SAS After Work inspiration

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av WannaBeFrequentFlyer, 29. aug 2018.

Tags:
  1. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Tja... Er vel ikke så uforståelig heller? Bortsett fra en relativ liten gjeng (oss) som aktivt tar grep for å sanke mere bonuspoeng, så tjener 'mannen/damen i gata' vel stort sett sine poeng på flyreisene med SAS. Kanskje de har til og med ordnet seg et co-branded kort.

    Når en F-billett til en spennende destinasjon så koster minst 150k poeng, betyr det at det må til 600 innenriks legs i Go før at man har råd til en bonusbillett i F. Eller 300 legs i Europa, eller mellom 17 og 25 t/r USA. Skal man tjene inn de 150k med co-branded Mastercard, skal man omsette på det kortet for én million kroner. Eller svi av 10800 Trumf-kroner som kunne ha tikket inn på bankkontoen din.
    Dette er ganske store summer for snittpublikumet til SAS EuroBonus, vil jeg tro.

    Det er ikke for å si at jeg ikke har lyst på den funksjonaliteten selv, og synes at 'det burde ikke være så veldig vanskelig å få til', men skjønner nok at bruk av CT og slippe interaksjon med kundeservice (dette her er Norge...) for å betale skattene kommer over i prioriteringslisten.

    </realitycheck>

    Får håpe at F-awards følger snart etter :D
     
    Last edited: 27. sept 2018
    RoadKing, Klubba and Xflipper like this.
  2. Sjark

    Sjark Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    43
    Liten kommentar på det med F-booking på sas.no. Det jeg fikk vite var at systemet ikke taklet å søke etter F-billetter, da disse har bookingklasse O, og bookingklasse O benyttes allerede i SAS til en annen klasse.

    Det var også pt ikke mulig å ha forskjellige klasser på en reise, og for å fly F må man fly en annen klasse først til f.eks. Frankfurt.
     
    RoadKing liker dette
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,674
    Likes mottatt:
    32,531
    Bonuspoeng:
    293
    Syns den forklaringen var litt tynn. Det der får de til, hvis de vil.
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Vi trenger også multicity søk...
    Både for vanlig og awardsøk.
     
    Xflipper liker dette
  5. Sjark

    Sjark Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    43
    Kommer dette igjen mon tro?
     
  6. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    24.september
     
    Sjark liker dette
  7. Sjark

    Sjark Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    43
    Og nå kom påmeldingsmailen. 130 igjen...
     
  8. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Masse tome løfter på disse møtene år etter år dessverre :(
    Der det skylles på IT.
    Hadde jeg vært i Oslo hadde det kanskje vært interessant,
     
  9. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Men veldig sosialt og hyggelig da.
    Blir nok å ta en tur
     
    Xflipper liker dette
  10. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Vi får klage på andre ting som ikke går på IT som f. eks flere/bedre Lounger, flere/bedre FT, blokkert midtsete og gardin i Plus (bedre/bredere seter?), MYE bedre matservering, flere poeng på billigere klasser, bedre tilgjengelighet på Biz LH (regner med at alle skjønner at det er bonusbilletter jeg snakker om her), gratis bagasje på Go Light for EBG+, ordentlig håndtering av Pri boarding... Sånne ting kan man jo ikke skylde på IT.

    (Kan ikke kalle meg selv troende men prøver med beste evne å leve i håpet).
     
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,184
    Likes mottatt:
    869,721
    Bonuspoeng:
    293
    Der der er vel noe bare dere "opphøyde" diamanter får være med på?
     
