StarAlliance top1000

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Pkopheim, 15. april 2016.

  1. Pkopheim

    Pkopheim Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    13
    Er EBD, og fikk i dag en hyggelig hilsen fra SAS og SA i posten. I brevet sto det at jeg var blant de 1000 av 220 000 000 medlemmene i SA selskaper som reiste mest i 2015. Også lå det med en liten kortholder i skinn.
    Noen andre som har fått noe lignende?

    Hyggelig gest, men som jeg forstår det er det ingen praktisk betydning for meg. Noen som har noe info om dette?
     
    Stuttfeiten, afirm, Ursa and 9 others like this.
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jøss, dette har jeg aldri hørt om før! Morsom gimmick dette. Topp tusen av 220 millioner altså? Da snakker vi! :)
     
  3. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Stiiiiiiilig da!
    Men fortell oss litt mer om reisemønsteret ditt da som får deg så høyt oppe på lista? Bor du i et fly eller? ;-)
     
  4. Pkopheim

    Pkopheim Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    13
    Trodde ikke jeg hadde reist så mye. Er typisk på en reise pr uke. Da som oftest som lege for SOS International, og henter pasienter hjem til Skandinavia. Blir mye i Europa, kanskje 20% av reisene er utenfor Europa.
    Men reiseruten er ofte med endel mellomlandinger, da det er få selskaper som godtar medisinske transporter.
     
    mhsalv, no-backpacker and Bizflyer like this.
  5. Pkopheim

    Pkopheim Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    13
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Topp 1000 og kun EBD?

    Kan ikke se for meg at mange av disse top1000 ikke er Pandion/HON/1K etc..
     
  7. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Dritkult! Aldri sett eller hørt om tidligere :)

    Syns de kunne hatt en liten ekstra statusperk også, så crew så at man var Topp1000 ;)
     
  8. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Kudos! Det er jo creme-da-la-creme dette! Selv om en skarve skinnlommebok til en verdi av 400,- kanskje ikke er den flotteste gaven, men...
    Kunne heller tenkt meg 10 oppgraderingsvouchere. :D

    Litt off topic, men kan du fortelle om hvorfor? Skjønte ikke helt denne med mellomlandinger og hvorfor det blir det...
     
  9. Pkopheim

    Pkopheim Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    13
    Tydelig at dette er en ting fra SA, som SAS har sendt ut siden jeg er EB medlem. Står at for å bli vurdert må du ha brukt 6 eller flere av selskapene i SA. Så sikkert endel som har flydd mer, men da med 5 eller færre selskaper. Jeg flyr nok mest med LH i SA, men ikke nok til å kunne bli HON, så derfor holdt meg til EB.
     
  10. Pkopheim

    Pkopheim Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    13
    Det er mange forskjellige hensyn nå man har medisinsk transport i ett fly. Noen skal ha oksygen, noen på båre etc. Det er enkelte selskaper som har medisinske transporter som en prioritert del av sin virksomhet. Der er nok Lufthansa absolutt størst (de kan til og med ta ut 4 rader bak i 747 og A380 flyene, for å få ett eget intensiv rom som er avskjermet for passasjerer.) så er thai, KLM, TK også noe brukt. SAS tar oksygen pasienter, men etter de hadde problemer i 2012 avviklet de tilbudet om båre i flyene.

    Det fører til at vi ikke bare kan bestille enkleste reisevei, men ofte må mellomlande fordi selskapene som flyr direkte ikke godtar å ta med pasienten.
     
    mhsalv and Kjakan like this.
  11. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    En liten ekstrakommentar her.
    Om noen ønsker seg liknende type lommebok, uten å kunne fly seg til det, så kan det nevnes at Amex også gir ut en ok versjon når man bestiller deres SAS platinum kort.
    Kom en slik i posten her for en stund siden.
    20160415_145240.jpg
     
    Ursa, CaptainPoint and Baldrick like this.
  12. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113

    Det går ann å fly masse, og blir EBD, men ikke fly så mye med sas.

    Det trigger ingen Pandion tanker hos sas når jeg feks har 250-300k poeng pr år, men kanske bare 30000 av dem er opptjent på sas flygninger.

    Men kul gimmick synes jeg da Pkopheim :)
     
  13. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har fremdeles i daglig bruk en SAS kortholder i aluminium fra 80-tallet. Det er rett før SAS logoen er slitt bort. Må vel få den restaurert.
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Så absolutt.
    FIkk ikke med meg med en gang at det var krav om minst 6 forskjellige selskap. Da ser jeg at det er flere enn EBP/HON osv da disse vel ofte kun flyr sitt eget selskap.

    Tror forøvrig jeg har nesten 150 segment med 8 starselskap i fjor uten at det hjelper mye :D
     
  15. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk du denne lommeboken ved oppgradering til Platinum eller ved "nytt" medlemskap (søkte på kortet)?
     
  16. Pkopheim

    Pkopheim Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    13
    Tror ikke jeg har hatt mer enn 150-200 segmenter med SA i løpet av 2015. Da med 9 forskjellige selskaper. Fra 01.07.15 og frem til i dag har jeg samlet 205.000 basis poeng i EB. Har samtidig klart platinum i FB.
    Tror ikke du er så langt unna Are, med 150 segmenter.
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    En på flyertalk hadde under 100 segment og alt i eco, så avstand teller nok litt.
    Mesteparten av mitt er innen Skandinavia. Kun en stillehavstur og ingen atlanterhav.
     
  18. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Kan vel sånn diskret nevne at jeg sendte en epost til Amex kundeservice etter jeg så denne posten og fikk bekreftet utsendelse av lommebok ca 15 min senere ;)
     
    FastLane liker dette
  19. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Hehe takk for tipset! ;)
     
  20. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk mitt første Amex kort i September, og denne pakken kom vel litt senere.
    Skal kanskje ikke se bort ifra at det var en tidlig Amex julegave de sendte ut da.
     

Del denne siden