Setereservasjon Ethiopian Airlines

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av RoadKing, 14. mars 2018.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Mener å minnes at flere har etterspurt muligheten til å reservere sete på Ethiopian. De har jo ikke et slikt menyvalg på sin side.

    Prøvde meg på Lufthansa.com, og jammen fikk jeg opp anledning til å velge sete. Jeg har imidlertid ikke fått verifisert om det faktisk stemmer.

    Dog, det er et forsøk verdt for de som ønsker å reservere sete på Ethiopian. Bare ta med deg etternavn og booking referanse:

    https://www.lufthansa.com/online/portal/lh/de/my_account/mybookings?l=en&cid=18002
     
    haifinn and NoLimit like this.
  2. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Setevalg fungerer i appen til Ethiopian.
     
    RoadKing liker dette
  3. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Fungerer også på hjemmesiden
     
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk reservert sete hos ET på sas.no, men det kan jo også ha vært fordi segmentet med ET var del av en CT.
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    De har muligheten til å gjøre det på sine nettsider, men det er kronglete å finne det frem.
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Sender du linken?
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Har ingen link dessverre, men mener det var et sted inne på reisen hvor det er en knapp "edit trip" eller noe tilsvarende, og når du trykker den kommer det et valg om å velge seter.
     
    RoadKing liker dette
  8. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    "Manage booking". Står på første side, og er overhodet ikke vanskelig å finne frem
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Mener ikke fikk fikset seter der. Må sjekke igjen.
     
  10. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Har logget inn hos Ethiopian med bookingreferanse og etternavn og får opp flydetaljene. Det gjelder en booking av bonusbillett (CT) business med SK/ET, TRD - SEZ t/r.
    Når jeg klikker meg inn på "Add or modify seat selection" står det bare og spinner slik bildet under viser i det uendelige. Har også prøvd å Ethiopian sin app og der får jeg bare beskjed "please try again" når jeg forsøker å legge til bookingreferansen.
    Får heller ikke logget inn hos Lufthansa med mitt referansenummer, får følgende beskjed:
    • Unfortunately your booking could not be found. Please check your entry and re-enter your details if necessary or contact the Lufthansa Service Center: +49 (0)69 - 86 799 799 If you purchased your ticket in a travel agency or from a tour operator rather than directly from Lufthansa, please contact the travel agency or tour operator concerned.
    Får bare valgt sete for SK flygningene hos SAS.

    Noen tips om hvordan jeg kan få valgt sete på ET flights? Tenkte ikke på dette da jeg booket via telefon....

    Skjermbilde 2018-03-17 kl. 09.55.47.png
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg sendte mail til dem da vi reiste med. Husker ikke epostadressen dog.
     
  12. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Sendte du mail til Ethiopian Airlines for å reservere sete?
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Ja. Kundeservicen.
    Har jeg gjort til Avianca og.
    Brukte expertflyer til å finne seter og ba om de i mailen. Funka det.
     
    AV83 liker dette
  14. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg fikk kontakt med Ethiopian kundeservice på chat, fikk reservert seter. Fikk da også en ny reservasjonskode og ser at "add or modify seat selection" fungerer når jeg logger inn med denne koden istedet for opprinnelig reservasjonskode jeg fikk ifm. bestilling av CT-billett hos SAS/Amex.
     
    RoadKing liker dette
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Kan melde at det er mulig å velge seter på Classic-sidene til SAS.

    Hvis man går inn på https://classic.sas.no/misc/my-profile-container/mine-bestillinger2/ og klikker "andre bestillinger", så kan man legge inn etternavn og booking ref. Da får man valgt seter.

    Man kan derimot ikke velge tre av setene på første rad, da de er basinett-seter. Det kommer ingen annen melding enn "Noen av setevalgene kan ikke gjennomføres". Noen som vet når ET frigjør disse setene for andre en de med små barn?
     
  16. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    6,504
    Bonuspoeng:
    163
    På min booking av bonusbillett med Etiophian står det en egen sekssifret kode for de to flightene (den står i tilknytning til den første flighten). Dette er en annen kode en koden for hele bookingen (som også har fire andre flighter). Ved hjelp av den kan man reservere sete på nettsiden til Ethiopian. Når jeg booket turen på telefon med SAS med en svenske, så opplyste han meg om det systemet og at jeg måtte bruke den koden og ikke koden for hele bookingen.
     
  17. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Som det er nevnt over, så har ethiopian en annen referansekode enn den man får hos sas.
    Jeg sendte mail til [email protected] her fikk jeg ET sin bookingreferanse. så var det bare å bruke den på ET sine hjemmesider for å velge seter.
     
    holmen liker dette
  18. plunde

    plunde Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Kalsnes, Upsaker and Travellingalf like this.
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Skulle se over setereservasjonene for neste ukes reise og fikk en positiv overraskelse. Først skjønte jeg ikke noe av setekartet, men det viser seg at de har satt opp et A350 med den helt nye staggered business-kabinen. I likhet med SAS er partall på A og L nærmest vindu, resterende mot midtgang. F og G er honeymoon seats, men med vegg. Aisle access fra alle seter.

    Screenshot 2022-02-20 at 11.22.09.png
     
    jgroneng, The_Dude, plunde and 4 others like this.
  20. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Skal fly med Ethiopian 787-9 fra Oslo til Addis i 2-2-2 konfigurasjon og med 777-300ER fra Addis til Cape Town i 2-3-2 konfigurasjon. Er det noen som har noen anbefalinger for hvilket sete jeg skal velge? Reiser solo.
     

Del denne siden