Jeg liker kombinasjonen av å få status av å konvertere Trumf til NCC + garantert bonusnatt og ser fortsatt verdi av å gå for lifetime gold. Men ja, kjip justering!
En er fortsatt garantert oppgradering. Under vilkår punkt 7.7.5 står det følgende: «Garantert oppgradering av romkategori ett nivå, gjelder dersom hotellet har mer enn én romkategori» (https://www.nordicchoicehotels.no/nordic-choice-club/medlemsvilkar/platinum/). I app’en står det også garantert oppgradering av romkategori, og mulighet for oppgradering til beste romkategori.
Dette var en smule skuffende, men kanskje forventet. Markeds tilpasning? En grunn for å stoppe opp ved NCC GOLD L, og satse alt på EBG L og etterhvert 1W. Dette var indirekte en god nyhet, og en kan omdistribuerer midler mot mer fornuftige mål
Er noko eigentleg bekrefta? Er ikkje dette to fordeler i eit? Garantert oppgradering, samt at ein får beste rom tilgjengeleg ved innsjekk? Eg har no fått bekrefta det ved alle mine bookinger fram til no
Storm i et vannglass. Som platinum forholder jeg meg til garantert en kategori opp, og beste tilgjengelige ved innsjekk, hvor jeg alltid sjekker tilgjengeligheten i romkategorier maks 5 min før innsjekk Har lagra denne godbiten fra NCCs egne side:
For et hylekor... Har ikke skjedd noen endringer. Det har i lang tid vært garantert en oppgradering og mulighet for oppgradering til beste tilgjengelige rom ved innsjekk.
Noen som har prøvd å ta ut bonus netter i Europa og fått benyttet Platinum fordeler ? https://www.nordicchoicehotels.no/nordic-choice-club/bonus-poeng/europa/
Jeg har 3 netter i Roma som kommer opp, booket med Nordic Choice poeng. Spurte direkte om fordeler (er Platinum), men fikk til svar at det var ingen fordeler og at det var to separate program. Fikk vite at hotellet selv kan gi noen fordeler på bakgrunn av status, men det vil i så fall være en bonus.
Forsøkte den veien. Meldte meg inn i Choice, men brukte samme e-post/navn/adresse som i Nordic Choice. Begge kontoene ble linket sammen, og en liten periode hadde jeg gull hos Choice. Etterhvert ble kontoen min hos Choice deaktivert visstnok, og etter mye frem og tilbake på mail med Choice så kan man ikke være medlem av begge bonusprogrammene. Har ikke forsøkt med annen mailadresse og evt. navn/adresse slik at de ikke blir linket sammen, mulig det da går å få statusmatch..
Sterkt varierende hva de vil gi. Hender de "glemmer" å oppgradere i det hele tatt, og ofte har jeg fått en kategori opp, men ikke høyere tross ledig. Også opplevd maks uttelling uten diskusjon. Ikke vær norsk og blyg, så går det deg vel
Jeg hadde to overnattinger i sommer på to ulike hotell der jeg ikke fikk oppgradert rom. Sendte epost til platinum-mailen om dette, og fikk et tilsvarende passivt svar. Hørte ingenting fra noen av hotellene, selv om de var satt i kopi. Litt senere svarte jeg til platinum-mailen og påpekte at jeg syntes dette var passivt, og spurte hva garantert betyr når det ikke har noen konsekvenser dersom hotellene ikke leverer. Den eposten fikk jeg ikke svar på i det hele tatt. Spørs om jeg er svartelistet etter å ha klaget flere ganger tidligere!?!
samme som meg mao, veldig passivt svar og ingenting annet enn de har pratet med hotellet og sagt at jeg har jo vært i dialog med de (som nevnt tidligere, så sa jeg at var litt skuffet over å ikke få en garantert oppgradering til dama i resepsjonen, hvor svaret bare var at det er fullbooket). Men det er vel et luksusproblem.