Norwegian, Important information regarding your flight(s)

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av Larsmarius, 27. febr 2017.

  1. Larsmarius

    Larsmarius Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg blir ikke lenger overrasket, dette har vært standard mail å få de siste 5-6 bookingene jeg har gjort med Norwegian. Tør ikke satse på at flytidene de setter opp faktisk er de tidene har tenkt å fly. Spesielt om flyene er solgt som DY-rute, da ender de alltid opp som D8 med dertil håpløse flytider siden Norge blir "borte" lufthavn.

    Men jeg lærer ikke og gjør dermed samme feilen igjen og igjen.
     
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilke strekninger snakker vi om? Og hvilke avvik/endringer?
     
  3. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,314
    Likes mottatt:
    12,246
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg får mail hvor det står reiseinformasjon om en eller annen flight langt frem i tid med litt reklame og ditten og datten. Dukket opp en uke etter booking for en flight i juli:
    upload_2017-2-27_21-58-36.png

    Dette får jeg fra eksempelvis U2 og BA også, så ser ikke hvorfor dette skulle være noe problem.

    Og hvis du ikke liker D8 så finnes det en ganske enkel løsning; booke plass hos et annet selskap :)
     
    Kimpe liker dette
  4. Larsmarius

    Larsmarius Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Beklager om posten var litt ufulstending, men de siste bookinene jeg har gjort hos norwegian har stort sett endt opp med en mail der de har flyttet flyene over til D8 og gitt meg helt andre flytider...

    Denne gangen var det Edinburgh, sist var det Roma, før det var det Budapest, og før det igjen Malaga, som forresten endte faktisk opp med avreise fra OSL og landing på Rygge. Alle var endringer fra DY til D8
     
  5. emilsonsteby

    emilsonsteby Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    519
    Bonuspoeng:
    53
    Jeg fikk også samme e-post fra Norwegian om min tur til Kos i sommer. Ble endret til D8, men utenom endring i av flynummer så er alt det samme for meg:)
     
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Var alt dette i Februar? Jeg har venner som booket CPH-LAX i midten av Februar og dagen etter booking ble rutetiden endret med ca. 1 time og 25 minutter. Jeg fikk beskjed om at det var pga overgang til ny tid for sommeren.

    Det ble kansellering siden de hadde alt for kort connection VCE-CPH til å rekke flyet til LAX.

    Dersom dette er noe som skjer ofte og utenom sesongsendringer, er det verdt å ta det opp med våre kontakter i Norwegian og be dem forklare seg.
     
    braathens safe liker dette
  7. Larsmarius

    Larsmarius Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Nei er spredt utover 1 år. Det er det som er så irriterende, jeg nekter å tro at de må endre på alle flyvningene sine så ofte. Det er vel jeg som er maks uheldig?

    Edinburgh reisen nåi juli ble flyttet fra kl 20 på kvelden til 13 på utreise og fra 21 til 11 på hjemreise. Roma husker jeg ikke helt tidene men reisen var i april 2016, men der ble det flyttet fra morgenfly til kveldsfly. Malaga (pinsen 2015) ble opprinnelig booket tur retur rygge, den skulle gå kl 7 på morgenen men ble flyttet til 20 på kvelden, da flyttet jeg utreisen til osl, men der var returen såppas dårlig at vi beholdt hjemreise til Rygge.

    Flyr 100+ med SAS i året, der har jeg i det siste får en endring på osl-mia der flyet var flyttet 5 minutter.
     
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Takker for info. Det er ikke normalt eller akseptabelt med så mange/lange endringer.

    Er det andre som har slike erfaringer?
     
    braathens safe liker dette
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,687
    Likes mottatt:
    21,746
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har også fått noen av disse, men det har bare vært snakk om 10-15 minutter.
     
  10. Larsmarius

    Larsmarius Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde det bare vært en hyggelig mail som det du legger opp så :p
    Her snakker jeg om endringsmailer.
     
    OttoL liker dette
  11. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Fått 2 slike endringer for en flight BCN-SVG i april. Første gang 10 min andre gang 30 min...helt uproblematisk, men trenger ikke flere endringer nå....
     
  12. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,314
    Likes mottatt:
    12,246
    Bonuspoeng:
    183
    Aha da så :) Jeg savnet bare litt informasjon men hvis det er slik du skisserer i de neste postene er det smått håpløst.
     
  13. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Man får det man betaler for er det noe som heter. Norwegian expanderer mye og er vel kjent for å ikke sette kundens behov først, så sant prisen ikke er det viktigste da.
    a
     
  14. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Flyr ikke med Norwegian (hvis jeg kan unngå det), men kjenner flere som har opplevd dette. Mistet en hel dag av ferien. Istedenfor lørdag morgen til lørdag ettermiddag, så er det lørdag ettermiddag til lørdag morgen.
     

Del denne siden