SAS med nye direkteruter

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tommy777, 11. okt 2016.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    I alt åpner SAS 15 nye ruter fra Skandinavia til europeiske destinasjoner i sommerprogrammet 2017.

    Norge:
    Helårsruter

    Oslo-Aalborg: første avgang 28. mars 2017, alle dager unntatt mandag og lørdag

    Bergen-Gdansk, første avgang 29. mars 2017, avgang mandag, onsdag og fredag

    Sommerruter

    Oslo-Pristina: 04 August – 2 September, 10 rundturer på utvalgte dager

    Stavanger-Nice: 24. juni – 5. august, avgang lørdag

    Kristiansand-Malaga: 5. juli – 9. august, avgang onsdag




    https://insideflyer.no/sas-sommerprogram-fem-nye-ruter-norske-flyplasser/
     
  2. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke akkurat mye å rope hurra for. Eneste som faktisk er en ny rute for flyplassen er vel KRS-AGP mens resten av rutene går inn i konkurranse med eksisterende tilbud fra andre selskap. BGO-GDN tror jeg forsvinner like raskt som BGO-GOT gjorde.
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Supert at de forsøker å få til noe mer fra KRS:)
     
  4. Trillekoff

    Trillekoff Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Litt overraskende at SAS prøver seg på BGO-GDN, mtp at Wizzair alt flyr denne ruten flere dager i uken? Håper det betyr noen gode MR-muligheter for oss på vestlandet:)
     
    watchaddicted liker dette
  5. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Er det ikke der dere klager på at det er så sure SAS damer i sjekkinn da :)

    Må være bedre å kjøre til Sola :)...eller ta toget til OSL :)
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har i all hovedsak god erfaring med innsjekk i Krs.
    De klarte til og med å linke sammen min booking med Ethiopian og sende bagasjen helt til målet. Dette ble gjort på 2 minutter.
    På returen brukte de 2-3 mennesker og 45 minutter på å få til det samme i Cape Town...
     
    TomF66 liker dette
  7. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Trondheim er glemt som vanlig. Selv om mange mener at Norge slutter ved Ring 3. Så bor vi faktisk en del folk her oppe som også kunne tenkt oss noen direkteruter ut i Europa. Den ekstra avgangen til Stockholm telles ikke.
     
  8. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Wizz har til og med kuttet ned på antall ukentlige avganger til 5, var på et tidspunkt oppe i daglige avganger. Men for all del, konkurranse er alltid velkommen men synes det er litt synd at vi ikke får noe mer enn en marginal økning på de "tradisjonelle" ferierutene..
     
  9. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Det har ikke vært mange sommersatsninger fra Stiftsstaden etter hva jeg kan huske. De prøvde seg vel en sommer med direktefly til Barcelona for noen år tilbake, men det lønte seg kanskje ikke.

    Utifra de flyvningene som er publisert i den engelskspråklige pressemeldinga var det ikke mye å rope hurra for, men personlig blir jeg nysgjerrig på ruta fra Kastrup til Færøyene. Her øynes muligheten for lettere tilgang til en av våre gamle kolonier :)
    http://www.sasgroup.net/en/summer-program-sas-opens-15-new-routes/
     
  10. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Urovekkende få som faktisk tenker seg til akkurat dette. Hvis man leser kommentarfeltene på nettaviser/fb på artikler fra flyselskap/flyplasser som presenterer nye destinasjoner er det alltid et hav av klager/sutring over at destinasjon X eller Y ikke flys direkte til.
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Tja, har jo lest mye om at innenrikstrafikken i trianglet OSL/BGO/TRD skal være gullkantet, men utenlandske selskaper glimrer med sitt fravær...

    Ellers er det verdt å merke seg at det satt langt inne for SAS å tilby materute direkte fra TRD til CPH og de senere år til ARN.
    Jeg er ganske sikker på at disse ikke hadde kommet, hadde ikke KLM startet opp materute til AMS, som sogar har blitt så vellykket at de har økt kapasiteten jevnt og trutt.
     
  12. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Pris min venn - Pris,
    Dersom du gidder å bruke 5 timer for 1000EB Basic poeng, må du heller vurdere innland.
     

Del denne siden