SAS endrer dato på reisen min, hvilke rettighetere har jeg.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Fredrik81, 17. aug 2017.

  1. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,175
    Likes mottatt:
    1,786
    Bonuspoeng:
    113
    Bestilte reise til MIA i November og SAS endrett resien i sommer, og nå vil jeg at de skal endre reisen slik at jeg får 6 dager og ikke 4. Prøvde chatten og der var det ikke noe hjelp å få. Reisen ble bestilt via SAS.no, men de insisterer på at jeg nå skal ringe Tallin, men de kan vel kun booke tilgjengelig billetter så de er ikke til stor hjelp regner jeg med. :(
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    6,800
    Likes mottatt:
    7,010
    Bonuspoeng:
    113
    Kjør på agentrulletten.
    Er vel andre som har klart å løse det her før?
     
  3. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,175
    Likes mottatt:
    1,786
    Bonuspoeng:
    113
    På 05400 regner jeg med.
     
  4. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,175
    Likes mottatt:
    1,786
    Bonuspoeng:
    113
    En samtale med Talling og på min andre til 5400 til nå.
    Andre mann virket som en som ønsker å løse problemet, brukte 24min, og endte opp med at han ikke kunne gjøre noe :(
    Tallin kunne bare avbestille eller endre til ledige bonus billetter i følge dem selv.
     
    Last edited: 17. aug 2017
  5. Xflipper

    Xflipper Senior Medlem

    Innlegg:
    1,451
    Likes mottatt:
    775
    Bonuspoeng:
    113
    Prøv og ring på kveldstid og snakk med engelsktalende
     
    Fredrik81 liker dette
  6. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    180
    Bonuspoeng:
    43
    Har de endret dato på reisen din slik at du fikk færre dager? Rart de ikke kan fikse det. Ikke helt det samme, men på en bonustur vi hadde endret de flytype, og da endret de faktisk til en annen avgang hvor det ikke var bonusbilletter ledig... (mannen er diamant, men jeg vet ikke om dette hadde noen betydning)
     
    Fredrik81 liker dette
  7. Larsmarius

    Larsmarius Senior Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    287
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk samme problemet med at de flyttet på avgangene. Var "tilfeldigvis" på gardermoen den dagen, så en hyggelig fyr i sas service point fikset og ordnet på både min og konas CT bonus billett og resten av familien ordinære go billetter. Men er enig at det er for dumt at man må reise til gardermoen for å få hjelp.

    Ba også om å få refundert de ekstra hotellkostnadene jeg fikk pga at jeg måtte være borte 2 dager lengere, og da kunne jeg få intill 1500 kr pr rom pr natt. Dette var dog på chat, litt fint i grunn for da har jeg det skriftlig.
     
    Fredrik81 liker dette
  8. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    333
    Likes mottatt:
    242
    Bonuspoeng:
    43
    Da får de betale ekstra dager på hotell, og kompensere tapte lønnsutgifter.
     
  9. Muts

    Muts Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg ringte rett til sas når det samme skjedde meg. Etter å ha funnet frem sinna-stemmen ble jeg booket om til opprinnelige dager via EWR og videre med United. Og den turen ble i bookingklasse som gir poeng.
    Tallin ville bare booke om til ledige bonusseter
     
    Fredrik81 liker dette
  10. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,175
    Likes mottatt:
    1,786
    Bonuspoeng:
    113
    Vel jeg gikk ned fra 6 til 4 så tipper det ikke blir lett å få noe ekstra.
     
  11. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,175
    Likes mottatt:
    1,786
    Bonuspoeng:
    113
    Tok både sinna stemmen, og snille stemmen(to samtaler) i dag. Til ingen nytte. SAS oppfører seg arrogante drittunger, når de behandler kunder slik. Har egentlig kjørt samme runden før jeg dro på ferie i sommer. Så jeg har vel totalt 2chat, 3 samtaler til Tallin og 6 til SAS på 5400 og en e-post via gullmailen som jeg aldri fikk noe svar på. Nå ser vi etter alternativ høstferie, men det er ikke mye billetter å ta av for poeng, så det blir kanskje en betalt med kroner.
     
  12. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    333
    Likes mottatt:
    242
    Bonuspoeng:
    43
    Jaja, typisk å bli bøffa av SAS :(
     
    Fredrik81 liker dette
  13. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    331
    Bonuspoeng:
    63
    Ser ut til å være god tilgjengelighet fra OSL til både Bergen og Haugesund :) ;)


    ...men kanskje en bedre deal å holde på 4 dager i MIA :)
     
  14. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,175
    Likes mottatt:
    1,786
    Bonuspoeng:
    113
    Er fire reisende, og kun to med billetter til MIA nå. Hadde kjøpt plus billetter to av oss som jeg avbestilte tidligere da SAS ikke ville endre bonuspoeng billettene. Det var med engang de hadde fucket opp billettene. SAS kan bare ta seg en pille å lære å behandle kundene litt bedre. Blir kanskje tur med Lufthansa til Spania, de har jo sol der også.
     
  15. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    331
    Bonuspoeng:
    63
    Skjønner :) Blir dårlig steming hvis bare to reiser da kanskje ;)
     
    Fredrik81 liker dette
  16. Travelhacker

    Travelhacker Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    SAS hadde tidligere følgende policy i slike tilfeller:

    EuroBonus Irregularity Policy
    SAS closes down a destination or schedule changes caused by SAS
    If SAS closes down a destination or changes routing of a flight, the member shall be offered to make a new reservation even if the original award includes expired points.
    Follow the procedures below:

    Step Action
    1 Always offer full refund of points. If award includes expired points, offer the member to make a new reservation within 14 days.
    Remember to state the last date of reservation for expired points.
    2 Make new reservation on SK or partner airline in the same award class of service.
    a) If no alternative is available, in due time, in the same award class as originally, book on higher award class.
    b) In both cases the meber shall only pay the original award price, i.e. no award change.
    c) If any differences in airport taxes, SAS shall pay the different amount.
    d) Reservation will appear on discrepancy list and must be deleted.
    Billing will be incorrect.
    3
    If no award classes are available on SK or partner airline within a reasonable period of time (48 hours) , a revenue ticket in the lowest class/fare may be issued.
    SAS must pay for the ticket.
    The ticket may not be changed or refunded, i.e. the endorsement field must be updated.
    a) No refund of EB points.
    b) HIS-line in EBMS must be updated with the following information:

    • PNR-number
    • Flight / Date / Segment
     
    Upsaker, chrt, DanH and 14 others like this.
  17. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Senior Medlem InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,632
    Likes mottatt:
    5,622
    Bonuspoeng:
    113
    :D Det var litt av ein entré, velkomen til InsideFlyer!
     
    RoadKing liker dette
  18. Xflipper

    Xflipper Senior Medlem

    Innlegg:
    1,451
    Likes mottatt:
    775
    Bonuspoeng:
    113
    Det var bare før?
     
  19. Travelhacker

    Travelhacker Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Denne var tilgjengelig for et par år siden, det er godt mulig samme policy gjelder fortsatt.
     
    Xflipper liker dette
  20. Travelhacker

    Travelhacker Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Tusen takk :)
     

Del denne siden