Norwegian utvider reward-programmet og lanserer "gullkort"

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av markus, 17. febr 2023.

  1. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    I et intervju i FA med Geir Karlsen sies det at Norwegian jobber med å bedre Norwegian Reward.
    De skal lansere en "Top Tier" for de som flyr mest (mer enn 32 flights årlig). Dette nivået skal få alle fordeler som er kjent i dag, pluss noen nye fordeler.

    De skal også lansere et "gullkort". De har ikke bestemt seg for navn på dette kortet enda. Hva dette vil innebære er uvisst.

    Noen som har tanker eller spådommer om hva som er på vei?

    Se intervjuet her:
    https://www.finansavisen.no/finans/...ten-og-hegnar-skal-pa-arstalen-uten-klarinett
     
    jonss, Calling, Gullars and 5 others like this.
  2. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Ønsker meg gratis WiFI for oss som reiser masse med Norwegian.

    Har alle rewards jeg ikke trenger hos dem fra før av med 60ish flights i året. Bra med cash-points på billettene, så de 5 rewards'ene (x2 prosent rabatt hvor hver) kan de gjerne beholde.

    Fast-track reward og gratis innsjekket baggasje har ingen verdi for oss som reiser mye, selv om jeg har disse også. Men 1) sjekker aldri inn bagasje og 2) fast-track har jeg på flex-billetten uansett - akkurat som alle andre som reiser mye.
     
    Jenny77 liker dette
  3. Jenny77

    Jenny77 Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Dette er en veldig interessant idé
     
    tobeornot999 liker dette
  4. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Forstår det som at det han kaller "Top tier" og reporteren "gullkort" er det samme, men at de ikke har navn på det enda. Virker som et ekstra nivå og at de beholder dagens struktur for de som har under 32 flights i året.
     
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,854
    Bonuspoeng:
    293
    Min profetiske indre stemmer sier at det kommer forbedring for dem som ikke flyr mer en 32 flights i året sånn at avstanden opp til et top tier medlemskap blir større uten at det gis så mange nye fordeler til de beste kundene.
     
    jonss liker dette
  6. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Det er lett å tenke at flyselskaper "forbedrer bort fordeler" når de endrer programmet. Og ofte er det slik.

    Men man må jo allerede i dag ha 48 flights for å få alle rewards'ene (jeg har dem alle), og dermed høres det ut som de vil slenge noe på toppen:

    upload_2023-2-18_10-8-48.png

    Jeg håper fortsatt på gratis WiFi som en ny reward.

    Programmet til Norwegian er hvertfall enkelt å forstå, og Cashpoints har reel nytte siden de kan brukes som valuta på alle billetter :)


    upload_2023-2-18_10-12-12.png
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke helt enig der altså..
    Er veldig mange som flyr ukentlig som flyr på faste tidspunkt eller jobber i et selskap som kun tillater billigste billett, så FastTrack som en reward ville tiltalt meg f.eks.

    Innsjekket bagasje derimot, det er det nok mange som ikke bruker med mindre de flyr med utstyr av en eller annen variant..
     
  8. Bonsai

    Bonsai Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    204
    Bonuspoeng:
    33
    Om man kun får lov å booke billigste billett så vil jo innsjekket bagasje være nyttig hvis man reiser med mer enn en ryggsekk.
    Norwegian sin LowFare billett tillater kun en liten veske under setet, altså en kabinkoffert er for stor. Ellers risikerer du 395kr i gebyr på gaten og alikevel må sjekke inn bagasjen.
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Sant, men de som reiser veldig ofte har svært lite lyst til å investere 30-60 minutter ekstra på hver ende av flyturen for å sjekke inn og vente på bagasjen.

    Kabinkoffert inkludert på lowfare er nok velkommen som reward :)

    SAS har feks dette for EBG+.
     
    Bonsai, tobeornot999 and Eddie47 like this.
  10. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    613
    Likes mottatt:
    1,302
    Bonuspoeng:
    93
    [​IMG]

    Rappet rått fra Frequent Travelers-gruppen på Facebook. Toppnivå i NAS med "bare" 32 flights da. :cool:
     
  11. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Som vanlig så er vel dette egentlig en «forbedring», sammenlignet med 6 flights per reward tidligere.

    Har man 32+ så er det kanskje en annen sak.

    Stiller forøvrig spørsmål med «free std seat».
    Kan dette bety at man ikke lenger får velge rad 1?
     
