Ny SAS app - erfaringer

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Tore, 20. aug 2022.

  1. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,164
    Bonuspoeng:
    183
    Folkens,
    Kan bekrefte at dette ikke er fishy. @Massimo jobber med utvikling av appen hos SAS, og er her for å få tilbakemeldinger fra oss.
     
  2. emilrossing

    emilrossing Medlem

    Innlegg:
    196
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Spennende å teste ny app fremover :) 3BC0FD6B-E21D-470D-B617-A087701C96EE.png
     
  3. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,164
    Bonuspoeng:
    183
    Førsteinntrykk av appen for iOS er positivt. Den virker rask og er lysår bedre enn den eksisterende appen. Skal forhåpentligvis få testet litt mer funksjonalitet de neste ukene... :)
     
    Skarven, Eddie47, RoadKing and 2 others like this.
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Vil bemerke at SAS sin gjeldene app også er veldig bra i forhold til mange konkurrenter.
     
  5. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,164
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, og det sier noe... ;)
     
    Skarven, themichael, maarstad and 2 others like this.
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    La merke til at ved pålogging (første gang), når man skriver inn epostadressen så henter åpenbart appen inn epost fra alle kontakter jeg har til forslag nederst.
    Jeg syns ikke noe særlig om det, men hva mener andre?
     
  7. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,233
    Bonuspoeng:
    113
    Etter jeg sjekket inn bagasjen til Stavanger i dag kom det en push melding fra den nye SAS appen. Nå får man bag tag i appen. Det i seg selv er jo allerede fint. Men det blir bedre: Man kan klikke på "Track" og da ser man tidspunkt (plus to timer) og sted når baggen ble lastet på eller av flyet. Det er jo fantastisk!

    Screenshot_20220919-115759.png

    To the spy from SAS who is following the conversation :D: I absolutely love where this is going. I hope SAS will engage you further to improve some of the other self-service solutions at SAS as well (they obviously need improvement) :).
     
  8. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,165
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
    Spennende. Blir svært interessant å se hvordan det vil bli seende ut når bagasjen ikke kommer frem
     
    tobeornot999, holmen and themichael like this.
  9. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    383
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Klarer den nye appen å huske boardingkort ved forsinkelser?
    Eksisterende app "glemmer" boardingkortet om du er så uheldig å oppdatere ved forsinket fly, og det skjer jo rett som det er...
    Papirbilletten har berget meg noen ganger, og sånn bør det ikke være.
     
    Skarven liker dette
  10. Margrete

    Margrete Medlem

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Flotte greier.

    United Airlines har det samme i sin app. Fulgte spendt med i sommer da jeg sto som standby på ett tidligere fly om kofferten min ble lastet på flyet, da jeg fikk bli med 15min før avgang. Kofferten ble lastet ombord og appen oppdatert før avgang
     
    themichael, RoadKing and Spielhaug like this.
  11. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har utforsket litt nærmere hva som dukker opp under boarding kortet i nyeste versjon av appen. Der får man nå også informasjon om flyet samt tekniske detaljer. Jeg er jo veldig glad i slik og setter pris på det. Jeg håper bare at ingen i SAS synes at det blir for mye/for komplisert for en vanlig bruker - jeg ønsker gjerne å beholde alt dette.

    Screenshot_20220919-174658.png

    Screenshot_20220919-174705.png

    Screenshot_20220919-174730.png
     
    Kalsnes, Skarven, markus and 15 others like this.
  12. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Enig! Dette er skikkelig digg. Liker også at man kan se hvilken andre ruter flyet flyr samme dagen
     
    markus, Frode789 and themichael like this.
  13. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,233
    Bonuspoeng:
    113
    Akkurat det liker jeg også. Når man ser ATA, så går det an å gjette ca. tid for boarding (hjelper selvsagt ikke når det mangler crew :D - noe som skjer ofte).

    Når vi snakker om det: Jeg hadde likt om man kunne fått en push melding 10 minutter før boarding starter (altså gjerne slik at gate agenten "sender" meldingen når dem vet at det snart er tid for boarding). Da kunne jeg brukt tiden i loungen best mulig.
     
  14. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Liker godt slike detaljer selv også.

    Men er jo mer opptatt av hvor flyet har vært før min flight enn hvor det skal etterpå. For å fange opp delays på innkommende maskin osv. Misforstår jeg noe her?

    Akkurat i eksempelet fra bildet over var vel ikke flyet i trafikk tidligere samme dag, så det kan jo hende at bildet ville sett annerledes ut midt på dagen. Samt også vist tidligere flights?

    Jeg flyr for lite SAS om dagen til å få sjekket ut appen stort. Det går i Turkish, Norwegian, og aller mest BA...
     
  15. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,233
    Bonuspoeng:
    113
    Slik jeg ser det i appen, ser du alle forbindelser for dagen og dem blir også oppdatert etter du har ankommet med flyet. Så nå på ettermiddag står det en "haug" med ruter som har status "Arrived", en som har status "Departed" og flere som har status "Scheduled". Jeg tror nok det er slik du ønsker å ha det.
     
    tobeornot999 and Massimo like this.
  16. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    216
    Likes mottatt:
    427
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor får jeg tak i den nye SAS-appn i betaversjon når jeg har iOS?
     
    snus_mumrikken liker dette
  17. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Du må sende ein epost, ref innlegget til @Massimo
    Eg har fortsatt ikkje fått link
    @Massimo was it just to send email to travel(at)sas.se and ask for link for the iOS app? I have sent email but not received link yet. Thanks.
     
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Send han en purring, svarte pronto på min :)
     
  19. Massimo

    Massimo Medlem

    Innlegg:
    168
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    I like this feature myself, it gives me a sense of peace knowing the bag has been loaded so I don't need to stress out at the baggage belt wondering if my bag is there. We are working also on a feature to allow the user to file a baggage delay report from within the app, when we detect it was not loaded on your aircraft.
     
    pgaa, Kalsnes, EndreD and 8 others like this.
  20. Massimo

    Massimo Medlem

    Innlegg:
    168
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    We are planning to keep this feature for when we go live and we have no reason to remove it, if some of my colleagues think is too much, I'll send this note of yours, who is the boss ! :)

    BTW next time you fly check the module again, if you have ever flown on this aircraft before we are showing the flights you have flown with this machine. In this case, it's your first time on this tail.
     
    Avixlo, pgaa, EndreD and 13 others like this.

Del denne siden