Jeg skulle likt å sett trynet på dem som laga SAS-reklamen 'Our travellers are the most satisfied' (vises blant annet på skjermene i bollebua på TOS) mens de leste denne tråden (og andre)
De gliste vel like bredt som de ville ha gjort etter å ha lest denne tråden. Regel nummer én i markedsføring er naturligvis å gi inntrykk av suksess og fornøydhet - uansett hva som rører seg under overflaten.
Det er dessverre ikke alle mennesker Vårherre har funnet det for godt å fordele alle kvaliteter til, som f.eks. service mindedness, høflighet eller empati. Samboeren og jeg var på et reisearrangement i helga som var, kom da i snakk med en representant fra Bolaget etter avslutning. Måtte jo bare slå av en prat rundt EB3.0, alle "forbedringene" de holder på med +++, samt spurte blondt om LAN-maskinen (LN-RKP?) også hadde fått ny innredning. (Ho hadde påstått og understreket i foredraget rett før at ALLE lh-maskiner var oppgradert.) Fikk også smøget naturlig inn i samtalen at begge er EBD, og da ble jo samtalen straks enda hyggeligere. Ikke at det varte stort lengre enn til neste avsnitt... Selv om vi opptrådte høflig, virka ho straks smått brydd om vi antydet noe som helst annet enn at SAS er fantastisk, at EB 3.0 blir helt SJUKT BRA osv. (Ja, jeg holdt meg fra å spørre om NÅR det lanseres ) Så sa vi flatt rett ut til ho at SAS, for våres del, uten FT og/eller lounge de fleste steder, nå har spilt seg helt komplett ut på sidelinja til de litt mindre ikke-star alliance destinasjonene, og at KLM, BA, WF og til og med DY og FR(!) på disse heller ble vurdert foran SAS. Da hun hørte ordet Ryanair begynte hun å le, så pent som en karrierekvinne med lang fartstid kan gjøre foran to kunder. Og det at FT og/eller lounge på (langt på vei de fleste) destinasjoner skulle ha SÅ mye å bety for oss frekventerte reisende? Nei DET virka som om var heeelt uforståelig at skulle ha så mye å si! Håper og tror virkelig at lettvint avfeiing av konkurrenter og bagatellisering av kunders helhetsopplevelse heller er unntaket enn normalen i SAS, hvis ikke blir SAS spist levende om få år.... Slots, hud og hår. Fagforeningsavtaler blir opptenningspapir, flyene spredt for alle vinder... Huff nei nå må det fokuseres på det positive: Oval helg fra kl 14 i ettermiddag!
"This year we'll do our best to give you whatever you need to make your life easier" Bra start med å fjerne lounge/fast track da. Livet mitt blir mye enklere uten det. Og i tillegg: "We're now putting even greater emphasis on the total travel experience". Det er jo ikke lounge og fast track en del av ...
Etter og ha vært på AGP på søndag så ble det helt klart for meg at jeg i framtiden vil velge andre *A partnere når jeg skal fly derfra neste gang! Sikkerhetskontrollen der er ufattelig treig og køen var ekstremt lang. Hadde jeg ikke hatt Fast Lane den dagen hadde det fort blitt litt lenger ferie...
Enig med deg. Den holdningen lover ikke bra, vi får ikke håpe dette er gjennomgående i bolaget med hensyn til konkurranse, tilbud og service m.m. Da er blir man fort en dinosaur...
