Slipper ikke inn på messa..

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Robert H, 28. april 2015.

  1. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Denne historie er et godt eksempel, som endnu en gang understreger, at man skal være yderst skeptisk til al information man får fra kundeservice på telefonen ;)

    Vigtigste regel: Er du i tvivl, så spørg her på Bonusfeber....

    Ikke altid kendskabsgraden er helt i top hos telefonpasserne ;)
     
    wilhelm, Robert H, Bizflyer and 3 others like this.
  2. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    De trenger flere som henne borte hos AmEx Plat...

    Godt det ordnet seg. Vi gleder oss til rapport
     
    KristianSk, Kjakan and AndersB like this.
  3. AcroN

    AcroN Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Er så trist når folk som liksom skal representere et selskap ikke har filla peiling på hva de snakker om... Er ikke akkurat med på å bygge tilitt til selskapet. Fører stort sett bare til dårlig opplevelser.

    Men godt å høre at det ordnet seg for deg :)
     
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Det er helt sant. Det er gjennomgående for kundesentere rundt om. Økonomer har fått alt for mye makt etter 2001 og igjen etter 2008 (er økonom selv).

    Kundesenteret er nå første kontakt for veldig mange og outsourcingen som har foregått der de siste årene er hårreisende, i mine øyne. Du hyrer advokater, HR og økonomer (som tross alt bare er stabsfunksjoner) og kompenserer ved å outsource kjernevirksomhet. Jeg synes det er en latterlig utvikling.

    Jeg sa nettopp opp et premium kredittkort pga latterlig supportere, og har rantet om det i en annen tråd.

    I går brukte jeg 45 minutter med United for å booke om en flight. Agenten var heeeeeelt på jordet.

    Jeg har vurdert å strimle opp gullkortet mitt hos BA og sende det til Willy Walsh og be han trø det opp der sola aldri skinner, etter evinnelige tragedier med deres outsourcede kundesenter i Bremen.

    Håper selskap etter hvert skjønner at McKinsey er bortkastede penger, at økonomer og advokater kan sources fra India og at produktutvikling/salg er noe man gjør internt.

    Disclaimer: Om noen tror jeg er en forsmådd og oppsagt fyr fra et kundesenter, så nei. Jeg er han dusten som bør outsources.
     
    AcroN liker dette
  5. AcroN

    AcroN Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Er ikke mange sånne opplevelser som skal til for meg personlig før jeg gir beng i hele selskapet... Har heldigvis ikke hatt noe nevnverdige problemer direkte med flyselskap, men det kommer sikkert av at jeg reiser veldig lite.

    Men hadde en opplevelse med Apollo i forbindelse med en tur til Egypt. Ble møtt av ei skikkelig håven drittkjerring på telefon, som brydde seg null og niks om hva jeg sa og mente. Sånn var det bare. Alle andre var jo tydeligvis fornøyd....

    Aldri brukt eller anbefalt Apollo igjen etter det. Om noen skulle spørre så får de høre alt annet en anbefalinger :mad:
     
  6. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Med din hjemlengsel er det helt krise om du outsources og må flytte til Mumbai.
     
    KristianSk and Fnate like this.
  7. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Joda, men at det går ut over en selv endrer ikke det faktum at jeg mener det er rett.

    Helicopter view, tror jeg det heter. Jeg praktiserer det kun i sjeldne øyeblikk. :)
     
    Scandi, anders82 and KristianSk like this.
  8. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Som tidligere CS ansatt i et stort nordisk selskap, så skal jeg forsvare disse førstelinje ansatte litt.

    Problemet veldig ofte er at selskapene ikke kommuniserer endringene godt nok med sine ansatte. Og hvis de da samtidig kjører kampanjer utad så vil kundene motta informasjon før egene ansatte.

    Men jeg unnskylder ingen som har dårlige holdninger, og yter dårlig service.

    Min erfaring var faktisk at de som hadde jobbet der lengst var veldig god i systemet og fikset vanskelig saker best, men de var til gjengjeld de som tilpasset seg oppdateringer dårligst, og kommuniserte gammel info til kunder.
     
    KristianSk liker dette
  9. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Ja første linje er dessverre noe det ikke investeres i, det merkes i mange selskaper.

    Tok Heathrow Express sist uke og siden @KristianSk hadde skrytt så hemningsløst av Business First produktet, så benyttet jeg meg av denne Star Gold kampanjen med gratis upgrade (man setter seg i First med vanlig billett og gullkort). Det hadde jeg ingen av gutta hørt om, så jeg måtte google star alliance siden med tilbudet og vise dem. Begge veier. Da vet du at det er god intern info flyt.
     
    KristianSk liker dette

Del denne siden