Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. mhandlykken

    mhandlykken Medlem

    Innlegg:
    129
    Likes mottatt:
    607
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kan også bare svare for meg selv, men jeg bodde ekstremt mye på hotell i Norge i fjor. Ble mye reise i innland kontra utland på grunn av korona, og jeg samlet opp ca 300.000 poeng i fjor alene. Straks lifetime gold, og lifetime platinum tror jeg er realistisk å til ila to tre år med litt Trumf-overføringer også. Jeg har ikke noe mål om å komme dit fortest mulig, men jeg må være ærlig å si at platinum har gitt med ekstremt gode fordeler og det kan være greit å vite at jeg slipper å "tenke" på å kvalifisere hvert år. Da kan jeg med god samvittighet booke en annen kjede hvis jeg ønsker det uten å tenke at jeg går glipp av kvalifiseringsnetter eller poeng.
     
    Upsaker, Maggie and tobeornot999 like this.
  2. eventyrer

    eventyrer Medlem

    Innlegg:
    189
    Likes mottatt:
    348
    Bonuspoeng:
    63
    Min motivasjon for å spare bonus poeng er å oppnå noe jeg ellers ikke ville tatt meg råd til:). Følgelig blir innenriksreiser med SAS sånn passe interessant, selv om det kanskje gir best inntjening av bonuspoengene. Mellomdistanse gir stort sett dårlig inntjening av bonuspong, så det reelle alternativet er long haul flyreise i business class. Men det er kjekkere å få jevnlige oppgraderinger av rom på hotell enn en monsteroppgradering fra økonomi til business på long haul flyreiser. Det er uansett lite trolig at det blir noen long haul flyreise på meg i den nærmeste fremtid.

    Nå i korona perioden har det vært enkelt å opprettholde den årlige platinum statussen takket være mye bonuspoeng, men i normalår vil jeg stadig være avhengig av påfyll av trumfpoeng for å opprettholde den årlige platinum statusen. Det kan bli krevende å både opprettholde platinum status og fly long haug flyreise, så da gjelder det først å bli ferdig med lifetime platinum status hos NCC for deretter å kunne konsentrere seg om Eurobonus.

    Jeg anser det som lite sannsynlig at medlemskapet blir nedlagt selv om NCC har mulighet til det. Det er nok en større fare for devaluering av medlemskapet, noe som selvfølgelig vil være kjipt. I så fall får jeg bare tenke at det var moro så lenge det varte.
    Det som taler mot en nedleggelse av fordelsprogrammene er at hotellene har stor interesse av at bestillingen gjøres direkte hos dem i stedet for via en tredjepart, så jeg lever i den tro at statusen er kommet for å bli :D.
     
    Baldrick, Maggie and tobeornot999 like this.
  3. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Er det bare kaffe på denne eller kan man ta en te eller en kakao også? Eneste kaffen som kommer i denne kroppen er den irske, og da helst med så mye whisky at det meste av kaffesmaken blir borte. :)
     
  4. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Har ei natt på Quality Airport Gardermoen og det står rom 2001 og suite. Eg viste ikkje at dei hadde suite, eg...
    Har nokon informasjon?
     
    Grooo liker dette
  5. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Tror det gjelder alle typer varm drikke som de måtte ha :)
     
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Tror både 2001, 3001 og 4001 er suiter ja. Viss jeg ikke tar mye feil så har kanskje @Baldrick og @Grooo mer info?
     
    Baldrick, ValdresBjarne and Grooo like this.
  7. Grooo

    Grooo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    257
    Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Korrekt!
    IMG_20191110_165246.jpg
    IMG_20191110_165333.jpg
    IMG_20191110_165354.jpg
     
    Last edited: 22. nov 2021
    Upsaker, kjeeli, andkri58 and 12 others like this.
  8. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Min mening for at det skal kalles en suite, burde det vært et krav til et separert soverom. Har selv bodd på suiter, jr. suiter osv som både har dette og ikke.
     
    Peregrin liker dette
  9. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er ganske mykje som kan kalles suiter, men som ikkje er det, og eg er med deg på separat soverom. Men gleder meg uansett til room 2001, på Quality Gardermoen!
     
    eventyrer and Maggie like this.
  10. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe, er ingen superracer altså, men hadde ikke så mye poeng da jeg bestemte meg for å satse på Lifetime. Det var i 2017 da NCC lanserte muligheten. Så har vel hanket inn snaut ca. 200k poeng i snitt pr år. Siste medlemsår var jeg oppe i 272k poeng.
    Nå tar jeg sikte på å runde 1 mill før nyttår. Jeg stresser egentlig ikke veldig, da det har mest blitt slik av seg selv, men ser allikevel frem til å bli ferdig med det.. Grunnen er vel delt mellom poeng nevnt av andre her. Greit å bli ferdig med i tilfelle endring/devaluering i programmet, eller eventuelt at muligheten til å overføre trumf blir begrenset.. Etter lifetime er sikret, står jeg friere til å booke andre hotell/kjeder, uten å hele tiden tenke på kvalifisering i NCC.
    Jeg tror heller ikke programmet står i fare, så håper jeg kan få nytte av statusen i en del år fremover.. :)
     
    EndreD, Gullars, eventyrer and 3 others like this.
  11. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut som et meget bra rom, kos deg på tur :)
     
  12. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    134
    Likes mottatt:
    697
    Bonuspoeng:
    93
    For min del har jeg vært medlem i NCC siden 2006, men det er de 5 siste årene som poengsparingen min har "tatt av" grunnet hyppig reising. Mangler nå ca 190.000 poeng til platinum livstid som jeg estimerer vil ta 2-3 års tid. Har akkurat bytta jobb så blir litt mindre reising fremover. Men føler jeg bare må ta den livstiden nå når jeg har kommet så langt.
     
    eventyrer, tombom and Baldrick like this.
  13. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    134
    Likes mottatt:
    697
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk akkurat mail fra Choice at de oppfordrer til å ikke handle noe som helst under black week for å unngå overforbruk. Blir ingen kampanje fra choice denne uken altså.
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    De har 9,3% på ViaTrumf da..
     
    Grooo, Ololsen and trygveat like this.
  15. ctaa

    ctaa Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Når man bestiller gavekort gjennom Viatrumf og Nordic Choice sine hjemmesider og bruker NCC MasterCard, vil man nå få 90 poeng for hver 100-lapp eller er det 20 poeng man får?
     
  16. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, dessverre. Teller kun som ordninær transaksjon. Altså 20p/100 kr. (10p/100 kr. til vanlig)
     
    ctaa liker dette
  17. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Får i tillegg poeng for å bo med gavekortet, da :)
     
  18. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,652
    Bonuspoeng:
    183
  19. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg må forlenge oppholdet mitt i hovedstaden noen dager, men finner svært lite tilgjengelighet på hotellene. Tenkte å sende mail for å spør om de kan åpne opp noen rom(siden jeg har garantert rom 48t før). Hvilke hotell anbefaler dere? Beliggenhet rundt oslo S, god frokost og kanskje mulighet for oppgradering (er gull) er prioritet. Helst ikke alt for dyrt :p
     
  20. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Nå vet jeg ikke hva du mener med dyrt, og kanskje er det vanskelig å få en god pris i og med at alt er fullt?
    Men om frokosten skal være bra vil jeg anbefale Clarion Hotel Oslo eller Amerikalinjen i området rundt sentralstasjonen. Folketeateret er også et godt alternativ, men der var frokosten litt kjip i sommer hvertfall.
     

Del denne siden