SAS kansellerte - klagehjelp

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av rookietrader, 08. aug 2022.

  1. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Hei,

    SAS kansellerte min flygning PML-OSL forrige uke.

    Enveisbillett (Hadde OSL-PML i seperat booking). 2 passasjerer. Booket 80% med gavekort og 20% med kredittkort.

    Har søkt om refusjon av selve billetten. Kommer til å få tilbake verdien på gavekortet (sigh) og chargeback på kredittkort.

    MEN, hva med de andre kostnadene som kan dokumenteres?

    -Ekstra hotellnatt
    -Matpenger
    -Nye flybilletter

    Er det SAS, reiseforsikring (Storebrand) eller jeg selv som må dekke dette?

    Ser at kvitteringer kan legges ved når man fremsetter krav ref. EU261. Men pleier man få med noe fra SAS her eller blir det blankt avvist..?
     
  2. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    SAS skal dekke dette innenfor rimelighetens grenser. Du vil få trukket fra prisen av billetten du får refundert fra kostnadene dine til alternativ transport, siden det er det du opprinnelig skulle betalt om SAS hadde fløyet.
     
  3. AndersWE

    AndersWE Medlem

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk flygning LYR-OSL-KRS forskjøvet en dag.
    Ringte for å høre om det var ledig til OSL eller TOS i det minste, siden det var OSL-KRS som i utg.pkt var kansellert.

    Svaret var at setet allerede var solgt, ca 4t før opprinnelig avreise. På spm om hvordan jeg ordnet overnatting svarte de på tlf at det måtte jeg ordne selv og så søke refusjon.

    Fikk e-post idag at jeg hadde krav på EU kompensasjon på 400 euro konvertert til 40000 EB poeng, noe som er greit da jeg manglet ca den summen.

    Når det gjelder refusjon av hotell har de «foretatt en individuell evaluering av min sak» og føler for å gi meg 1490,7kr av de ca 2500kr jeg måtte ut med.
    Så hva gjør jeg, forventer jo å få dekket faktiske utgifter
     
  4. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Samme skjedde meg. Jeg protesterte og ba om fullt utlegg av hotellutgiften. Neste mail kom resten av kompensasjonen.
     
    AndersWE and shadow like this.

Del denne siden