    Tore liker dette
  12. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Tillater meg å være litt egoistisk i tankegangen og tenker å utforme spørsmål rundt de totalt mangelfulle fordelene for EBD (sammenlignet med EBG). Potensielle EBD-fordeler:

    - Fritatt for bookinggebyr / servicegebyr (uansett reise)
    - Mulighet for å booke CT døgnet rundt
    - Mulighet for å endre klasse, ikke avgang, på påbegynt bonusreise (typisk CT-reise med LH F)
    - Alltid innsjekket bagasje (selv Go Light)
    - Courtesy Upgrade burde blitt utvidet til å gjelde alle flighter, ikke bare IC (ordningen er for øvrig ganske verdiløs, ettersom CU kjøres etter at Plusgrade-haiene har spist opp det som er av kapasitet)
    - Fritatt for avbestillingsgebyr på bonusreiser (når dette innføres)
    - Høyere statusbonus sammenlignet med EBG (minst 30%)
    - Dedikerte sitteområder (sammen med EBP) i de mest overbefolkede loungene (OSL innland, EWR, CPH m.fl.)
     
    EndreD, TOSflyer, jgroneng and 2 others like this.
  13. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Noen av disse er litt for drøye, men støtter flere av forslagene dine :)
    Lov å drømme :)
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,674
    Likes mottatt:
    32,531
    Bonuspoeng:
    293
    @ILS2 : Kan du spørre for en venn; Når skal de slutte med det sølet i disse boksene som man må grise seg til for å få maten ut av?
     
  15. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Bedre å sikte skyhøyt og få noe enn å trygle om litt og bli avspist med ingenting.
     
    jgroneng liker dette
  16. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Påmeldt +1
     
  17. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Det spørsmålet har jeg stilt;)
     
    RoadKing liker dette
  18. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Dette året er jeg i Miami når det skjer :(

    Men uansett: Et betimelig spørsmål fra dere som skal er hva det er som ligger bak alle disse nye gebyrene siden i fjor og spesielt dette fjaset om at det skal komme avbestillingsgebyr på Award tickets. Er det virkelig bare profitt?
     
  19. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Mye av disse gebyrene tror jeg skyldes "oss", altså de som virkelig driver mye med bonusbestillinger. Man ser jo til stadighet at det bookes bonusbilletter over en lav sko før de avbestilles rett før avreise. Og at det endres og endres noe å innmari for å få mest mulig ut av reisen og best mulig flighter og klasser. Jeg er dønn enig at dette er viktig for oss for å få utnytta poengene optimalt, men det genererer enormt mye arbeid for de som sitter på kundeservice. Jo mer vi bruker av dems tid, jo flere må de ansette og den kostnaden må tas fra et sted.
    Samtidig er det jo uheldig for flyselskapene at reiser blir avbooket rett før avgang da det er ofte vanskelig å få solgt et C eller F sete 24 timer før avgang. Å gi noen en oppgradering da er ikke inntekt...

    Men klart, hadde IT systemene fungert skikkelig hadde vi ikke trengt å ringe Tallinn og Frøsundavik hver gang en endring skal gjøres, så de kan takke seg selv litt også.

    Men som October spør, er det bare for profitt? Ja, jeg tror det også er en grunn....
     
  20. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Vi lever ikke i 2009 lenger - tidene har forandret seg. Det skjer stadig sjeldnere at oppgraderinger gis bort (op-up). Alle store og seriøse flyselskaper med attraktive kabiner opererer nå med oppgradering for cash og / eller poeng ved innsjekk / gate (Premium Economy, Business og First) - og prisene de tar er typisk høyere enn poengprisen for bonusreiser bestilt i forkant / oppgradering kjøpt via f. eks. Plusgrade (gjelder både SAS og Lufthansa).

    Jeg opplever stor konkurranse om å få kjøpt disse setene - ofte er det venteliste (selv om prisene tidvis er spinnville), så flyselskapene lider ingen nød. Da ville jeg i så fall hatt større sympati med Ola Dunk, som ikke fikk flydd Business Class til Hong Kong på poeng, fordi Petter Smart booket tidlig og kansellerte 24 timer før - uten at flyselskapet åpnet setet for bestilling av andre bonusjegere.
     

Del denne siden