Noen som har gull/diamantkort som har ringt 24timer service nummeret på kvelden for endre billett?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av SVG_flyer, 26. juni 2019.

  1. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Hei folkens,

    jeg fant 3 ledige billetter i first som er ledige og har lyst å endre billetten nå, er redd at de forsvinner før Tallinn åpner kl: 09:00 noen som har ringt midt på natten og endret? hvor sikker er denne 24 timer servicen hos sas?
     
  2. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du er EBG/EBD er det vel bare å ringe inn og prøve? Hvis du ikke har status får du ikke gjort noe mer enn å krysse fingre for at disse fortsatt er ledig i morgen tidlig.
     
    SVG_flyer liker dette
  3. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Måtte vente til Tallinn åpner, vet du om de klarer å bytte fly hvis det er under 24 timer til avgang? Det virker som ikke agenter tenker likt der inne når man ringer dem. Da jeg ringte i morges svarte hun første at hun skulle endre billetten med en gang hun fant noe ledig, noe hun til slutt ikke gjorde. Jeg ringte igjen etter 2 timer, ny agent og hun måtte høre med sin supervisor om hun fikk lov å endre billetten som går under 24timer, igjen ingen lykke. Ringte for en time siden en 3 agent, han prøvde å finne noe, men ingen ting, men han spurte ingen supervisor, så helt tilfeldig.
     
    Last edited: 26. juni 2019
  4. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ringte forrige uke til SAS, rundt 22 på kvelden og spurte om de kunne holde av noen billetter for en CT reiser. Er EBD.

    “Sorry sir, we can NOT do that”
     
  5. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,769
    Bonuspoeng:
    183
    Sist jeg spurte fikk jeg beskjed fra Tallinn om at de booker om frem til klokken 17 dagen før avreise.
     
    pineapple_juice liker dette
  6. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke fått engelskspråklig kundeservice til å røre en CT-bestilling, men husker å ha lest om noen på forumet som fikk de til å reservere (men ikke billettere).

    Har aldri fått nei til å endre CT-bestilling når jeg har ringt skandinavisk kundeservice (som åpner kl 07:00), når jeg har forklart situasjonen med at Tallinn er stengt og at jeg ikke ønsker å miste setene.
     
  7. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har fått engelsk kundeservice til å holde av seter.
     
  8. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Hei, hvordan gjør man det? Og hva sier du til agenten? 2 kvelder på rad nå denne uken legger Lufthansa 3 award seter i first class mellom kl: 24:00 og 02:00, jeg søker hver halv time og dem kommer plutselig opp, jeg ringte senest i går på gull telefonen og en engelsk talende person bekrefter at det er 3 ledige first billetter på denne ruten jeg trenger. Jeg legger meg og krysser fingrene at dem ennå står der til kl:09:00 fordi i følge han er det bare Tallinn folka som kan endre CTen. Jeg står opp 2 dager på rad og billettene er borte vekk. Av en eller annen grunn virker det som om det er systematisk at dem kommer opp på akkurat det tids punktet eller så er det noen idioter som legger dem ut bevist på det tidspunktet sånn at ingen kan booke dem i løpet av europeisk tid, men til gjengjeld til USA/Asia folka.
     
  9. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Det stemmer at LH vanligvis slipper da. Jeg sier enkelt og greit bare at jeg trenger hjelp til å reservere setene, og at jeg kommer til å ringe Amex-tlf neste morgen for å fullføre billetteringen. Har fungert flere ganger. Må bare være veldig tydelig på at du ikke ber dem om å røre bookingen, men bare legge til setene der og at selve billetteringen kommer til å skje på riktig måte.
     
  10. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Så du bare sier i want to reserv the seats but dont change my booking?
     
    veeegard liker dette
  11. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Ja. Ønsker kun at de skal legge setene til bookingen din slik at du har dem reservert. Du blir da sittende med en ubekreftet booking med to utreiser frem til du får Tallinn til å ferdigstille den neste morgen.
     
  12. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Man lærer noe nytt hver dag :). Takk for infoen. Hadde jeg visst dette på forhånd hadde jeg nok spurt han om han kunne reservert setene men gjort er gjort. Så du har vært borti denne før med LH First?
     
  13. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp. Har gjort det et par ganger.
     
    SVG_flyer liker dette
  14. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Skal prøve dette :).
     
    Gullars liker dette
  15. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Hva ble svaret/konklusjonen her?

    Klokken var 01:00 (sånn ca), det var ledige billetter med LH F. Hva var fasiten når du ringte «Tallin» kl 09?
     
  16. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ringte ca: 01:30 gull nummeret til sas, herren bak kunne bekrefte at det var ledig 3 first billetter med LH, men han kunne ikke endre CTen måtte vente til de åpnet kl: 09:00 i Tallinn. Jeg søkte opp billettene igjen kl: 06:00 da jeg stod opp og da var 2 av 3 billetter vekke 1 igjen, jeg ringte da kl: 09:00 til Tallinn og da fikk jeg bekreftet det jeg fryktet, 2 av de 3 var tatt. Så da antar jeg at det ikke var tatt av noen i Europa tid midt på natten, men man vet aldri.
     
  17. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Konklusjonen er vel at man skal være svært heldig dersom man kommer til noen som i det hele tatt gidder å høre på hva du sier så lenge ordet CT blir nevnt på SAS telefonen :(
     
  18. Lillegutt

    Lillegutt Lonesome traveler

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    833
    Bonuspoeng:
    93
    Kan man ikke bare be de reservere plassene, og la Tallinn ordne opp påfølgende dag?
     
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Joda, du kan be SAS reservere plassene. Problemet kommer nå SAS ikke vil reservere plassene for å la Telling rydde opp neste dag.
     

Del denne siden