PSA: Hvis du opprettet PayPal-konto før fylte 18, steng kontoen

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av BendikHa, 24. april 2019.

  1. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg ble for et par dager siden bedt om å verifisere identiteten min for å få lov til å fortsette å benytte meg av PayPal. Etter å ha lastet opp en kredittkort-faktura for å verifisere adressen min og kopi av passet fikk jeg beskjed fra PayPal om at min konto ville bli stengt ettersom den ble opprettet før jeg fylte 18, til tross for at jeg nå er 22.

    Kontoen ville bli sperret og eventuelle beløp på kontoen ville kunne heves etter 180 dager (6 måneder). Jeg fikk beskjed om at jeg ville kunne opprette en ny konto umiddelbart, men jeg ville ikke kunne bruke e-postadresser, kort eller bankkontoer knyttet til den tidligere kontoen.

    Har du en konto opprettet før fylte 18 vil jeg derfor anbefale deg å fjerne kort, bankkontoer og e-postadresser og deretter slette kontoen, for deretter å opprette en ny konto etter fylte 18.
     
    ChrisTW liker dette
  2. Travv

    Travv Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Kjipt! Vet du sikkert om man får lagd ny bruker med samme e-post adresse og samme tilknytta kort hvis man fjerner de også sletter brukeren, og lager en helt tilsvarende lik bruker?

    Aldri fått beskjed om noe sånt, og jeg har hatt brukeren siden 2014
     
  3. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Etter kontoen blir sperret av PayPal kan du ikke endre på noe informasjon, ei heller slette e-post og kort. Sletter du kort og e-post før du sletter kontoen, så vil jeg tro det er mulig å opprette en ny identisk konto. Vil du være på den sikre siden sletter du kort og endrer e-post til en throwaway e-post før du sletter den.
     
    Travv liker dette
  4. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Husker ikke når jeg registrerte kontoen. Er det mulig å se dette på noe vis?
     
  5. Travv

    Travv Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, logg inn Paypal.com så skal det stå på profilen din
     
  6. Gabface

    Gabface Medlem

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    378
    Bonuspoeng:
    63
    Mye mulig dette stemmer, men her går det et stort varsel i mitt hode.

    En seriøs aktør som paypal ber om kopi av pass via et usikkert Mail system, neppe. I så fall er det svært kritikkverdig.

    Her ville jeg sjekket nøye med avsender, og eventuelt googlet paypal scams.

    Men som sagt mye mulig det er genuint, men i tilfelle ikke er du informert! :)

    Edit: gjorde et kjapt søk selv og dette er en kjent scam. Ikke send kopi av passet ditt!!

    Derimot stemmer det at paypal ut av det blå kan be om denne type informasjon men det er kun via profilen på paypal.
     
    Insomnia4u liker dette
  7. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Enig.

    Håper TS ikke fikk en mail for å resette passord samtidig... :p
     
    Gabface liker dette
  8. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Det er bare å ta det med ro. Jeg fikk ingen e-post, men beskjeden om at jeg måtte verifisere meg dukket opp etter å ha logget inn på PayPal.com for å utføre en utbetaling.
     
    NoLimit liker dette
  9. Wendel

    Wendel Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    511
    Bonuspoeng:
    93
    Det er flere som har opplevd dette tidligere også, men det har gjerne vært pga at man har brutt vilkår på en eller annen måte.

    Det står i vilkårene at man må være 18 for å opprette konto, så er det gjort før det så er det dessverre brudd på vilkårene og PayPal kan stenge kontoen.
     
  10. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg vil anta PayPal ba meg verifisere meg etter at jeg har solgt en rekke artikler på eBay og ønsket å ta pengene ut til konto. Vil tro dette er standard prosedyre.

    Jeg har absolutt brutt deres brukervilkår ved å opprette en konto før fylte 18, men her hadde de nok tjent på å være mer fleksibel. Ente ved å la meg signere avtalen på nytt, eller ved å opprette ny konto med samme e-post, kort etc.
     
  11. Travv

    Travv Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk lagd ny bruker med samme e-post, tlfnr og kort, takk!
     
  12. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Var det nok bare å slette kontoen?
     
  13. Travv

    Travv Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Fjerna kortene, lagde en ny e-post, satte den som primær og fjerna eposten min, så lagde jeg ny bruker, prikk lik den gamle.

    Får ikke sletta den gamle enda siden jeg betalte noe i går og transaksjonen har ikke gått gjennom helt (ellerno sånt)
     

Del denne siden