I et intervju i FA med Geir Karlsen sies det at Norwegian jobber med å bedre Norwegian Reward. De skal lansere en "Top Tier" for de som flyr mest (mer enn 32 flights årlig). Dette nivået skal få alle fordeler som er kjent i dag, pluss noen nye fordeler. De skal også lansere et "gullkort". De har ikke bestemt seg for navn på dette kortet enda. Hva dette vil innebære er uvisst. Noen som har tanker eller spådommer om hva som er på vei? Se intervjuet her: https://www.finansavisen.no/finans/...ten-og-hegnar-skal-pa-arstalen-uten-klarinett
Ønsker meg gratis WiFI for oss som reiser masse med Norwegian. Har alle rewards jeg ikke trenger hos dem fra før av med 60ish flights i året. Bra med cash-points på billettene, så de 5 rewards'ene (x2 prosent rabatt hvor hver) kan de gjerne beholde. Fast-track reward og gratis innsjekket baggasje har ingen verdi for oss som reiser mye, selv om jeg har disse også. Men 1) sjekker aldri inn bagasje og 2) fast-track har jeg på flex-billetten uansett - akkurat som alle andre som reiser mye.
Forstår det som at det han kaller "Top tier" og reporteren "gullkort" er det samme, men at de ikke har navn på det enda. Virker som et ekstra nivå og at de beholder dagens struktur for de som har under 32 flights i året.
Min profetiske indre stemmer sier at det kommer forbedring for dem som ikke flyr mer en 32 flights i året sånn at avstanden opp til et top tier medlemskap blir større uten at det gis så mange nye fordeler til de beste kundene.
Det er lett å tenke at flyselskaper "forbedrer bort fordeler" når de endrer programmet. Og ofte er det slik. Men man må jo allerede i dag ha 48 flights for å få alle rewards'ene (jeg har dem alle), og dermed høres det ut som de vil slenge noe på toppen: Jeg håper fortsatt på gratis WiFi som en ny reward. Programmet til Norwegian er hvertfall enkelt å forstå, og Cashpoints har reel nytte siden de kan brukes som valuta på alle billetter
Ikke helt enig der altså.. Er veldig mange som flyr ukentlig som flyr på faste tidspunkt eller jobber i et selskap som kun tillater billigste billett, så FastTrack som en reward ville tiltalt meg f.eks. Innsjekket bagasje derimot, det er det nok mange som ikke bruker med mindre de flyr med utstyr av en eller annen variant..
Om man kun får lov å booke billigste billett så vil jo innsjekket bagasje være nyttig hvis man reiser med mer enn en ryggsekk. Norwegian sin LowFare billett tillater kun en liten veske under setet, altså en kabinkoffert er for stor. Ellers risikerer du 395kr i gebyr på gaten og alikevel må sjekke inn bagasjen.
Sant, men de som reiser veldig ofte har svært lite lyst til å investere 30-60 minutter ekstra på hver ende av flyturen for å sjekke inn og vente på bagasjen. Kabinkoffert inkludert på lowfare er nok velkommen som reward SAS har feks dette for EBG+.
Som vanlig så er vel dette egentlig en «forbedring», sammenlignet med 6 flights per reward tidligere. Har man 32+ så er det kanskje en annen sak. Stiller forøvrig spørsmål med «free std seat». Kan dette bety at man ikke lenger får velge rad 1?
Fikk akkurat epost fra Norwegian Reward. Er det bare meg eller har maks Cashpoint-opptjening blitt redusert fra 20 % (5x2 % + 10 %) til 11 % (3x2 % + 5 %)?
Ja, det samme så jeg. Har lenge hatt så mange flights (60ish i året) at jeg har alle fordelene. Inkludert 20% cashpoints opptjening for flex billetter. Nå blir det 11%. Og bortsett fra at det er lettere å komme på høyeste nivå (som ikke betyr noe for oss som flyr virkelig mye med dem uansett), er kun gratis kaffe/te, gratis bagasje i hattehyllen og prioritert tilgang til kundeservice som de byr på av nyheter. Trenger generelt ingen av delene om man flyr mye og har flex billett og har det inkludert fra før av utenom kaffen. Men et eget tlf nummer kan være bra ved IRROPS går jeg ut fra. Selv har jeg aldri ever trengt å ringe Norwegian, i løpet av flere år med rundt 60 flyvninger hvert år. Og det kan se ut som man ikke lenger får velge rad 1 eller nødutgang uten å betale for setet, selv som deres "beste kunder". Alt i alt er dette slett ikke et gullkort, men en kraftig devaluering av programmet. PS: Avis president medlemsskap (som er verdiløst, og jeg har det fra banken allerede) eller prioritet på ombooking (som det står i klippet tidligere i tråden) var ikke inkludert i mailen jeg fikk. Så det var nok kanskje en tidlig utgave med diverse forslag. PS2: endringene trer i kraft 28. mars 2023
Dette er jo en kraftig devaluering. Skuffende, veldig skuffende. Jeg har de siste årene hatt mellom 24 og 28 flyvinger med DY i året, og har da hatt følgende rewards, eller fordeler som det skal hete heretter: 2% cash points. Fritt setevalg i hele kabinen. Gratis innsjekket bagasje. Gratis fast track. Alle disse med unntak av cash points (men den blir man jo påtvunget som første "fordel") er viktige fordeler for meg personlig siden de fleste av mine flyvinger med DY er fritidsreiser, i all hovedsak til Budapest og en del til Tyskland, og innsjekket bagasje er da et must. Med samme antall flyinger vil jeg miste en av disse, og det virker som at muligheten til å velge andre seter enn standardsetene blir borte. Som sagt, skuffende, veldig skuffende.
Ja, tror dessverre du må hete Geir Karlsen for å synes dette er gode nyheter. Ligger jo igjen enda mer penger i kassen når de gir mindre Cashpoints.
Fikk mail i dag med de nye devalueringene. Jeg mener forbedringene. Du får en ny fordel for hver åttende flyvning du tar i løpet av 12 måneder. Den første fordelen du mottar er alltid 2 % ekstra CashPoints. Deretter kan du velge mellom: - Gratis innsjekket bagasje - Gratis standard setereservasjon - Ytterligere 2 % ekstra CashPoints (kan velges flere ganger) - Gratis Fast Track - Gratis håndbagasje i bagasjehyllen* (NYHET!) *Forbehold om tilgjengelig kapasitet i bagasjehyllen. NYHET! Norwegian Reward Priority Nå gir vi enda flere fordeler til deg som flyr oftest med oss. Hvis du har 32 flyvninger i løpet av 12 måneder, får du Norwegian Reward Priority. Her får du alle fordelene du ikke har valgt allerede, i tillegg til helt nye og eksklusive fordeler. Mer info og FAQ på Norwegians nettsider.
Norwegians bonusprogram er urkjipt i forhold til Eurobonus, ihvertfall for oss som gjerne bruker poengene til reiser. At de nå kjiper det til enda mer, fører ihvertfall ikke til at jeg kommer til å fly mer med dem. Vi klager gjerne på SAS, ofte med rette, men jeg klarer bare ikke å se hvordan bonusprogrammet til Norwegian kan lokke nye kunder. I denne sammenhengen fremstår nesten Eurobonus som generøst. Sorry...