Hei, Jeg hev meg på 70%-tilbudet tidligere og bestilte en tur fra EVE til IAD i Plus i februar til den nette sum av 24k poeng. Lurer på hva jeg kan forvente meg av maten? Og er det ikke normalt hos SAS å kunne velge f.eks vegetar, laktosefri etc. når man bestiller langreise? Selv er jeg allergisk mot melkeprodukter.. Stusset litt på at dette ikke kom opp som valg ved bestilling, slik det gjør hos UA, LX, LH etc. Må man ringe/sende e-post for å fikse dette? /KristianR
Ja, ser slik ut. Noen som har fløyet Plus som kan si noe om matkvaliteten? Er det forskjell på det man får servert i Go? Har aldri fløyet longhaul i Plus tidligere.
Man får vel et valg mellom to varmretter i Plus, men å kalle den maten bedre enn i Go, synes jeg er en kraftig overdrivelse. Man får naturligvis også fri drikke, men ikke forvent så mange runder med serveringstrallen, og antakeligvis sure blikk hvis du oppsøker trolley (eller, Gud forby, trykker på knappen) for å be om mer.
Frokosten på flyet til Tokyo var ihvertfal mange hakk bedre i pluss enn i go. Vi fikk varm mat med eggerøre og pølse, mens i go måtte de klare seg med noe yoghurt og et rundstykke.
Maten har stort sett vært god, men om den har vært mye bedre enn i Go kan jeg ikke svare på. Kvaliteten er god sammenlignet med mange av konkurrentene. Har ikke samme oppfatning som Scandipendler om serveringstrallen, på alle mine turer ,utenom en, har crewet vært svært hyggelig og gitt meg alt jeg vil ha. Men de forsøker ofte å prakke på deg mye drikke i begynnelsen, slik at du har nok for tiden frem til de er ferdig med matrunden. Har aldri prøvd meg på spesialmåltider, til tross for laktoseintoleranse. Har bare latt være å spise det som inneholder noe særlig med melk. Vet at det er noe helt annet med melkeallergi. Har reist 6 turer i Plus i år, og to i Go.
Må si meg enig med Scandicpendler ang servering av drikke. Det var ikke mange rundene de kom rundt. Måtte gå bak å hente hvis en ville ha noe. (Har bare en t/r Tokyo på pluss, så ganske tynt grunnlag)
Så gøy! Vi skal også til IAD fra EVE vi reiser ut 27. januar og tilbake 5. februar. Vi sees vel fråtsende på en lounge snart tenker jeg Erfarer også at Plus er helt vanvittig bra på long haul. Har flydd Cathay Pacific til HKG i premium economy, og flere ganger long haul med SAS. Vil gi begge produktene terning 6 ift. hva man betaler. Cathay (basert på kun én flygning riktignok) føler jeg har bedre service og du får champagne ved avgang for den ekstra sprudlefeelingen men synes SAS sine seter er bedre og mer moderne (men samme setemodell om jeg husker rett). SAS Plus har "dessverre" blitt så pop at en del barnefamilier reiser i denne klassen, så føler ofte det er litt funky å sitte ved siden av en 10-åring og bøtte nedpå gin & tonic SAS plus har vel den beste fisken i lufta, men synes likevel ikke at den er særlig god siden man har tilgang på ferskvare i vårt land. Oops nå er vi på ville veier. Trådstarter spør om bestilling av mat uten melk he he det vet jeg naturligvis ingenting om.
Jeg må si meg uenig med Scandicpendler og helged. Hadde en tur i Plus til ORD forrige uke og der var det ikke noe å klage på verken mat eller det å oppsøke/trykke på knappen for mer servering. Hyggelige flyverter/flyvertinner som serverte både drikke og snacks uten noen sure miner.
Jeg synes maten i plus var stusselig (HKG i september). Hovedretten er samme som i Go, men med valg mellom to, og så skal visstnok forrett og dessert være bedre. Frokosten var krise, jeg tror det var meningen det skulle være noe egg der, men vi klarte ikke bestemme oss for om det var egg eller pasta utifra konsistens og smak... Jeg mener ganske bestemt at jeg har sett muligheten for å legge til måltidspreferanser i bookingen selv, men ser det ikke på noen av de fremtidige bookingene jeg har liggende inne. Det er ihvertfall mulighet til å få spesialtmåltider.
Jeg har bestilt Glutenfri i både Pluss og Business. Skrale greier. Er samme som i GO. Sendte inn en lang klage faktisk siden betalt Business og til og med crew reagerte. Spesialmat går separat fra resten av maten, som ser ut til å ha fått seg et løft. Er ganske lett å lage god glutenfri mat nå til en rimelig penge, men cateringselskapene fortsetter å selge inn tørr kylling eller laks uten saus fremdeles. Tragisk egentlig. Dette gjelder i grunnen bare SK. QR, BA og CX har nydelig spesialmat. Edit: Thai serverer faktisk samme Glutenfri mat på First Class som på Økonomi. Men de fleste thai-retter er naturlig glutenfri, så anbefaler å pre-bestille f.eks kylling i grønn karri i C/F.
Helt enig. Reiste sist i SAS Plus på langdistanse med en kamerat til New York og det var aldri mangel på drikkevarer for å si det slik. Maten var også bra. Ingen sure miner heller. Og plutselig var vi fremme!
Dette er egentlig litt "off my own topic", men jeg tror det er bedre å forsøke her enn å starte helt ny tråd: Som beskrevet bestilte jeg turen for 24k poeng. Kan nå bestille samme turen i SAS Vip Plus for ~6200 kroner. I førstnevnte tilfelle betaler jeg omtrentlig 700 kroner i avgifter + 24.000 poeng. I sistnevnte koster det meg omtrentlig 6200,- kroner, men da tjener jeg ungefär 16.000 poeng. Hva ville dere valgt?
Jeg var ikke veldig happy nei. Men hadde bestilt både pre-order og glutenfri for å sikre meg. Det ble det kluss i systemene av. Så fikk bare glutenfri. De gikk og hentet noe curry fra business til meg på den turen. Har f.eks en reise i C nå med TG. Ut fra HKG får jeg ikke bestilt book-the-cook, siden det bare er ut ifra BKK. Mens bestiller man glutenfri blir det både på tur og retur...så planen er å spise godt i thai-loungen på HKG, som vanligvis pleier å ha et par varme thai-retter.
Sitter med samme dilemma. Hvis du trenger poengene mot status så hadde jeg nok betalt for billetten. Spørsmålet er også hva du har tenkt å bruke poengene til. Har du f.eks CT og trenger poengen til en langtur i biz eller First så hadde jeg betalt for turen. Er alternativet f.eks å bruke poengene til ALC i sommer så hadde jeg heller latt det ligge som det gjør i dag.
Kan jo legge inn erfaring fra denne uken også. Fløy ORD-ARN, ikke noe å klage på verken mat eller service. Bare å plinge, så kom de og tok bestilling. Ingen sure miner eller sutring.