Qatar banner blogger etter dårlig review

Tråd i 'Qatar Privilege Club' startet av haakonks, 16. des 2023.

  1. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,335
    Likes mottatt:
    10,199
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut som det kanskje ikke er så smart å kritisere Qatar når service ikke er helt hva man forventer av et selskap som ønsker å fremstå som verdens beste flyselskap... Josh Cahill som er en fly-blogger har nå blitt banna av Qatar Airways siden han nektet å fjerne en litt negativ omtale.



    Det er flere episoder rundt denne hendelsen, men er ganske sjokkerende hva Qatar driver med her... :( Så er kanskje lurt å tenke seg om før man booket og skriver en trip report med Qatar.
     
  2. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,305
    Likes mottatt:
    3,462
    Bonuspoeng:
    113
    Josh Cahill har vel stelt i stand litt forskjellig etterhvert :D
    Men han skal ha skryt for at han sier hva han tenker og ikke går for samme stil som Sam Chui
     
    Frode789, magnusant, markus and 2 others like this.
  3. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har fulgt Josh Cahill lenge og synes personlig han er av de mest grundige, troverdige og seriøse innen sjangeren.

    Nei, Qatar Airways er ikke det første flyselskapet som har prøvd å true Cahill til taushet, men de er de første til å ikke ganske raskt skjønne at måten de håndterer saken på er en katastrofe for omdømmet.

    Jeg har flydd en god del med QR før pandemien og aldri hatt noen negative opplevelser, men jeg tviler dessverre ikke på at mye av det som kommer fram rundt kultur og miljø på arbeidsplassen er helt sant.
     
    Last edited: 16. des 2023
    Flymunda, haakonks and Flyrlavt like this.
  4. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,305
    Likes mottatt:
    3,462
    Bonuspoeng:
    113
    Har stort sett holdt meg til Josh Cahill, Trek Trendy(som også har stelt i stand litt før) og Vicarious Voyager de siste årene og har som nevnt droppet visse andre.

    Aldri reist med QR selv så jeg aner ikke annet enn at de skal ha en rå business og at det ellers har vært noen episoder de har fått kritikk for tidligere, var vel en med noen flyvertinner som var mildt sagt hårreisende for en stund siden, men klarer ikke ta det helt igjen.
     
    haakonks liker dette
  5. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg kan ikke si at det overrasker meg at Qatar Airways banner en kritisk røst. Land i Midt-Østen har jo et litt annet forhold til ytringsfrihet enn i Vesten.
     
  6. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,009
    Likes mottatt:
    1,404
    Bonuspoeng:
    113
    På en måte er det ikke overraskende i det hele tatt. På den annen side er det smått utrolig at de tror de kan holde på sånn uten at det skader omdømme.
     
    magnusant liker dette
  7. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,335
    Likes mottatt:
    10,199
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er mest spent på å se om noen av de andre bloggerne og YouTuberne tør å støtte han, eller om de er redd for å bli banna selv.
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,932
    Likes mottatt:
    57,866
    Bonuspoeng:
    293
    Må si jeg ikke akkurat er overrasket. Nok en grunn til ikke å fly med selskapene der nede..
     
    FlyerOslo, anders82, EndreD and 2 others like this.
  9. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,178
    Likes mottatt:
    7,957
    Bonuspoeng:
    183
    Og så skal de ha sparka hele crewet på flighten også… makan
     
  10. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    989
    Likes mottatt:
    6,507
    Bonuspoeng:
    163
    Skal ut å fly med dem for første gang litt ut på nyåret. Ikke å påstå at norske IF er Cahills YouTube-kanal, men forstår at jeg ikke bør gi uttrykk for så mye kritikk, av hensyn til de ansatte, og at jeg av hensyn til å komme hjem igjen, ihvertfall bør vente til jeg er tilbake. Og la være å ta bilder for ikke å skremme livet av de ansatte. Har reiseforsikringen egen dekning for å kjøpe nye billetter hvis man blir bannlyst av PR-avdelingen?
     
    NoLimit liker dette
  11. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    607
    Likes mottatt:
    766
    Bonuspoeng:
    93
    Så den litt for lange videoen til Josh om dette.
    Men samtidig forstår jeg at han har behov for å være tydelig, og å utrede sin side grundig.

    Man må jo spørre seg, om det er noen voksne hjemme i PR-avdelingen til Qatar?

    De må jo skjønne at dette må skade de mer enn å saklig gjøre et kort "vi beklager at noen har opplevd at vårt produkt ikke har levd opp til deres høye forventninger. Vi i Qatar streber etter å levere kvalitet i alle ledd og skal etterleve vårt renommé som et av verdens beste flyselskaper. Vi håper å rette opp inntrykket ved deres neste reise med oss."
     
  12. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,422
    Bonuspoeng:
    93
    Noen hos PR-avdelingen der burde lese seg opp på Streisand-effekten….
     
    Frode789, Are and anders82 like this.
  13. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Land med tendenser mot diktatur og deres private flyselskap banner kritiske røster.
    Overraskende det...
     
  14. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,859
    Likes mottatt:
    1,931
    Bonuspoeng:
    113
    Usedvanlig dårlig håndtert PR messing av QR, ganske utrolig egentlig og de har seg selv å takke for at vi en gang har denne tråden.

    Cahill (som jeg først hørte om takket være dette) er ikke min kopp te, for mye overdramatisering med overskrifter som "shocking" på mindre service anmerkninger og negativ vinkling. Pluss for at han faktisk gjør economy turer da og ikke bare foran som en del andre.
     
    Spielhaug liker dette

Del denne siden