Dette er rett og slett bullshit og renspikka løgn fra SAS (fra dn.no artikkelen): "Han legger til at reduksjonen av lounge-tilbudet er steder hvor SAS har få passasjerer. – På disse stedene har SAS-passasjerene likevel tilgang til Star Alliance lounger. Det er ingen god økonomi å ha adgang til flere lounger på samme sted, sier Johansen." På mange av flyplassene som de nå slutter med lounge tilgang så er det ingen Star Alliance alternativ. For eksempel i Dublin finnes det bare en lounge som alle selskapene benytter, og det samme på mange av de andre.
De kan få følgende PR-råd helt gratis fra meg: "Alle som har kjøpt billett med lounge og fast track skal selvfølgelig få dette i en overgangsperiode."
Noen steder finnes det gode *allince lounger, og da er det OK, men hvorfor ikke foksuerer på de stedene? I f.eks NIce deriomot, der det store deler av året er tre avganger til Norden og fullt av nordiske på loungen, er det ingen alternativer til 3. parts lounge
Det greiene her minner meg oppsiktsvekkende mye om hva jeg inntar på innenrikskantina her nå. En skikkelig dårlig suppe!
Dette er det dummeste jeg har lest, skikkelig dårlig av SAS! De påstår at de skal erstatte med lounge tilgang til *A på de stedene de legger ned, men 90% av disse stedene har jo ikke *A lounge. Irreterende at Journalisten ikke vet nok om saken til å arrestere SAS her. For folk flest høres jo dette ut som en ikke sak der et produkt blir byttet med et annet, men realiteten er en helt annen. Håper Inside Flyer kan ringe til kommunikasjonsansvarlig og få til et ordentlig intervju.
Enig. Samtidig har jeg inntrykk av at SAS ikke er interessert i et skikkelig intervju, ref deres egen tåkelegging. De vet de kutter seg til et dårligere produkt, men vil helst ikke prate om det. Mye PR spin på gang virker det som.
RedLine senior som reiser nesten like mye som undertegnede leste artikkelen i går og konkluderte med at jeg bare tuller. SAS har jo gått ut å sagt at tilbudet ikke blir dårligere. Jeg lar han leve lykkelig uvitende, så får han heller bli skikkelig forbanna i februar når han innser at SAS har løyet. Gull og Diamantmedlemmer er ikke dumme. SAS lager sin egen fallhøyde enorm med slike utalelser. ( med mindre de jobber med en u-sving). Jeg bare ser for meg det raset av klager de kommer til å oppleve i løpet av våren
Kanskje vi er dumme som opprettholder vår tro på at SAS er vårt selskap og vil gjøre reisene våre så behagelig som de bare kan. Kanskje vi er dumme som legger igjen utrolig mye penger i et selskap som til de grader sier noe ("vi skal satse på de forretningsreisende og gjøre deres reiser enkle og behagelige"), men gjør det motsatte og kutter tilbudene. Kanskje vi er dumme som holder liv i en døende pasient?
Uansett kor glad ein er i pasienten; når hjerneaktiviteten opphøyrer kjem der eit øyeblikk der ein må snu seg til legen og nikke trist så han kan koble frå.
Men uansett hvor dårlig sas blir er det de eneste som skaffer oss tur med LF F til 90K miles i samarbeid med amex. Den fordelen har ingen andre og er verdt en del syns jeg
Vi kan jo tjene opp 90k poeng uten å fly sas.. og flyr man F får man jo uansett ingen dårligere lounge enn de med gull, så er bare å se på alternativer.. Eller fly *A og krediter til SAS
Kommer nok ikke til å kutte sas helt. De blir fortsatt flittig brukt innenlands og i Skandinavia. Men det kommer til å bli flere flyvninger med Lufthansa, Austrian osv på turer i Europa og interkontentalt. Eurobonus kommer nok fortsatt til å bli mitt foretrukkne bonusprogram.
Det er de nok helt sikkert ikke. Inntil den tid holder jeg meg i EB, så får fremtiden vise om det blir en overgang til m&m eller kanskje baec
M&M er i alle fall ubrukelig på billige flybilletter innenriks i Norge. Det er ingen grunn til å krysse bekken om gresset på andre siden er like vissent som der du står..