Store fusjoner/oppkjøp i hotellsektoren?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Storg, 08. nov 2015.

  1. Storg

    Storg Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    28
    Leser i lørdagens FT at det kan skje store ting i hotellbransjen. Accor skal være i ferd med å kjøpe FRHI. Virker som Kingdom holding har mistet interessen for hoteller. Dessuten skal Hyatt lukte på Starwood.


    Liker/liker ikke??
     
  2. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Følgende e-post kom inn hos meg i kveld. Håper at min AccorHotels Platinum kan komme godt med på mine Swisshotel-stays fremover.

    As a valued Swissôtel Circle member, we want you to be among the first to learn about the exciting news that was announced today.


    FRHI Hotels & Resorts, the parent company of Swissôtel Hotels & Resorts, will be joining AccorHotels. This is an extraordinary milestone as Swissôtel’s remarkable hotel portfolio joins one of the world’s leading hospitality groups.

    Being part of this global hotel portfolio means that in the future we will be able to provide you with more options in new and exciting locations around the world. AccorHotels is a global leader in the travel industry with a diverse portfolio located in 94 countries, over 3,800 properties and 20 recognized luxury, midscale and economy brands including Sofitel, Pullman, MGallery, Grand Mercure, and Novotel.

    This latest news does not change our brand promise to you as we remain committed as ever to providing you with genuine Swiss-spirited hospitality and access to locally inspired travel experiences whenever you stay with us.

    While an exciting next chapter awaits, we want to let you know that today your membership in Swissôtel Circle and any upcoming reservations including reward redemptions remain unchanged, and as a loyal guest you will continue to enjoy all your current benefits and privileges when staying at Swissôtel Hotels & Resorts.

    As we move forward on our journey with AccorHotels, we will look to find new and interesting ways to further enhance your travel experiences and we promise to keep you informed as we learn more about the exciting enhancements ahead.

    Thank you for your ongoing loyalty and we look forward to welcoming you to one of our locations soon.




    Sincerely,
    [​IMG]
    William R. Fatt
    Chairman & Chief Executive Officer
     
  3. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Så akkurat at de også har kjøpt Fairmont ...
     
  4. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Skal si det skjer ting i hotellsektoren om dagen. Accor tar et solid jafs av premium segmentet nå og sluker Swissotel, Raffles og Fairmont.

    Det gir dem flere klassiske hoteller som Savoy i London, Plaza i NY, Raffles i Singapore etc.

    Synd at Accor har et så kjipt fordelsprogram, Accor Plat er ikke mye å skryte av er min erfaring. Har aldri hatt Fairmont status men hører folk skryter mye av elite nivået her, så fallhøyden er nok stor for dagens kunder hvis de innlemmer alt i Accor programmet slik det er.

    Et litt merkelig match dette i mine øyne, Accor har lite luksus unntatt Sofitel og en kjempeportefølje med mid/lavpris hoteller.

    Kundene som står igjen med svarteper?

    http://www.accorhotels-group.com/fi...ases/2015/UK/20151209_pr_accorhotels_frhi.pdf
     
    tommy777 liker dette
  5. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Ser meg ikke helt enig i kritikken mot Accor Platinum. Har vært svært gunstig for meg de 2 siste årene og har fått svært gode perks og oppgraderinger fra standard-rom til suiter på omtrent halvparten av mine stays i Europa og Asia. Synes også opptjente poeng fungerer veldig greit på samme måte som Norwegian Reward-poeng. Slipper black-out dates og dyre poenguttak på enkelte steder i hvertfall. Selv om AccorHotels ikke har utelukkende luksushotell synes jeg antallet Sofitel og meget brukbare MGallery gjør det enkelt å finne passende hotell de fleste steder. Blir for min del svært hyggelig å få inn såpas mange nye hoteller i luksusklassen etter oppkjøpet her.
     
  6. Storg

    Storg Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    28
    Nå er Raddison i spill. Blir spennende å se hva som skjer.
     
  7. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Radisson, eller egentlig Rezidor som er notert på svenske børsen, har vært i spill siden i høst. Veldig volatil aksje, men muligheter for en god oppside med den rette kjøper. Accor har sagt at de ikke er interessert, og kursen falt igjen. Så får vi se om det dukker opp noen kjøper snart.
     

Del denne siden