Radisson 2-1 forsvinner

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av KRS, 29. jan 2017.

  1. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,789
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som det har skjedd noe med 2 for 1 tilbudet fra Club Carlson (www.clubcarlson.com/2for1). Siden er der fremdeles, men jeg finner ingen ledige rom noe sted med den raten :eek:

    Noen som har noe info om det er bare en teknisk glipp, eller om den fordelen er i ferd med å fjernes? Det hadde vært svært skuffende; sparer mye på å bruke den.

    Radisson blir plutselig mindre interessant om denne ikke er tilgjengelig lengre...
     
  2. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Usikker her, men svarar likevel. Er ikkje enkelte hotell unntatt dette tilbudet? Meinar eg var inne på ei side ein gong der deltakende hotell var lista opp. Ellers kan det hende tilbudsperioden er ute, og at vi må vente ei veke på at nytt tilbud skal dukke opp?
     
  3. Bolle

    Bolle Senior Advisor

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    I følge tråd på Flyertalk har dette blitt fjernet gjennomgående 26. januar, og ingen fra Club Carlson har foreløpig kommentert dette. Så det ser ikke lovende ut...
     
  4. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Uff, det var dumt. Isåfall gidder jeg ikke prøve å fornye gullkortet neste år.
     
  5. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har brukt tilbudet ein gong i 2016. Ellers har det ikkje passa. Men eg er all-in på å rekvalifisere for 2018. Eg er kjempefornøgd med Radisson.
     
  6. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har booket nærmere 20 netter med tilbudet allerede i år, og det er hovedgrunnen til at det er min foretrukne hotellkjede for øyeblikket.
     
    KRS liker dette
  7. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Samme her. Har hatt mange bookinger og utrolig dumt at de har fjernet dette for deres mest trofaste medlemmer.

    Det er nok lite tilgjengelighet over hele verden nå slik jeg ser det. Har sjekket i 10 forskjellige byer.

    Vi må sørge for å sende et signal til Club Carlson på at de gjør EN STOR FEIL. Leste også at eksisterende bookinger med disse ratene blir/er kansellert!

    Oppfordrer alle som kan og vil å gi dem beskjed via:

    Epost: [email protected]
    Twitter: https://twitter.com/clubcarlson

    Web: https://www.clubcarlson.com/customerservice/displayContactFormAction.do?emailCategory=elite
     
    Last edited: 30. jan 2017
  8. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Eksisterende bookinger med 2-1 og 4-2 blir kansellert har jeg lest på nettet. Utrolig dumt.
     
  9. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor har du lest det? Jeg har booket en denne helgen som fortsatt står som registrert.
     
  10. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,789
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har heller ikke hørt noe om eksisterende bookinger som blir kansellert; ofte er jo reservasjoner utilgjengelige på nettet om de har blitt endret/oppdatert av hotellet (f.eks. ved oppgraderinger).

    Når det er sagt fikk jeg dette skuffende svaret fra CC på min henvendelse:
     
  11. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Har fått svar fra ClubCarlson ang.eksisterende bookinger gjort med 2for1 og 4for2 (se min utheving):
     
    KRS liker dette
  12. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Tragisk at dette forsvinner!!
     
  13. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Det verste er måten det er gjort på. Here today,gone tomorrow...
    De driver gjøn med kundene sine når de gjør det på denne måten.
    Får se da....om de kommer opp med noen lignende tilbud, kanskje tidsbegrenset...?
     
  14. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Svært skuffende om de fjerner 2-for-1 og 4-for-2 for Gold og Concierge. Dette var en av de tingene jeg var mest fornøyd med. Skal se om jeg ikke får sendt inn en klage jeg også.
     
  15. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Sender inn klage jeg og.
     
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk i alle fall ett annet svar enn "standardsvaret" som så mange andre har fått:

    Thank you so much for your feedback! We made an error in judgment by not proactively communicating the end of this promotion and have taken feedback like yours to ensure we are transparent and proactive about notifying members of changes such as these moving forward. We are in the midst of planning some really great things to come in 2017 and hope that you'll continue to check ClubCarlson.com for new promotions that will be useful for your travel!

    Så gjenstår det å se hva som kommer i 2017...
     
    Baldrick liker dette
  17. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har vært Concierge siden de introduserte dette nivået. Jeg kan finne meget få eksempler på forskjellen mellom gold og concierge. Først kuttet de ut selve concierge tjenesten (a'la den du har i American Express) med begrunnelse at det ikke brukes (??). Når det gjelder upgrades så har jeg etter å ha vært på godt over 100 hoteller i Carlson kjeder at det er null forskjell på hvilket rom du får som concierge eller gold. De fleste hoteller praktiserer one eller maks two category upgrades. Verst er det i London hvor for eksempel Park Plaza ofte har 6 eller 7 romkategorier og forskjellen mellom den billigste og den neste er at de har vannkoker (yes, big difference). Opplevde stort sett det samme i Norge, at man får 1, max 2 kategorier upgrades. I Europa er det kun i Polen (Radisson i Gdansk, Radisson i Wroclaw og Radisson i Warszawa Centrum) som har gitt meg nesten hver gang oppgradering fra standard room til executive suite (4 kategorier opp). Noen ganger fikk jeg junior suite på Plaza i Oslo og en gang i Bergen (junior). Har hørt at Trondheim gjør det samme, men jeg fikk ikke det. Opplevd at Radisson EU i Brussel ikke ville gi meg en oppgradering når jeg booket roomet med friends & family raten en gang. Den gangen sa resepsjonisten at man får ingen goder som frokost og oppgraderinger med denne raten. Dette var selvsagt feil og jeg gadd ikke krangle, men printet ut for ham terms & conditions og ba om å sette seg bedre inni de.

    Man skal ha krav på gratis frokost som G4 Concierge men flere hoteller forstår ikke hvordan dette skal foregå i praksis og jeg opplevde flere ganger å få regningen for frokosten og måtte "forhandle meg" til at de fjernet den. Opplevde også svært ofte at når jeg var på familietur og vi skulle spise to så var det kun jeg som kortholder som fikk gratis frokost og ikke den andre personen. Patetisk.

    Jeg fikk dette i svar fra Club Carlson i dag:

    upload_2017-2-1_16-40-27.png

    Jeg svarte med følgende:

    "Dear Nora,

    Thank you for your e-mail. Yes you are right that you may change the rules of the program, however you should have informed your most valued guests in advance with some more information. I cannot see any single new benefit you have added. Throughout the recent years the value of Concierge level has decreased. You have removed the concierge service, why do you even call it a concierge ? There is no single other benefit except of free breakfast, which by the way many hotels do not honor because of lack of knowledge.

    I am glad to hear that you value my custom. Now the customer has the power of choice and I will discontinue selecting Carlson properties in the future. Perhaps that can send a signal to your management that when you change the rules of the program, the customers may follow the door out. For me personally, the weekend-extend rate was the main reason I preferred to stay at the Carlson properties. I have calculated that I have had over 300 (!!!) nights at the Carlson properties in the last 5 years. But it's over for this time.

    Bye bye !
    "
     
  18. grisefod

    grisefod Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    CC 3.0???
     
    tommy777 and alexfins like this.
  19. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Tragisk at dette forsvinner. Fruen og en venninne bodde på dette nå i helgen på Royal i CPH. Dette hoteller var jo overkommelige priser på helgeturer til Køben med raten. Nå er det uaktuelt.
     

Del denne siden