Snu i døra på MEX?

Tråd i 'Reisemål' startet av oleredv, 13. nov 2019.

  1. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,537
    Bonuspoeng:
    93
    Skal få gleden av å fly FRA-MEX-FRA med LH F kommande veke og sidan dette er ein egotrip med fokus på mest mulig tid i LH F på kortast mulig brukt tid fekk eg booka retur samme dag som ankomst MEX. Dvs 2 timar etter ankomst. Har lest litt rundt og det virkar som LH tar i mot F-passasjerer og bistår gjennom immigrasjon osv, men for min del så fristar det like mykje å berre holde seg Airside og ta livet med ro i Admirals Club loungen. Er det problemfritt eller må ein gjennom immigrasjon og så sjekke inn på nytt og ta turen tilbake? Folka i Tallinn var mest opphengt i at 2 timar transfer var minimum i MEX, så lite info å hente der.
     
    Last edited: 13. nov 2019
    livinspeed, Chrisljo, Rscott and 2 others like this.
  2. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Herlig galskap!:D
     
    Tahitieren, benjaminbr13 and oleredv like this.
  3. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,537
    Bonuspoeng:
    93
    Gjort litt research her og det ser ut til at eg må gjennom immigrasjon og toll i Mexico, så då får eg berre håpe at eg som F passasjer slepper ut såpass kjapt at eg kan komme heile 747'en i forkjøpet i immigrasjonen :D. Etter kva eg kan lese av andre sine erfaringar stiller LH med assistent til oss i F, det kan jo vise seg å vere kjekt å ha.

    Ellers ser det p.t ut til å bli god plass i kabinen 1 i tillegg til meg på tur, og to i tillegg til meg på retur. Meget trivelig å kunne snappe til seg hhv 1A og 1K på dei respektive turane :)
     
    animals, Upsaker and Hanen like this.
  4. snartur

    snartur Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    I sommer besto denne assistansen av en person med et fårete blikk og en plakat med navnene våre på, som sto rett utenfor flyet og pekte ut hvilken vei vi skulle gå (videre opp til gaten og ut).
     
    oleredv liker dette
  5. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Pass opp for overdose kaviar da! Elsker galskapen
     
    oleredv liker dette
  6. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke for å virke som en skikkelig særing, men når du først er i Mexico, hvorfor ikke ta en dag der? Om du har tid og det finnes ledige seter?
     
    McBuljo, Jon_A, oleredv and 3 others like this.
  7. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,537
    Bonuspoeng:
    93
    Ser den, men har mangel på tid så det blir kun ut på tur for å prøve LH F denne gongen.
     
  8. Hanen

    Hanen Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Be dem skjerpe seg.:)
     
  9. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,164
    Bonuspoeng:
    183
    Ut i fra hva jeg hørte før i år så får du ikke lov til å bare være "airside".
    På MEX blir så vidt jeg vet alle tvunget gjennom immigrasjon og toll på samme måte som ved ankomst til USA. Du må derfor gjennom innsjekk og sikkerhetskontroll før du kan ta turen tilbake.
     
    oleredv liker dette
  10. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    LH F til MEX dukker opp hver uke. Vent heller til du har tid. (Bare sånn for å tenke seg helt om en gang til).
     
  11. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,537
    Bonuspoeng:
    93
    Får adressere bekymringa i FCT :)
     
    Hanen liker dette
  12. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,537
    Bonuspoeng:
    93
    I dag var ikkje dette noke problem. Gjennom immugrasjon på 3 minutt og tollen gjekk eg berre rett gjennom. Rota litt med kor eg kom ut i avgangshallen, men fann fort Lufthansa sin skranke og der var det ingen kø for First Class. Frå eg forlot flyet til eg havna i Admirals Club loungen tok det 25 minutt, noke som inkluderte immigrasjon, toll, innsjekk, sikkerhetskontroll og transport til fots heile vegen.

    Fulgte med litt på ankommande fly og såg en del store fuglar på vei frå USA og Europa, så eg antar at det blei meir kø i immigrasjon i etterkant av det.

    No har eg ca 30 minutt her i loungen før eg snur nasa heimover igjen :D 20191120_021249.jpg
     
    redlund, Mbj, Sonictravel and 10 others like this.

Del denne siden