Hadde dette vært min ansatt så hadde det blitt en mindre hyggelig samtale etterpå. Dessverre så syntes ikke dette å være et enkelt tilfelle men faktisk en holdningskultur i deler av SAS, spesielt i administrasjon og produktutvikling. En holdning som skremmer meg. SAS bør gjøre drastiske endringer for å få bukt med dette, hvis ikke må vi nok vinke farvel til hele selskapet. SAS er i ferd med å kutte av seg hodet fullstendig. Hvis du ser bort fra langdistanse produktet så har de drevet med kontinuerlig rasering av produktet i mange år nå. Spesielt for de 10% som reiser mest og legger igjen mest penger. Det er ikke blitt lyttet på tilbakemeldinger et sekund. Når de i tillegg går ut i media og lyver om et kutt i produktet så topper det hele seg. Det at SAS ikke skjønner at de har sluppet seg ned på nivå med Norwegian og RyanAir skremmer meg. Hadde lavprisselskapene vært litt flinkere til å håndtere frequent travellers som legger igjen store penger ved irops så hadde det vært game over fullstendig slik SAS holder på om dagen. Tror jeg tar all min utenrikstrafikk og går til KLM, Icelandair og Norwegian i stedet.
Nå skjønner jeg lite. Dublin var på listen over flyplasser hvor både fast track og lounge skulle vekk. PDF oversikten ser forresten ut til å være fjernet fra nettsiden. Sjekket nettopp inn her borte i Dublin og fikk beskjed om at jeg både kunne gå i fast track og lounge. Spurte da om ikke tilgangen til dette var avsluttet den 1. januar, men nei det visste de ingenting om. Jeg reiser i plus og er diamant, så i følge hun som sjekket meg inn ville jeg fått tilgang pga status uansett. Gikk glatt igjennom fast strack, og i lounge scannet de boarding pass, og spurte ikke om å få se status kort, noe de normalt gjør om man flyr i Go. Så har SAS i det stille gått tilbake på beslutningen, eller utsatt den?
Om dette er like godt kommunisert som andre endringer i systemet kan vi jo se en variasjon i tjenesten de neste 6 mnd Men la oss inderlig håpe at dette er noe de dropper, en ting er tilgang for plus som tildels kan forsvares, men for *G+ så gir det over hode ingen mening.
Eg finn oversikten nederst på denne sida under overskrifta "Lounges 2017": – https://www.sas.no/alt-om-reisen/pa-flyplassen/lounger/
De fleste fra 1 februar. Men Dublin står i lista som 1 Januar 2017 så dette er merkelig... Håper de trekker det tilbake
Meget interessant at du fikk dette fortsatt. Kanskje SAS gjør retrett, helt eller delvis? Leste forøvrig nettopp i dagbladet at Norwegian og Ryanair holder på å fullføre en samarbeidsavtale om "feeding". I mine ører hørtes det ut som interlining. Tydeligvis mye som rører seg under overflaten i bransjen...
Har vært snakk om dette en stund. Jeg antar det er en god business for Norwegian spesielt, siden de da fort kan etablere seg et navn hos alle Ryanair kundene som finnes rundt i Europa og fly de fra småbyer og ut i den store verden. Da får de smaken på et fly som tross alt er bedre enn FR sine og vips, mer trafikk til Norwegian. Jeg ville valgt DY 100 av 100 ganger mot FR om tidene var ca det samme.. Samtidig tenker jeg at dette er et klart signal om at Ryanair ikke tenker på å ekspandere ut av Europa med det første, men de vil ha muligheten til å selge billetter med DYs nettverk over hele linja. Gir ingen mening om de kun skal kjøre et interline-samarbeid all den tid de i all hovedsak kun selger punk til punkt reiser
Det er etter mitt skjønn overraskende om Ryanair velger å feede til Norwegian, som @Are sier, det representerer en risiko for tap av kunder.
Hmmm... er det noen andre som også kan bekrefte at lounge tilgang fortsatt fungerer for de loungene som skulle vært stengt 1 januar??
Ja, ser den der, pdf ligger her på den norske siden, linken i første post i denne tråden til pdf på sas.se ser ikke ut til å virke mer. Synes det var merkelig (men lovende) både at jeg fikk tilgang uten problemer til fast track og lounge, og at de ansatte ikke hadde hørt et pip om endringen. På boarding kortet står det også skrevet at det var tilgang til fast track.
Enig, Det er jo ikke nødendigvis bare hos SAS at internkommunikasjonen er ikke-eksisterende. Det samme kan jo være tilfelle på DUB også.