  12. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Det vil jeg tro, massiv devaluering for meg i så fall.
     
    tobeornot999 liker dette
  13. cntnry

    cntnry Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    8
    Fikk akkurat epost fra Norwegian Reward. Er det bare meg eller har maks Cashpoint-opptjening blitt redusert fra 20 % (5x2 % + 10 %) til 11 % (3x2 % + 5 %)?
     
  14. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det samme så jeg.

    Har lenge hatt så mange flights (60ish i året) at jeg har alle fordelene.
    Inkludert 20% cashpoints opptjening for flex billetter. Nå blir det 11%.

    Og bortsett fra at det er lettere å komme på høyeste nivå (som ikke betyr noe for oss som flyr virkelig mye med dem uansett), er kun gratis kaffe/te, gratis bagasje i hattehyllen og prioritert tilgang til kundeservice som de byr på av nyheter.

    Trenger generelt ingen av delene om man flyr mye og har flex billett og har det inkludert fra før av utenom kaffen. Men et eget tlf nummer kan være bra ved IRROPS går jeg ut fra. Selv har jeg aldri ever trengt å ringe Norwegian, i løpet av flere år med rundt 60 flyvninger hvert år.

    Og det kan se ut som man ikke lenger får velge rad 1 eller nødutgang uten å betale for setet, selv som deres "beste kunder".

    Alt i alt er dette slett ikke et gullkort, men en kraftig devaluering av programmet.

    PS: Avis president medlemsskap (som er verdiløst, og jeg har det fra banken allerede) eller prioritet på ombooking (som det står i klippet tidligere i tråden) var ikke inkludert i mailen jeg fikk. Så det var nok kanskje en tidlig utgave med diverse forslag.

    PS2: endringene trer i kraft 28. mars 2023
     
    Last edited: 24. febr 2023
  15. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er jo en kraftig devaluering. Skuffende, veldig skuffende.

    Jeg har de siste årene hatt mellom 24 og 28 flyvinger med DY i året, og har da hatt følgende rewards, eller fordeler som det skal hete heretter:
    2% cash points.
    Fritt setevalg i hele kabinen.
    Gratis innsjekket bagasje.
    Gratis fast track.

    Alle disse med unntak av cash points (men den blir man jo påtvunget som første "fordel") er viktige fordeler for meg personlig siden de fleste av mine flyvinger med DY er fritidsreiser, i all hovedsak til Budapest og en del til Tyskland, og innsjekket bagasje er da et must.

    Med samme antall flyinger vil jeg miste en av disse, og det virker som at muligheten til å velge andre seter enn standardsetene blir borte.

    Som sagt, skuffende, veldig skuffende.
     
  16. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, tror dessverre du må hete Geir Karlsen for å synes dette er gode nyheter.

    Ligger jo igjen enda mer penger i kassen når de gir mindre Cashpoints.
     
  17. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    613
    Likes mottatt:
    1,302
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet når Reward-programmet byttes ut inne på Norwegian Reward.no?
     
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk mail i dag med de nye devalueringene. Jeg mener forbedringene.

    Du får en ny fordel for hver åttende flyvning du tar i løpet av 12 måneder. Den første fordelen du mottar er alltid 2 % ekstra CashPoints.
    Deretter kan du velge mellom:
    - Gratis innsjekket bagasje
    - Gratis standard setereservasjon
    - Ytterligere 2 % ekstra CashPoints (kan velges flere ganger)
    - Gratis Fast Track
    - Gratis håndbagasje i bagasjehyllen* (NYHET!)
    *Forbehold om tilgjengelig kapasitet i bagasjehyllen.​

    NYHET! Norwegian Reward Priority
    Nå gir vi enda flere fordeler til deg som flyr oftest med oss. Hvis du har 32 flyvninger i løpet av 12 måneder, får du Norwegian Reward Priority. Her får du alle fordelene du ikke har valgt allerede, i tillegg til helt nye og eksklusive fordeler.

    Mer info og FAQ på Norwegians nettsider.
     
  19. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    383
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Norwegians bonusprogram er urkjipt i forhold til Eurobonus, ihvertfall for oss som gjerne bruker poengene til reiser.
    At de nå kjiper det til enda mer, fører ihvertfall ikke til at jeg kommer til å fly mer med dem.
    Vi klager gjerne på SAS, ofte med rette, men jeg klarer bare ikke å se hvordan bonusprogrammet til Norwegian kan lokke nye kunder.
    I denne sammenhengen fremstår nesten Eurobonus som generøst.
    Sorry...:(
     
  20. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde Norwegian gått inn i Oneworld, så hadde det vært kult :cool:
     
    tobeornot999 and mrhaakon like this.

Del denne siden