a la carte-restauranten.
     
    Lillegutt liker dette

Del denne siden