Refusjon av Eurobonuspoeng i ettertid grunnet stengt telefon hos SAS?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av espenlampe, 09. aug 2020.

  1. espenlampe

    espenlampe Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Hei,

    Hadde bestilt poengreise OSL-ALF tidlig søndagsmorgen(09.08.20).
    Grunnet innstilt tog fra Tønsberg til OSL prøvde jeg igår å komme gjennom til kundeservice på gulltelefonen for å booke om, men denne var selvsagt stengt i helgene fortiden.
    Heldigvis var det ledige bonusseter med et seinere fly, men hadde ikke mulighet til å booke om via internett, så måtte bestille ny reise.

    Tror dere det er mulighet for å få tilbake poeng for ubenyttet reise, eller er det bare å la de poengene gå? :)
     
  2. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Prøv med en mail til gullmailen :)
     
  3. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    I utgangspunktet er det fri refusjon og endring av poengreise fram til 24 timer før avreise, noe som skulle tilsi at poengene i dette tilfellet dessverre er tapt, om jeg husker vilkårene riktig....
     
  4. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,934
    Bonuspoeng:
    183
    Du kunne jo alltid ha avbestilt online og bestilt nye billetter selv, så jeg er ikke så sikker på at SAS vil gi deg poengene her selv om de hadde stengt kundeservice.
     
  5. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    som skrevet over tror jeg du sliter så lenge det er mindre enn 24t til reisen.
    sas kan strengt tatt si at det ikke er deres feil at du ikke møter opp i tide/toget ikke går.

    om du skal ha håp om noe refusjon ville jeg prøvd meg på reiseforsikring, så spørs det hvor strikt de er med at "du valgte siste mulige tog" før avgangen din.
    og hva får du igjen? skatter og avgifter - evt egenandel. det er vel ingen forsikringselskap som gir erstatning for verdi av poeng så vidt meg bekjent.
     
  6. espenlampe

    espenlampe Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Vi gjør et forsøk :)
     
  7. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg synes fremdeles ikke reglene er helt entydige.


    Her fra https://www.sas.no/hjelp-og-kontakt...a-er-reglene-for-endringer-og-avbestillinger/:

    "Du kan endre eller kansellere billettene opptil 24 timer før EuroBonus-reisen så lenge poengene dine fremdeles er gyldige. Merk at du ikke kan bruke poeng som er utløpt på nytt.

    Hvis du kansellerer mindre enn én virkedag før reisen, vil ikke poengene overføres tilbake til medlemmets EuroBonus-konto".

    24-timersregelen er grei nok. Men aldri noe greit nok fra SAS uten å skape tvil. Er det andre avsnittet ment å virke kvalifiserende for 24-timersregelen, det vil si at hvis du har en bonusreise på mandag, så har du pent å kansellere den innen utgangen av fredag?

    Eller kan avsnittet også leses for seg selv, det vil si at du bør få poengene tilbake dersom du kansellere én virkedag før reisen? Dette var jo den gamle regelen.

    I påkommende tilfelle hadde jeg faktisk våget en liten disputt om dette.
     
    espenlampe liker dette
  8. espenlampe

    espenlampe Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    "Hej Espen,
    Tack för ditt mail.
    Jag har återbetalat poäng och skickat båda bokningarna vidare för återbetalning av skatter och avgifter.
    "

    Enkelt og greit!
    Meget flott av SAS at det kan gjøres i ettertid, vertfall slik det er nå når telefonen ikke er åpen.
    Takk til Jonas S :)
     

Del denne siden