SAS IT ga meg en kilevink nå nettopp: Må til København nokså straks (type i dag) for egen regning og fant for en times tid siden til mitt sjokk ledige ordinære bonusbilletter på tre flighter fra OSL i ettermiddag/kveld. Danset meg gjennom bestillingsprosessen og klikket lykkelig på 'betal nå' - 20 000 poeng og 416 kr. for en t/r på kort varsel er helt ok. I stedet for 'vellykket booking fikk jeg imidlertid "Systemfeil" slengt i trynet, med beskjed om å booke på nytt og kontakte SAS Sales & Service dersom problemet vedvarte. Måtte slukøret rykke tilbake til start, og SAS kronet verke ved å nå ikke ha noen bonusbilletter på noen som helst av dagens avganger tilgjengelig. Ringte SAS og klaget min nød, men måtte overhodet ingen forståelse hos svensken i andre enden av linjen. Så i stedet for 20K poeng og 416 kr., ble det 35K poeng og 1262 kr. for ballet (med utreise booket med poeng+penger). Jaja.
Dette skjedde meg på tre bestillinger i natt også. Reservasjonene dukket imidlertid opp i "Mine bestillinger", men ble ikke utstedt. Isteden ble de kansellert etter en times tid og da dukket også billettene opp igjen når jeg søkte på nytt.
Oppdaget i dag at min bonustur i SAS+ PSA-OSL i helga har gitt meg 2500EB grunnpoeng. Kan ikke klage over slik feil? Edit: dama fikk også, så lette 4,5k EB poeng
Har jobba hardt med å booke og avbestille bonusreiser i det siste, og me ringe inn for å avbestille alle eg skal avbestille. Er det berre meg, eller er det nytt?
Opplevde det samme i dag, får ikke avbestilt. Håper det bare er en feil i systemet, tungvint å drive å ringe inn.....
Noen ganger går det på nett, men ofte ikke. Har ikke sett noe mønster i når det går/ikke går. Det gjelder både bonusbilletter og betalte billetter.. Hver gang jeg sender mail til Diamantmailen spør jeg om hvorfor jeg ikke får avbestilt på nett selv, også kommer det et eller annet svada tilbake. Tror ikke de vet selv..
På betalte billetter trur eg aldri eg har fått det til, men på bonusbilletter har dette gått fint fram til for eit par veker siden. Kanskje eg hadde flaks
Jeg ringte gulltelefonen idag for å avbestille. En hyggelig svenske, "Anton", beklaget og sa de hadde mye feil med Eurobonusbestillinger for tiden.
Har SAS plutselig begynt med utløpsdato på passord som ekstra sikkerhet? Kan ikke komme på å ha fått beskjed fra SAS om å endre passord tidligere... Flere som har fått opp denne? Fikk den først i dag, men det er kanskje naturlig mtp. dato?
Ekstra sikkerhet med å skifte passord regelmessig? Snakker om å gå baklengs fremover! https://www.sans.org/security-awareness-training/blog/time-password-expiration-die