Da er det straks tid for å begynne å flytte til landet det er dejlig å være norsk i – Danmark! Og når en flygal skal flytte til København er det en selvfølge at flyttingen foregår med fly. Planen er da å ta med meg min 55" Samsung TV. Men da ble jeg litt usikker… kan jeg sende den med fly? Det er også mulig at jeg ender opp med å kjøpe ny TV, f.eks. denne: http://www.lefdal.com/product/tv-ly...?scid=EXT_PRICEENGINE_PRISGUIDE#tab-more-info (meget god pris) Den veier isåfall 21 kg, og esken er 75,9x22,2x123,6 cm. Får jeg med meg den som spesialbagasje med SAS? Jeg er EBD. Reiser en gang i Go (med en EBB) og en gang i Plus (alene).
Tro det eller ei, men elektronikk og el. artikler er ofte billigere i Norge enn i en del andre land pga stor konkurranse. Jeg har f.eks. mange danske kolleger som har kjøpt elektronikk i Norge.
Det kan være, men neppe siste par år. Dkk/eur er fast, nok/eur har gått bananas.. Ellers er elektronikkbransjen i DK også godt presset.
NOK/DKK har jo gått tilsvarende bananas. Og er vel mange av kjedene som har kjøpt inn en del av disse modellene før NOK/EUR gikk bananas. Det er nok også en medvirkende årsak til lave priser i Norge, og vesentlig dyrere i Danmark, spesielt på litt eldre modeller.
Men hva med å ta med en 42" som spesialbagasje fra USA med SAS? Flyr business og har Diamant-kort. Samme greier?
Har det og Fire TV, men må ha noe på soverommet også. Og har kikket litt på Roku Tv. Skal sjekke om det går an å endre dns på den når jeg skal over i neste uke. Om det funker, så hadde det vært greit å vite om SAS godtar tv som spesialbagasje.
Selv sendte jeg en 40" pc-skjerm til KEF som innsjekket bagasje. Svaret jeg fikk fra SAS er at det går fint å sende den som spesialbagasje hvis den ikke blir for stor, men at de ikke vil være ansvarlig for om den blir skadet. Så det korte svaret var ja, på egen risiko.